Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ارزانی با اعلام آغاز پویش ملی «ختم حدیث کساء» در کانون‌های مساجد کشور، گفت: بچه‌های مسجد ضمن حضور داوطلبانه و خودجوش در یاری رساندن به بیماران و مدافعان سلامت، برای تقویت معنوی مردم هم وارد میدان شده‌اند.

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت الاسلام «امیر ارزانی» با ابراز تأسف از درگذشت تعدادی از هموطنانمان به واسطه ابتلا به ویروس کووید ۱۹ از تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت قدردانی کرد و گفت: همه ما در مقابله با این بحران به نوبه خود سهم داریم و باید با بهره گیری از تمام توان و ظرفیتی که در اختیار داریم، برای نجات جان هموطنانمان و کنترل و ریشه کن کردن این بیماری تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین الملل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به اطلاع رسانی گسترده ای که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در بستر سامانه بچه های مسجد، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و خبرگزاری شبستان صورت گرفته است، افزود: ظرفیت عظیم جوانان و نوجوانان فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در این بحران که امروز گستره ای جهانی یافته است، به خوبی خود را نشان داده است.

 

به گزارش ستاد اطلاع رسانی فهما، حجت الاسلام ارزانی، از آغاز پویش ختم حدیث کساء برای رفع مشکلات موجود و شفای بیماران کرونایی خبر داد و اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در پی شیوع بیماری کرونا در کشور و جهان، پویش ختم حدیث کساء را برای دوری بلا و شفای مردم بیمار در فضای مجازی به راه انداخته است.

 

وی ابراز کرد: بزرگان دین ما بر قرائت این حدیث شریف تأکید فراوان داشته اند. حضرت آیت الله بهجت(قدس سره) نیز توجه ویژه ای بر قرائت جمعی حدیث کساء برای رفع گرفتاری ها و شفای بیماران داشتند.

 

مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین الملل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با بیان اینکه این حدیث شریف روایتی از پنج تن آل عبا، حضرت فاطمه و پدرش و شوهرش و فرزندانش(سلام الله علیهم اجمعین) است، اذعان کرد: کاربران فضای مجازی، اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد و عموم مردم ایران اسلامی می توانند در این پویش به آدرس https://bachehayemasjed.ir/۳۷ شرکت کرده و به میزان دلخواه تقبل قرائت حدیث کساء نمایند.

 

وی در ادامه حضور خودجوش و داوطلبانه بچه های مسجد در یاری رساندن به مدافعان سلامت و بیماران کرونایی، تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز، تهیه پک های بهداشتی، ضدعفونی و پاکسازی سطح شهرها را به عنوان بخشی از فعالیت های کانون ها در جبهه سلامت برشمرد و اظهار کرد: بچه های مسجد فعالیت های خود را تنها در این حوزه محدود نکرده اند و با توجه به نیاز جامعه امروز در عرصه بسیار مهم دیگری وارد میدان شده اند.

 

حجت الاسلام ارزانی، با اشاره به نیاز بیش از پیش جامعه به تقویت روحیه معنوی و نشاط بخشی، بیان کرد: بچه های مسجد محافل معنوی خود را برای پیشگیری از بیماری کرونا در فضای مجازی برگزار می کنند تا ضمن رعایت توصیه ها و نکات بهداشتی و پرهیز از برگزاری تجمعات، از فیوضات ماه های مبارک رجب و شعبان برای تقویت بنیه اعتقادی مردم و کاهش اضطراب و استرس ناشی از شیوع این بیماری بهره ببرند.

 

وی با تأکید اینکه تقویت روح امید، نشاط و شادابی؛ نیازی است که امروز بیش از هر زمانی جامعه ما را برای گذر از این بحران یاری خواهد داد، اظهار کرد: بچه های مسجد در کنار فعالیت هایی که در جبهه سلامت عهده دار شده اند، با تولید محتوا و برنامه ها و فعالیت های خلاقانه و به روز در این عرصه نیز ورود کرده اند و ظرفیت های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را برای ایجاد موجی از نشاط و روحیه بخشی به مردم به خدمت گرفته اند.

 

مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین الملل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در پایان از ثبت بیش از ۱۷۰ گزارش از اقدامات پیشگیرانه در سامانه بچه های مسجد خبر داد و گفت: اختصاص یک دوره اختصاصی ویژه آموزش پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تولید موشن گرافی در خصوص آشنایی با تاریخچه و عملکرد این ویروس، درج سئوالات و پاسخ های شایع و متدوال در خصوص این بیماری، تهیه و درج محتوای متنی توصیه و مشاوره به اقشار و اماکن مختلف به تفکیک، از دیگر اقدامات صورت گرفته در بستر زیست بوم مجازی بچه های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir است.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کانون های فرهنگی هنری مساجد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بچه های مسجد حجت الاسلام فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دوره حاضر که مملو از پیشرفت‌ها و اتفاقات مختلف است، یک روحانی شاید نتواند به شیوه‌های سنتی گذشته در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد موفق عمل کند؛ بنابراین روحانی‌ها باید با ذائقه شناسی و برگزاری برنانه‌های مختلف فرهنگی و هنری و مخصوصا ورزشی اقدام به جذب این قشر کنند. کاری که چند سالی است، حجت‌الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان غربی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ بعنوان امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع نازک علیای پلدشت فعالیت داشته که در طول این مدت با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات ورزشی و راه اندازی اُردو‌های سیاحتی و زیارتی توانسته است گام‌های موثری را در جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و کانون بردارد.

سپس ازسال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ به‌عنوان امام جماعت و مسئول پایگاه بسیج مسجد امام هادی (ع) ارومیه ادامه فعالیت نموده و از تابستان ۱۴۰۱ تاکنون نیز به‌عنوان امام جماعت، مدیر کانون المهدی (عج) و نیز مسئول پایگاه بسیج مسجد طوبی ارومیه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ورزشی خود را پیگیر بوده که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان توانسته توفیقات روزافزونی را دراین عرصه‌ها کسب کند.

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان