Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، با تلاش سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس در راستای تامین امنیت روانی جامعه، تعداد ۱۵۰ نفر از شایعه پراکنان و منتشر کنندگان اخبار کذب مرتبط با شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی، شناسایی شده و با آنها برخورد ارشادی و قضایی صورت گرفت.

سازمان اطلاعات سپاه با افرادی که بخواهند در این برهه زمانی خاص در جامعه ، باعث تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت روانی مردم کشور عزیزمان شوند ، برخورد قاطع قضایی خواهد کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس به مدیران گروه ها، کانال ها و صفحات شبکه های اجتماعی هشدار می‌دهند در صورت دامن زدن به شایعات و انتشار اخبار کذب و بی‌اساس در فضای مجازی ، با آنها برخورد قاطع خواهد شد.

سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس اعلام کرد که از عموم هم استانی های گرانقدر انتظار می رود، جهت اطلاع از صحت و سقم اخبار به خبرگزاری های معتبر و صداوسیما یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان های مرتبط با این موضوع مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند.

این سازمان همچنین از مردم خواست در مواجه با افراد منتشر کننده اخبار کذب در فضای مجازی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۴ اعلام نمایند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان فارس تامین امنیت شبکه های اجتماعی ویروس صداوسیما سازمان اطلاعات سپاه فضای مجازی اخبار کذب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از شایعه تا واقعیت عضویت پدر مهران غفوریان در ساواک

طی روز‌های گذشته، برخی کاربران فضای مجازی با انتشار بخشی از صحبت‌های فردی به نام خسرو غفوریان مدیر پشتیبانی بخش آموزش ساواک مدعی شدند که وی پدر مهدی و مهران غفوریان از هنرمندان کشورمان است.

در این خصوص، ادعا شده فرد مذکور ۲۰ سال در ساواک مشغول به فعالیت بوده و پست مدیریتی داشته است.

هرچند که شباهت نام و چهره پدر مهران و مهدی غفوریان این شایعه را تقویت می‌کند، اما مراجعه به تصویری که پیشتر مهران غفوریان از سنگ مزار پدرش منتشر کرده بود، تاریخ تولد وی ۱۳۲۴ نوشته شده است، یعنی در سال ۱۳۵۷ (سال پیروزی انقلاب اسلامی) وی تنها ۳۴ سال داشته و احتمال زیاد نمی‌توانسته ۲۰ سال سابقه مدیریت داشته باشد.

این شایعات ادامه داشت تا اینکه مهدی غفوریان با انتشار تصویری دیگری از پدرش نوشت که وی ناخدا یکم کمیسر دریایی است و فرد ساواکی که گفته می‌شد پدرش هست را حتی نمی‌شناسد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • شایعه عجیب در فضای مجازی پیرامون استقلال
  • از شایعه تا واقعیت عضویت پدر مهران غفوریان در ساواک
  • پیامی که پلیس روی صحفه اینستاگرام این بلاگر منتشر کرد
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • سندسازی درباره نیکا شاکرمی برای به حاشیه بردن اعتراضات علیه اسرائیل