Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:23:59 GMT

پس از سقوط بورس آمریکا بازارهای آسیایی هم منفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۶۲۱۷

پس از سقوط بورس آمریکا بازارهای آسیایی هم منفی شدند

پس از آنکه در معاملات روز گذشته بورس آمریکا 10 درصد سقوط کرد در معاملات صبح امروز بازارهای آسیایی نیز شاهد منفی شدن بورس کشورهایی نظیر ژاپن و اندونزی بودیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، بورس‌های آسیایی در ساعات اولیه صبح امروز پس از ثبت بدترین روز معاملاتی در بورس آمریکا، روندی نزولی را در پیش گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل قرمز بودن بازارها این است که سهامداران بر این باورند که اقداماتی که از سوی دولت‌ها برای کنترل بازارها در برابر تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود، اصلا کافی نبوده و نیستند. 

البته پس از چند ساعت بورس‌های آمریکایی توانستند بخشی از سقوط ساعات اولیه را جبران کنند اما همچنان بورس‌های بین‌المللی در حال رفتن به سمت بدترین روزهای معاملاتی از سال 2008 تا کنون هستند.

روز گذشته بورس آمریکا 10 درصد ریخت.

در ساعات اولیه امروز شاخص نیکی بورس ژاپن هم 10 درصد از ارزش خود را از دست داد و بورس‌های کره و اندونزی مجبور شدند برای جلوگیری از ریختن بیشتر بازار معاملات را متوقف کنند.

ارزش واحدهای پولی وون کره، روپیه اندونزی، در معاملات امروز کاهش یافت و ارزش روپیه هند در برابر دلار به کمترین میزان در چند ماه گذشته رسید. 

سهامداران نسبت به اثرگذاری سیاست‌های دولتی در آمریکا و آسیا برای مقابله با اثرات منفی شیوع کرونا تردید دارند.

بانک مرکزی ژاپن امروز به سمت تزریق نقدینگی به بازار رفت و در اقدامی برنامه‌ریزی نشده 1.9 میلیارد دلار اوراق قرضه را از بازار جمع کرد.

اندونزی از برنامه خود برای اجرای دومین بسته حمایتی  به ارزش 1.55 میلیارد دلار را اعلام کرد و مقامات بانک مرکزی کره اعلام کردند که به دقت در حال نظارت بر بازار هستند و در صورت نیاز اقدام خواهند کرد.

شاخص جهانی MSCI وارد روند نزولی شد و از ابتدای سال تا کنون 24 درصد از ارزش خود را از دست داده است. 

کایرن کالبر، مدیر بخش تحقیقات بازارهای مالی آسیایی در مؤسسه یونیون بانک، می‌گوید همه در حال نقد کردن دارایی خود هستند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا بورس ژاپن سقوط بورس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای برنامه وزارت نیرو برای اصلاح نظام مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور موظف شدند بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند.

بر اساس آخرین آمار و ارقام مرتبط با معاملات شرکت‌های توزیع برق در بورس انرژی، در هفته نخست شروع معاملات برق در این بازار تعداد ۱۷۹ معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات ۱,۲۱۱ میلیارد ریال بود. در این هفته که حجم معاملات روزانه برق به یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۵۸ مگاوات ساعت رسید، همچنین پایین‌ترین قیمت بازار ۸۵۰ ریال و بالاترین قیمت نیز ۱,۲۰۰ ریال بود.

در معاملات هفته نخست ۳۲ شرکت توزیع برق در معاملات اقدام به خرید برق کردند و در مقابل ۱۰ نیروگاه خصوصی و ۱۸ نیروگاه دولتی نیز اقدام به فروش برق کردند که سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد و سهم نیروگاه‌های بخش خصوصی نیز ۴۶ درصد بود.

با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت هفتگی به حساب وکالتی شرکت‌های توزیع، امکان معاملات به صورت مستمر با هدف اصلاح جریان مالی و ایجاد شفافیت قیمتی و کاهش نقش دولت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6089877 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس