Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@09:17:57 GMT

تجربه یک زن آمریکایی بهبود یافته از ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۶۸۷۷

تجربه یک زن آمریکایی بهبود یافته از ویروس کرونا

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "الیزابت اشنایدر" که در "سیاتل" بزرگترین شهر ایالت واشنگتن زندگی می‌کند تلاش دارد پیام "امید" را به مردم جهان برساند. واشنگتن در آمریکا بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از ویروس مرگبار جهانی را داشته است.

این زن 37 ساله دکترای "بیو مهندسی" دارد، تجربه درمان خانگی خود پس از ابتلای ملایم به ویروس عفونی کرونا را به اشتراک می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره گفت: کرونا بیماری‌ای نیست که در مورد آن بی‌تفاوت باشید، زیرا بسیاری از افراد در اطراف شما سالخورده هستند یا شرایط سلامت کاملی ندارند.

وی افزود: به همین دلیل باید در خانه بمانیم و خود را از مواجه با دیگران ایزوله کنیم.

در اوایل هفته جاری میلادی، مقامات بهداشت آمریکا با استناد به داده‌های چینی اعلام کردند که 80 درصد از مبتلایان به نوع ملایم از کرونا آلوده شده‌اند. 20 درصد باقی مانده نیز نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند. این افراد عمدتا دارای بیماری‌های قلبی، دیابت یا ناراحتی‌های تنفسی بودند.

یک مهمانی

"اشنایدر" برای اولین بار در 25 فوریه و 3 روز پس از شرکت در یک مهمانی علائم اولیه را تجربه کرد. مهمانی‌ای که 5 نفر دیگر در آن آلوده به ویروس کرونا شناخته شدند.

او گفت: با احساس خستگی بیدار شدم، اما این حال چیز بیشتری از یک خستگی همیشگی برای رفتن به سر کار نبود. از طرفی آخر هفته شلوغی داشتم.

این زن 37 ساله تا ظهر سردرد داشت. به مرور تب و بدن درد نیز به آن اضافه شد. نهایتا شرکتش را در آن به عنوان مدیر بازاریابی فعالیت می‌کند، ترک کرد و به خانه رفت.

 "الیزابت اشنایدر" در بیرون از خانه خود در سیاتل- او در حین ابتلا به کووید 19 علایم حاد مانند تنگی نفس یا سرفه را نداشت. او پس از بیدارشدن از یک خواب عصرگاهی متوجه تبی 39.4 درجه‌ای بدنش شد/ عکس: دیوید آلبرایت- خبرگزاری فرانسه

وی در ادامه گفت: به خانه آمدم و خوابیدم. پس از بیدار شدن از خواب عصرگاهی به شدت و به شکل غیرقابل کنترلی می‌لرزیدم. تمام بدنم می‌لرزید و این موضوع نگران کننده بود.

او شروع به درمان خانگی کرد و از داروهای و شیوه‌های خانگی مقابله با آنفلوآنزا استفاده کرد. با یکی از دوستانش تماس گرفت و او را در حالت آماده‌باش قرار داد تا در صورت لزوم اشنایدر را به بخش اورژانس برساند. اما در روزهای بعد تب او کم شد.

اشنایدر اخبار مربوط به ویروس کرونای جدید را دنبال می‌کرد. اولین کیس مبتلا در آمریکا برای اولین بار در اواخر ژانویه در واشنگتن شناسایی شد.

واشنگتن از اواخر ژانویه تا کنون 260 مبتلا را شناسایی کرده است. حدود 20 نفر نیز جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند. این میزان در سراسر آمریکا حدود 1100 مبتلا و 30 جان‌باخته برآورد شده است.

سرفه و تنگی نفس اصلی‌ترین علائم ویروس کرونا به شمار می‌آید. از آنجا که اشنایدر این علائم را نداشت، مطمئن شد که کرونا ندارد.

او تمام مدت فکر می‌کرد که انفلوانزا گرفته و این بار سطح جدیدی از حمله بیماری را تجربه می‌کند. از طرفی این زن تصور می‌کرد در مراجعه به پزشک مجبور است به خانه برود، مایعات زیاد بنوشد و استراحت کند.

شگفتی خوشایند

چند روز بعد او از طریق پست فیس‌بوکی یکی از دوستانش متوجه شد چند نفر دیگر در همان مهمانی به بیماری‌ای با علائم مشابه بیماری خودش مبتلا شده‌اند. در آن زمان اشنایدر به شرایط بیماری‌اش شک کرد.

تعداد زیادی از افراد بیمار آن مهمانی به پزشک مراجعه کردند و نتایج آزمایشات نشان داد که آنفلوانزا ندارند. اما از هیچ از آنها تست کرونا گرفته نشد زیرا آنها نیز تنگی نفس یا سرفه را نداشتند.

"الیزابت اشنایدر" ساکن سیاتل واشنگتن که بیماری کرونا مبتلا شده و بهبود یافته است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

اشنایدر با علم به اینکه جواب آزمایشش در مورد آنفلوانزا منفی می‌شود، در یک برنامه تحقیقاتی با نام "مطالعات آنفلوانزای سیاتل" شرکت کرد. او امیدوار بود تا جوابی بیابد. تیم تحقیقاتی برای اشنایدر کیت مربوط به "پاکسازی بینی" را فرستادند و او پس از بازگرداندن این کیت آزمایشگاهی برای جواب آزمایش چند روزی منتظر ماند.

زن جوان گفت: سرانجام یکی از محققان این آزمایش با من تماس گرفت و اعلام کرد تست کووید-19 من مثبت است.

اشنایدر با خنده اعتراف کرد: به طرز خوشایندی شگفت‌زده بودم. حتی فکر می‌کردم مسئله جالبی است.

با این وجود مادر الیزابت پس از شنیدن این موضوع گریه کرد.

او افزود: احتمالا اگر نوع سخت‌تری از بیماری را گرفته بودم، چنین احساسی نداشتم.

اینک علائم بیماری اشنایدر فروکش کرده است، اما مقامات محلی از او خواسته‌‌اند تا 7 روز پس ازشروع علائم و 72 ساعت پس از فروکش کردن آن در خانه بماند.

در 7 روز اخیر حال اشنایدر بهتر شده و او برای کار از خانه بیرون رفته است. با این وجود هنوز از تجمع در گردهمایی‌های بزرگ خودداری می‌کند.

این زن 37 ساله در این باره گفت: احتمالا 80 درصد از مبتلایان تجربه‌ای شبیه او خواهند داشت و سهیم شدن حالات بیماری می‌تواند به دیگران کمک کند.

او برای بیماران با علائم احتمالی یک پیام دارد "هول نشوید".

اشنایدر می‌گوید: برخی از علائم بیماری زندگی شما را تهدید نمی‌کند. به راحتی در خانه بمانید، آب زیاد بنوشید، استراحت کنید و فیلم‌های مورد علاقه خود را ببینید.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناهنجاری گوژپشتی چگونه تشخیص و درمان می‌شود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اختلال کیفوز یا قوزپشتی، یک نوع انحراف در ستون فقرات است که باعث خم شدن بخشی از آن به سمت بیرون می‌شود. این مشکل ممکن است برای افراد در سنین مختلف رخ دهد، اما اغلب در دوران بلوغ اتفاق می‌افتد. اگرچه این بیماری معمولاً مشکلات جدی را ایجاد نمی‌کند، اما در صورت شدت بالا می‌تواند باعث تغییر شکل ستون فقرات و درد شود. همچنین ممکن است منجر به فشار به قفسه سینه شده و باعث مشکلات تنفسی شود. کیفوز بیشتر در سنین نوجوانی ظاهر می‌شود و گاهی ممکن است مادرزادی یا در سنین بالاتر نیز رخ دهد.

افراد مبتلا به کیفوز ممکن است با قوز قابل توجه در ناحیه پشت روبه‌رو شوند. در صورت شدت بالا، درد کمر و التهاب ناحیه ستون فقرات همراه با ضعف قسمت پایین بدن و حتی فلج پا نیز ممکن است رخ دهد؛ بنابراین تشخیص به موقع و در صورت لزوم، درمان مناسب می‌تواند از عوارض جدی این بیماری جلوگیری کند. این اختلال ممکن است از علل مختلفی نظیر عوامل مادرزادی، اختلالات رشد، آسیب‌های فیزیکی، عفونت ستون فقرات یا حتی وجود تومور نخاعی ناشی شود. در ادامه، قصد داریم درباره انواع کیفوز، علائم آن، روش‌های تشخیص و راه‌های درمان اطلاعات بیشتری منتقل کنیم.

کیفوز یک اختلال نسبتاً شایع است که معمولاً در جوانان و بزرگسالان رخ می‌دهد. در این اختلال، بخشی از مهره‌های منطقه توراکس از حالت عادی خود خارج می‌شود و شکل مثلثی به خود می‌گیرد، که منجر به خم‌شدن ستون فقرات به سمت جلو می‌شود. عوامل تغییر حالت توراکس می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

نشستن طولانی مدت پشت میز یا خم شدن و قوزکردن‌های طولانی و همچنین نشستن، ایستادن و خوابیدن در وضعیت نامناسب، تأخیر در رشد و مشکلات مربوط به رشد بدنی،  که ممکن است ابتلا به کیفوز را زمینه‌ساز کند، به خصوص در دوران کودکی، پیری که منجر به ضعف و سستی ستون فقرات شده و باعث تحول در حالت آن شود. فشردگی مهره‌ها بر روی هم ناشی از شکستگی در ناحیه ستون فقرات، علل دیگر ابتلا به کیفوز ممکن است شامل عفونت دیسک کمر، روماتیسم ستون فقرات، دیستروفی عضلانی و تومور نخاعی باشد.

علائم بیماری کیفوز

همانطور که گفتیم کیفوز یا گوژپشتی یک بیماری شایع است که دو نوع اول آن (انواع آن شرح داده خواهد شد) در بسیاری از افراد رخ می‌دهد. در اغلب موارد کیفوز مشکلی را برای فرد ایجاد نمی‌کند و با ورزش، فیزیوتراپی و قرار دادن بدن در وضعیت نرمال، قابل درمان است. در صورت مشاهده هرکدام از علائم بالا و هم‌چنین خم‌شدنی در قسمت شانه‌ها یا کمر، حتما به کارشناس تربیت بدنی و حرکات اصلاحی، مربی آمادگی جسمانی و یا بدنسازی، و در موارد حاد پزشک مراجعه کنید تا هرچه سریع‌تر تحت درمان قرار گیرید. در صورت عدم درمان، بیماری کیفوز می‌تواند شدت پیدا کرده و عوارضی را در پی داشته باشد. این عوارض عبارتند از:

 -قوز همیشگی در قسمت ستون فقرات

-کمر درد مداوم

 -احساس ضعف یا بی‌حسی در بازو‌ها و پا‌ها

 -تنگی تنفس و ایجاد مشکلات تنفسی

-از دست دادن کنترل مثانه

-بارزترین علائم کیفوز نیز می‌تواند خمیدگی قسمت بالاتنه فرد بیمار به جلو باشد

علائم دیگر این بیماری شامل: وضعیت غیر عادی قرار گرفتن سر، از بین رفتن انعطاف ناحیه فوقانی پشت، سفت شدن همسترینگ، ضعف و بی حسی در پا‌ها و فرسایش دیسک می‌شوند. به هر حال، هرگونه تغییر غیرطبیعی در وضعیت بدن و همچنین علائم فوقانی مورد نظر، نشانگر وجود بیماری کیفوز می‌باشد و در صورت مشاهده آنها، به مربی مراجعه نمایید.

تشخیص

در مرحله اول، در خصوص مراجعین و ورزشکاران به معاینه بیمار می‌پردازیم و سابقه پزشکی یا سلامتی او را بررسی می‌کنیم. از مراجعه کننده می‌خواهیم تا چند حرکت کششی انجام دهد تا وضعیت ستون فقرات و دامنه حرکتی آنرا بررسی نماییم. ابتدا فرد را در صفحه شطرنجی قرار می‌دهیم و از جانب به بررسی وضعیت ستون فقرات می‌پردازیم. سپس فرد بر روی یک سطح صاف دراز می‌کشد. اگر ستون فقرات به حالت نرمال باشد، شدت ناهنجاری در حد متوسط می‌باشد و درمان مناسب قابل انجام است. اگر ستون فقرات همچنان منحنی باشد، باید به دنبال روش‌های درمانی پیچیده‌تر بگردیم. در موارد شدیدتر، آزمایشات تکمیلی مانند تصویربرداری با اشعه ایکس و ام آر آی و یا آزمایش عملکرد ریه نیز مورد نیاز است. تصویربرداری با اشعه ایکس، امکان نمایش استخوان‌های ستون فقرات از زوایای متفاوت را فراهم می‌کند و به ما کمک می‌کند تا وضعیت خمیدگی را مشخص نماییم. ام آر آی همچنین به منظور بررسی وضعیت اعصاب و کانال نخاعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، و آزمایش عملکرد ریه نیز برای بررسی دستگاه تنفسی به خصوصاً در مراحل بعدی تشخیص نقش مهمی دارد که این موارد اخیر باید زیر نظر پزشک باشد.

درمان

برای درمان کیفوز، مربی یا پزشک نکات مختلفی را به‌حساب می‌آورد از جمله سن بیمار، وضعیت سلامتی، نوع کیفوز و شدت خمیدگی. اگر بیمار وضعیت شوئرمن یا شدید داشته باشد، از روش‌های غیرجراحی استفاده خواهد شد. این روش‌ها شامل فیزیوتراپی برای تقویت ماهیچه‌های شکم و کمر، دارو‌های ضدالتهابی مانند ایبوپروفن و آسپرین برای کاهش درد، و همچنین استفاده از بریس برای پشتیبانی از ستون فقرات و به حالت صحیح برگشتن بدن و از همه مهمتر انجام حرکات و تمرینات اصلاحی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه مشخص و درمان می‌شود؟
  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه تشخیص و درمان می‌شود؟
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل