Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:42:00 GMT

فرمانداری شهریار بسیج را به یاری فراخواند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۵۹۱۸

فرمانداری شهریار بسیج را به یاری فراخواند

به گزارش ایرنا، «محمدرضا عبدالعلی» معاون فرماندار و رییس کمیته هماهنگی امور شهرها و مناطق ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان شهریار با صدور یک فراخوان اعلام کرد: با توجه به استمرار وضعیت هشدار در این شهرستان به دلیل شیوع ویروس کرونا از همه نیروهای مردمی اعم از بسیجیان، گروه های جهادی، هیاتهای مذهبی، سازمان های مردم نهاد، کشاورزان و دیگر تشکلها دعوت می کنیم به منظور مقابله با این ویروس به ستاد مقابله با کرونا بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «ما از همه تشکلها و افرادی که دارای آمادگی برای همکاری و مساعدت جهت ضدعفونی کردن معابر و اماکن و تاسیسات شهرها و روستاها هستند، دعوت به همکاری می کنیم.»

رییس کمیته هماهنگی امور شهرها و مناطق ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان شهریار همچنین از افرادی که دارای تجهیزات و امکاناتی همچون تانکر و پمپ سمپاش هستند، خواست جهت انجام سازماندهی های مرتبط و هماهنگی های لازم، به مراکز اعلام شده از سوی این کمیته مراجعه و یا با تلفن مسئولین مناطق تماس بگیرند.

مراکز یادشده در شهرداری ها و یا آتش نشانی شهرهای شهریار، اندیشه، صباشهر، باغستان، وحیدیه، شاهدشهر و فردوسیه مستقر هستند.

عبدالعلی گفت:  افراد داوطلب می‌توانند در سطح روستاهای شهرستان شهریار نیز به دهیاری هر روستا مراجعه کنند.

این مقام فرمانداری شهریار به شمار افراد مبتلا به کرونا در این شهرستان اشاره ای نکرد اما بنا بر آمارهای رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان تهران به کانون اصلی شیوع این ویروس مهلک تبدیل شده است.

بر اساس آمارها، تا ظهر دیروز از مجموع ۱۰ هزار و ۷۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا در کل کشور، تعداد ۲ هزار و ۶۷۳ ساکن استان تهران بودند که بالاترین میزان ابتلا به این ویروس در سطح کشور به شمار می رود.

کرونا تاکنون جان ۴۲۹ نفر را در ایران گرفته است.

 بازارهای شهریار تعطیل شد

در همین حال، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی و انتظامی فرمانداری شهرستان شهریار نیز از تعطیلی بازارهای متراکم همانند خیابان ولیعصر (عج) ، بلوار شهید دنیامالی اندیشه و مرکز تجاری بزرگ این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار، «رضا غلامی» گفت: تعطیلی بازارهای متراکم سطح شهرستان به مفهوم تعطیلی واحدهای صنفی تولید و توزیع کننده مواد غذایی از جمله نان ، گوشت ، اقلام غذایی و میوه و تره بار نیست.

وی افزود: با تصمیمات اتخاذ شده در مجموعه اجرایی شهرستان شهریار، مردم هیچ گونه نگرانی در خصوص تهیه اقلام مورد نیاز شب عید خود نداشته باشند.

معاون فرماندار شهریار تصریح کرد: هدف اساسی از ایجاد محدودیت در بازار شهرستان، صرفاً کاهش میزان انتشار و شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت کسبه، خانواده آنان و آحاد مردم است.

اطلاعیه وضعیت هشدار جدی

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که دو روز پیش «نورالله طاهری» فرماندار شهریار به دلیل شیوع ویروس کرونا در اطلاعیه ای، وضعیت «هشدار جدی» در این شهرستان اعلام کرده بود.

در این اطلاعیه با اشاره به شیوع بیماری بسیار سریع و پیش رونده کرونا که در نهایت، به معنای بالا رفتن میزان ابتلا و به مراتب افزایش مرگ و میر خواهد بود، آمده بود:« ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری شهریار، رسماً شهرستان شهریار را از لحاظ شیوع بیماری در شرایط "هشدار" اعلام می کند و از مردم فهیم و مسئولیت ‌پذیر تقاضا دارد رعایت بهداشت، خودکنترلی و بویژه "در خانه ماندن" را برای حفظ سلامتی خانواده ها جدی بگیرند. همچنین کسبه محترم، فروشندگان اقلام غیر ضروری و بازاریان حتی الامکان با تعطیلی محل کسب و یا محدودیت فعالیت های صنفی از سلامتی خود، خانواده هایشان و مردم محافظت کنند.»

فرماندار شهریار در این اطلاعیه تاکید کرده بود:« چنانچه هشدارها جدی گرفته نشود و مردم همچنان در کوچه و خیابان ها تردد کنند، ناگزیر به اعلام "وضعیت قرمز" و اعمال محدودیت ها و ممنوعیت های قانونی در تردد شهروندان و خودروها خواهیم شد.»

شهرستان شهریار با جمعیتی بالغ بر ۷۵۰ هزار نفر و مساحت ۳۴۰ کیلومتر مربع در جنوب غربی استان تهران قرار دارد و شهرهای شهریار، اندیشه، باغستان ،فردوسیه ،وحیدیه ،صباشهر ،شاهدشهر ، ۶ دهستان و ۳۹ روستا در آن جای گرفته است.

شهریار از مناطق سرسبز و حاصلخیز استان تهران به شمار می رود.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهرستان شهریار نوراله طاهری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرستان شهریار ویروس کرونا شهرستان شهریار شهرستان شهریار ویروس کرونا ستاد مقابله استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر

مدتی است شهروندان شهرستان شهریار از وضعیت نامناسب و فرسودگی روکش آسفالت در برخی از کوچه و خیابان‌ها به ستوه آمده اند. این موضوع علاوه بر اینکه عابران پیاده را با مشکل مواجه کرده، تردد رانندگان را نیز مختل کرده است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال تصاویر از آسفالت غیر استاندارد و فرسوده این شهرستان خبر داد و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

نگرانی ساکنان محله ال خجند اصفهان از فرسودگی و فرورفتگی آسفالت خیابان + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.