Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@09:58:42 GMT

مهدکودک‌های سمنان تعطیل شد؛ اما شهریه اخذ می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۶۵۰۹

مهدکودک‌های سمنان تعطیل شد؛ اما شهریه اخذ می‌شود

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای اسفندماه مهدکودک‌های این استان تعطیل شده است، گفت: طی این مدت، باید شهریه پایه اخذ شود؛ البته دریافت این شهریه شامل خدمات مازاد نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، ساره امیرجان با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه بهزیستی از ابتدای بهمن‌ماه آغاز شده و از این نظر جزو سازمان‌های پیشرو است، اظهار کرد: حسب دستورالعمل تلاش شد تا در وهله نخست فعالیت‌های آن کل کارکنان در مراکز مداخله و اورژانس اجتماعی افزایش و مراجعات حضوری به حداقل کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه ملاقات، پذیرش‌ها و فعالیت‌های فوق‌برنامه در مراکز نگهداری فرزندان لغو شد، افزود: ۱۱ مرکز شبانه‌روزی نگهداری فرزندان با جامعه آماری بیش از ۲۰۰ فرزند در استان سمنان مشغول به فعالیت است که سنجش و ثبت دمای بدن فرزندان مراکز شبانه‌روزی طی دو نوبت در روز انجام می‌شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه ۱۳۵ مهدکودک با جامعه آماری 6 هزار نفر در استان وجود دارد، بیان کرد: ضدعفونی مستمر فضای محیطی مهدهای کودک ازجمله اقداماتی که انجام‌شده است که با توجه به تعطیلی این مراکز عدم پرداخت شهریه توسط والدین، مشکلاتی از قبیل اجاره‌بها، حقوق و بیمه پرسنل برای مدیران و مؤسسان مهدهای کودک‌ها ایجاد شده است.

امیرجان بابیان اینکه از ابتدای اسفندماه مهدکودک‌ها تعطیل شدند، تصریح کرد: طی این مدت، باید شهریه پایه اخذ شود؛ البته دریافت این شهریه شامل خدمات مازاد شامل ساعات اضافه خدمت، صبحانه، میان وعده، ناهار و همچنین فوق‌برنامه و با برگزاری جشن نیست.

وی افزود: به‌منظور جبران بخشی از هزینه‌ها برای عبور از بحران و برهه حساس کنونی پیش‌آمده به والدین کودکان ثبت‌نام‌شده در این مراکز پیشنهاد می‌شود تا نسبت به پرداخت شهریه اسفندماه طبق تعرفه‌های مصوب مهدکودک اقدام کنند.

معاون اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: بر اساس تبصره دو ماده پنج قرارداد منعقده فی‌مابین اولیا و مدیران مهدکودک هرگونه عدم استفاده از خدمات مهد به خاطر تعطیلات رسمی، آلودگی هوا برودت و…مشمول کسر شهریه نمی‌شود و در این شرایط رقمی کسر یا مسترد نخواهد شد.

امیرجان اضافه کرد: در صورت ادامه‌دار شدن تعطیلی مهدهای کودک به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هریک از طرفین قرارداد شامل مهدهای کودک و والدین می‌توانند طبق بند ۹ قرارداد فی‌مابین (حوادث مترقبه) با ارائه درخواست کتبی و اقدام به تسویه شهریه مهدکودک در ماه‌های پیشین نسبت به فسخ قرارداد به‌منظور ماه‌های پیش رو اقدام کنند.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: کودک سمنان شهریه مهدکودک اداره کل بهزیستی استان سمنان مهدهای کودک کودک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز کارگر برای کارگران تعطیل است

کارگران مشمول قانون کار روز کارگر امسال بر اساس قانون کار مانند سال‌های گذشته تعطیل هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در ماده 63 قانون کار جمهوری اسلامی ایران روز 11 اردیبهشت ماه هر سال به مناسبت روز کارگر ثبت شده است. امسال روز کارگر در تاریخ جهانی 12 اردیبهشت ماه است که این روز برای تمام کارگران مشمول قانون کار تعطیل رسمی به حساب می‌آید.

طبق ماده 63 قانون کار، کارفرمایان حق به کارگیری کارگران خود را در این روز ندارند، مگر آنکه حضور آنان با توافق کارگر و پرداخت اضافه‌کاری روز تعطیل میسر شود.

بنابراین، هفته جاری روز سه شنبه 11 اردیبهشت مطابق قانون کار جمهوری اسلامی روز کارگر و  چهارشنبه مصادف با 12 اردیبهشت‌ماه روز جهانی کارگر است که یکی از این دو روز  برای تمام کارگران مشمول قانون کار تعطیل رسمی باید منظور شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • روز کارگر برای کارگران تعطیل است
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک