Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی پنجشنبه شب در جمع شورای مشاوران جوان استاندار اصفهان در استانداری افزود: جوانان اصفهان با بهره‌گیری از فرصت‌های رسانه‌ای، فضای مجازی و شور جوانی رسالت خود را در این میدان ایفا کنند.
وی ادامه داد: استانداری اصفهان بر اساس وظیفه خود به طور قطع از این برنامه حمایت های لازم  خواهد داشت.
استاندار اصفهان با بیان اینکه غلبه بر کرونا مستلزم بسیج جمیع نیروها و هم راستا شدن با هم در یک مسیر است، ادامه داد: بدون مشارکت اجتماعی عبور از این گردنه به سختی امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برخی طرح‌های مطرح شده در پیشگیری و مقابله با کرونا، افزود: تصمیم گیری در زمینه مقابله با این بیماری مستلزم تفکری همه جانبه نگر است.
رضایی اضافه کرد: توجه به فرهنگ مردم، زیر ساخت ها، امکانات، توانمندیها و ظرفیت های موجود در انتخاب بهترین راه ممکن یک ضرورت است.
استاندار اصفهان با اشاره به لزوم نگاه همه جانبه نگر در تصمیم گیری ها، تاکید کرد: نمی‌توان بدون در نظر گرفتن همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یک تصمیم را اجرایی کرد و بعد با مشکلات و تبعات بدتری که اوضاع جامعه را وخیم تر می‌کند مواجه شد.
به تاکید وی مشاوران جوان استاندار با پژوهش های تاریخی و فرهنگی در خصوص تجربیات جهانی در امر مبارزه با اپیدمی ها می توانند از یک سو به جامعه نور امید تزریق کنند و از سوی دیگر پیشنهادها و برنامه های عملیاتی به مسوولان ارائه کنند.
رصایی همچنین با اشاره به ضرورت رصد اوضاع جامعه، گفت: مشاوران جوان با ارائه گزارش های خود از وضعیت موجود، امکانات و مشکلات همچنین انتقادات و پیشنهادات سازنده خود به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در تبدیل تهدیدها به فرصت نقش آفرینی کنند.
استاندار اصفهان ادامه داد: از زمان راه اندازی خط تلفن ۳۱۱۳ تا کنون بیش از ۲۰ هزار تماس با این خط برقرار شد و امروز با بهره گیری از ظرفیت استادان پرستاری و پزشکان به مردم ارائه مشاوره می شود.
وی با اشاره به بسیج ظرفیت های درمانی و پزشکی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، ادامه داد: امروز تعداد کلینیک های تنفسی که در ابتدای مواجهه با مشکل کرونا ۲۰ کلینیک بود به ۶۸ کلینیک رسیده است.
همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در این نشست گفت: امروز سازمان بهداشت جهانی از فراگیری ابتلای به این بیماری در سطح جهان سخن می گوید.
حیدر قاسمی تصریح کرد: بی شک در مقابله با این وضعیت صرف امکانات دولت ها به تنهایی کفاف نخواهد داد و اگر مجموعه های انسانی و مردمی در این مسیر همراهی نداشته باشند، دولت ها به تنهایی کاری از پیش نمی برند.
وی ادامه داد: امروز باید کلیت فرآیندها به اطلاع آحاد جامعه برسد تا جامعه بر اساس آن بهترین تصمیم گیری را داشته باشد.
رئیس کمیته سیاسی، اجتماعی و انتظامی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: اطلاع رسانی در چنین مقطع های زمانی حساسیت ویژه ای دارد زیرا از یک سو مردم باید اطلاعات کافی برای تصمیم گیری در اختیار داشته‌ باشد و از سوی دیگر این اطلاعات نباید موجب ترس و هراس  مردم و زمینه سوء استفاده دشمن شود.
همچنین دبیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد کمیته های هفت گانه این ستاد پرداخت.
ایوب درویشی همچنین ارائه نظرات و پیشنهادات از سوی مشاوران جوان استاندار را خواستار شد.
در این نشست تعدادی از مشاوران جوان استاندار به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود در مواجهه مواجه با بیماری کرونا پرداختند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اصفهان اقتصادی و اجتماعی جامعه فضای مجازی معاون سیاسی امنیتی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مشاوران جوان استاندار استاندار اصفهان بیماری کرونا تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در پنجمین روز از هفته سلامت،مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  با محوریت مراقبت و درمان دیابت در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد.

به گفته  دکتر گلفیروزی بیماری دیابت باید جدی گرفته شودو بیماریهای غیر واگیر باعث ۸۰ درصد مرگ و ۵۳ درصد بار بیماری ها در دنیا  و کشور هستند و در این بین ، دیابت شایع ترین بیماری متابولیک در دنیاست.

دکتر گلفیروزی گفت: با توجه به تغییر در سبک زندگی و افزایش عوامل خطر ابتلا به بیماری‌ دیابت خصوصا چاقی و کم تحرکی ، روند ابتلای افراد به دیابت در دنیا رو به افزایش است و تخمین زده میشود تا سال ۲۰۴۵ تعداد بیماران دیابتی به حدود ۶۳۰ میلیون نفر برسد.

وی از هزینه های بالای بیماری دیابت سخن گفت و افزود: حدود ۹ درصد از هزینه های بهداشتی در ایران صرف بیماری دیابت می شود که در راستای کاهش هزینه ها علاوه بر ارتقاء کیفیت خدمات در حوزه بهداشت در راستای  تشخیص به هنگام بیماریهای دیابت و فشار خون ، باید جهت افزایش سواد سلامت مردم  برای پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر برنامه ریزی و افراد را از دوران کودکی آموزش داد و ترغیب کرد تا سبک زندگی سالمی داشته باشند و با مدیریت وزن و فعالیت بدنی سلامت خود را حفظ کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به اجرای پویش ملی سلامت که با هدف شناسایی بیماران دیابت و فشار خون در کشور اجرا گردید اشاره کرد و گفت :در این پویش بیش از یک میلیون و دویست هزار بیمار دیابتی و فشار خونی شناسایی شد که درمان به موقع این بیماران، گام بسیار مهمی در پیشگیری از عوارض بیماری و کاهش هزینه های  بسیار سنگین آن در حوزه درمان خواهد شد.

دکتر گلفیروزی در زمینه عوارض بیماری دیابت و اثرات آن بر سلامت افراد اظهار داشت: در  بسیاری از بیماران دیابتی حداقل ۵ تا ۱۰ سال پس از ابتلا به بیماری تشخیص داده میشود که در این زمان ممکن است فرد دچار  حداقل یکی از چشمی ،عصبی،قلبی  یا کلیوی شده باشد ،لذا جهت جلوگیری از افزایش عوارض این بیماری، هدف این است که با خدمات تشخیصی و درمانی مناسبی به افراد مبتلا ارائه و از عوارض این بیماری جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی کلینیک های دیابت برنامه ای است که می تواند ضمن کنترل این بیماری، خدمات مناسبی به بیماران ارائه نماید افزود :در این مرکز جامع ، علاوه بر خدمات مراقبتی سطح یک که شامل مراقبت پزشک و پرستار آموزش دیده دیابت ،مشاوره روان و تغذیه می باشد ،ویزیت متخصص داخلی به بیماران ارایه خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان:این مرکز مجهز به دستگاه های ازون تراپی ،پلاسما تراپی ،وکیوم زخم و خدمات درمانی با پانسمان های نوین می باشد که به بیمارانی دچار زخم دیابتی هستند ارایه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پایان گفت: امیدواریم با مشارکت بیمه ها  و مردم بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای کنترل این بیماری در استان داشته باشیم .

دیگر خبرها

  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • راه اندازی پویش هشتگ معلم عزیزم
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن