Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه فلسفه بلایا این است که بشر متوجه ضرورت مدیریت ولی خدا بر جهان شود، گفت: هیچ ذکری بالاتر از ترک معصیت در اعتقادات و اعمال نیست، هیاتی‌ها روضه‌ها را از طریق فضای مجازی به منازل ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» امروز (جمعه، ۲۳ اسفند ماه) با حضور در امامزاده عبدالله شهر ری در قالب فضای مجازی بدون حضور مستمع به سخنرانی پرداخت و گفت: طی چهل سال اخیر شاهد فراهم شدن مقدمات ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه افزود: با گذشت زمان، مقدمات ظهور چشم‌گیرتر می‌شود از تحولاتی که در کشور ما ایجاد شد و خوبان همه تاکید داشتند که انقلاب اسلامی مقدمه ظهور است تا دوران دفاع مقدس و امروز که بیماری کرونا شیوع یافته ما امیدواریم این حوادث مقدمه‌ساز ظهور مولای ما امام زمان(ع) باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ما باید برای حوادث جهان تحلیل درستی داشته باشیم، تاکید کرد: در آیه کریمه قرآن آمده که خداوند فرموده است: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ» «قطعاً ما شما را به چیزى از ترس و گرسنگى و کاهش اموال و نفوس و فرزندان مى آزماییم. و تو ـ اى پیامبر ـ به شکیبایان نوید ده.».

 

این استاد حوزه علمیه افزود: در روایات آمده است که اصل این آیه در آخرالزمان و قبل از ظهور رخ می‌دهد و ابتلائاتی که خوف فراگیر دارد رخ می‌دهد و خداوند به کسانی که مقاومت می‌کنند بشارت می‌دهد.

 

وی درباره علت این بلایا، ابراز کرد: علت بلاها در این است که بشر متوجه ضرورت مدیریت ولی خدا بر جهان شود، انسان‌‌ها باید آمادگی مدیریت ولی خدا را پیدا کنند، ما از کنار ظلم به راحتی عبور می‌کنیم اما قتل حتی یک نفر مظلوم برای خداوند بسیار مهم بوده و در قرآن به این امر اشاره کرده است. امروز همه بشریت شاهد ظلم به مسلمانان در کشور هند و یمن هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: برای برطرف کردن این ظلم‌ها باید ولی خدا بر زمین حکومت کند، درک ایشان برای مردم آسان نیست مگر اینکه با بلایا متوجه حضرت(عج) شوند، مومنان حقیقی همواره متوجه ولی خدا هستند اما عموم مردم در اثر محرومیت متوجه ولی خدا می‌شوند. عموم مردم در اثر بلاهای فراگیر متوجه ضرورت حکمرانی ولی خدا می‌شوند، بنابراین امروز باید کار تبلیغ و تعلیم جای بلاها را بگیرد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فلسفه بلا چیزی جز این نیست که مردم متوجه شوند که مدیریت جهان با افراد فاسد و مفسد سرانجام خوبی ندارد، گفت: اگر برای مردم آشکار شود که ویروس کرونا یک نبرد بیولوژیک است متوجه می‌شوند که ظالمان می‌خواهند حکومت خود را ادامه دهند.

 

وی با بیان اینکه امروز باید بیشتر به حضرت ولی‌عصر(عج) توجه کنیم و با تعلیم و تفکر در این زمینه مقدمات ظهور ایشان را فراهم کنیم، ابراز کرد: در روایات آمده عمر فتنه‌های آخرالزمان کوتاه است، مرگ و میرهای آخرالزمان تعداد فراوانی دارد اما منتظران و مومنان واقعی باقی می‌مانند زیرا خداوند از مومنان و منتظران به صورت خاص حراست می‌کند، بهترین مژده فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب بود که فرمودند مردم ما با سربلندی از این فتنه هم عبور خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه به هنگام بلایایی آخرالزمانی باید به سمت کسب معرفت برویم، گفت: چهل روز تا ماه رمضان فرصت باقی است این مدت در سبک زندگی خود تغییرات اسلامی ایجاد کنیم که خداوند مژده ظهور را در ماه رمضان به مومنان عطا کند، قرائت دعای عهد و دعای فرج در نماز شب و سحرها را فراموش نکنیم، همه با هم عهد ببندیم که به حضرت ولی عصر(عج) توجه کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اولیاء الهی اضطرار ما را مشاهده می‌کنند در این حالت به ذکر مشغول شوید، تاکید کرد: آیت الله بهجت فرمودند: بهترین ذکر رعایت تقوا است، اگر عزم کنیم که عمدا معصیت نکنیم خداوند لطف کرده و دوام آن را ایجاد می‌کند.

 

وی با بیان اینکه هیچ ذکری بالاتر از ترک معصیت در اعتقادات و اعمال نیست، اظهار کرد: طبق آیات و روایات در تقوا شفا از بیماری و برطرف شدن بلایای بزرگ از سر جامعه نهفته است، در تقوا باید به مواسات بسیار توجه کرد، مومنان حقیقی باید نسبت به همدیگر رفتار مهربان داشته باشند و با فروتنی و تواضع برخورد ‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه سبک زندگی ما باید طوری باشد که برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) آماده شویم، تصریح کرد: یکی از راه‌های آن، این است که باید دل‌های ما به یکدیگر نزدیک شود.

 

این استاد حوزه علمیه  با بیان اینکه برای ورود به ماه مبارک رمضان چله توجه به قرآن کریم داشته باشیم، گفت: نوروز امسال متفاوت است و فراغت بیشتری داریم از این فرصت استفاده کنید برای حفظ قرآن به خصوص چهار جزء پایانی که مربوط به پیامبر(ص) است.

 

وی با بیان اینکه یکی از ذکرهای مهم تفکر است، خاطرنشان کرد: در این مدت قرنطینه کتاب‌های تاریخ اسلام را مطالعه کنید، هیاتی‌ها روضه‌ها را از طریق فضای مجازی به منازل ببرند، با اهل‌بیت(ع) ارتباط برقرار کنید، در این فرصت روضه‌های خانگی را احیا کرده و شعائر الهی را تعظیم کنیم. زیارت عاشورا بخوانید در طول تاریخ بسیاری از بلایای امت اسلامی را برطرف کرده است.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا حجت الاسلام علیرضا پناهیان سبک زندگی اسلامی منتظران ظهور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه علمیه حضرت ولی عصر عج فضای مجازی ولی خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسرو غفوریان کیست؟

انتشار فیلمی از اعترافات خسرو عفوریان که به لحاظ چهره شباهت بسیار زیادی به مهران غفوریان دارد مبنی بر اینکه کارمند ساواک در دوران پیش از انقلاب اسلامی بوده است، با حواشی فراوانی در فضای مجازی رو به رو شد.

به گزارش تابناک- بر اساس این فیلم این فرد مدعی است که سابق بر این عضو ساواک بوده و پس از انقلاب اسلامی از گذشته خود ابراز ندامت می کند.

بر اساس اطلاعات موجود خسرو غفوریان پس از آزادی از زندان فوت می کند.

عبدالرضا داوری یکی از فعالان فضای مجازی مدعی شده است که خسرو غفوریان پدر مهران غفوریان است.

همچنین از مهران غفوریان دست نوشته و تصویری وجود دارد که نشان می دهد او برای پدرش به نام خسرو غفوریان دلنوشته منتشر کرده و نیز بر سر مزار او حاضر شده است.

بر اساس این گزارش هنوز مهران غفوریان در این خصوص توضیحاتی ارائه نکرده است.

دیگر خبرها

  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • عکس/ مرد سال آسیا در خانه کعبه
  • زیارت خانه خدا پس از ۹ سال وقفه
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه