Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد فرماندار ابرکوه از راه‌اندازی پست غربالگری در منطقه فراغه به منظور تب سنجی و آموزش مسافران ورودی به استان یزد در منطقه فراغه و از سمت استان فارس خبر داد.

«محمد کاظمی نسب» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به بیان برخی از مهم‌ترین مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: راه‌اندازی پست غربالگری در منطقه فراغه یکی از مهم‌ترین اقدامات این ستاد در پی دستور قبلی استاندار یزد مبنی بر کنترل مبادی ورودی استان در مناطق ساغند، مهریز، عقدا و فراغه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در این پست اکیپ‌های مختلف متشکل از پلیس‌راه، هلال‌احمر، کادر پزشکی، ناجا و نیروهای بسیج در سه نوبت در طول شبانه‌روز اقدام به غربالگری، تب سنجی و آموزش مسافران می‌کنند.

کاظمی نسبت همچنین از تعطیلی کلیه اصناف غیرضروری در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به روند نگران‌کننده شیوع ویروس کرونا در استان به تبع آن در شهرستان و با هدف صیانت از سلامت مردم کلیه واحدهای صنفی و بازارها به استثنای اصناف تأمین‌کننده نیازمندی‌های اصلی شهروندان تا پایان روز شنبه ۲۴ اسفند تعطیل خواهد بود.

وی ادامه داد: نانوایی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و عمده‌فروشان مواد غذایی، خواربارفروشان (به جز آجیل‌فروشان) فروشندگان لوازم طبی، آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی، قصابی‌ها، لبنیات و سوپرمارکت‌ها، مرغ و ماهی‌فروشان، میوه‌فروشی‌ها، عطاری‌های فروشندگان برنج و حبوبات، دفاتر تاکسی‌تلفنی و آپاراتی‌ها، از جمله اصنافی هستند که تأمین‌کننده نیازهای اصلی مردم بوده و دایر بودن آنان مجاز است.

فرماندار ابرکوه تأکید کرد: هرگونه عملی در جهت مغایرت با مصوبه فوق تخلف محسوب شده و با متخلفین برابر مقررات برخورد و واحد مربوطه پلمپ خواهد شد. ضمن این که در مورد ادامه فعالیت یا تعطیلی اصناف بعد از تاریخ مقرر، در روز شنبه ۲۴ اسفند اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی که فعالیت آنان بلامانع اعلام شده است بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی موظف به استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده، رعایت اصول بهداشتی، استفاده از دستکش و ملزم به ارائه مواد ضدعفونی‌کننده در کنار کارت‌خوان و در دسترس مشتریان هستند.

کاظمی نسب همچنین ابراز کرد: به منظور کاهش تردد و جلوگیری از ازدحام و تجمع در اورژانس بیمارستان خاتم‌الانبیاء، افراد مشکوک مبتلا به بیماری برای معاینات اولیه می‌توانند به کلیه درمانگاه‌های سطح شهرستان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت، درمانگاه تأمین اجتماعی نسبت به فراهم کردن زمینه برای ادامه فعالیت و پذیرش بیماران غیر اورژانسی تا ساعت ۲۲ اقدام خواهد کرد.

فرماندار ابرکوه در پایان اضافه کرد: به منظور صیانت از سلامتی شهروندان برپایی هرگونه مراسم و تجمع فرهنگی، مذهبی، مناسبتی، مدنی، تشییع و تدفین تا اطلاع ثانوی ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه کروناویروس غربالگري استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از کسب رتبه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی در ایستگاه‌ها و ناوگان جمع‌آوری پسماند خشک توسط این منطقه خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت تفکیک پسماندها و لزوم تحویل پسماندهای خشک قابل بازیافت به مراکز ذی‌صلاح، همچنین افزایش مراجعه شهروندان به ایستگاه‌های جمع‌آوری پسماند خشک و جلب مشارکت آن‌ها برای تفکیک و تحویل اقلام بازیافتی، آموزش‌های ویژه‌ای در مراکز فرهنگی و آموزشی و مساجد اجرا و موجب افزایش بازیافت سطح منطقه شده است.

وی افزود: با توجه به اعلام مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در برسی مناطق پانزده‌گانه، آمار مقایسه‌ای پسماند خشک قابل بازیافت جمع‌آوری شده در ایستگاه‌های بازیافت، منطقه ۹ شهرداری اصفهان در رتبه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی در ایستگاهای بازیافت سطح شهر است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بهترین راهکار جداسازی مواد بازیافتی از پسماند تر تفکیک از مبدا است، از این‌رو شهروندان به‌ویژه زنان خانه‌دار باید با جدا کردن بازیافت از پسماند تر در راستای حفظ محیط زیست با شهرداری همکاری کنند.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو ایستگاه ساختمانی و دو غرفه ثابت بازیافت در سطح شهر فعال است و درصدد هستیم تا پایان سال جاری تعداد ایستگاه‌های بازیافت را برای رفاه حال شهروندان منطقه افزایش دهیم.

کد خبر 749383

دیگر خبرها

  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه