Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:05:44 GMT

راه‌ حل‌های فناورانه به یاری بنگاه‌های صنعتی آمد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۷۷۴۸

راه‌ حل‌های فناورانه به یاری بنگاه‌های صنعتی آمد

برگزاری چالش‌های فناوری و نوآوری (آی چلنج) اقدامی است که با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی انجام می‌شود و در آن راه حل‌های فناورانه برای حل مشکلات بنگاه‌های صنعتی یا توسعه خدمات و محصولات نوآورانه ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، پس غلبه بر مشکلات فناورانه با استفاده از توانمندی نیروی متخصص در این مسابقه و رقابت رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر در ادامه برگزاری چالش‌های نوآوری دو چالش باز مطرح است که پژوهشگران می‌توانند برای رفع آن با اقدامات فناورانه اقدام کنند. فراخوان‌های مرتبط به چالش‌ها منتشر شده است تا پلتفرمی برای توسعه نوآوری باز در بنگاه‌های صنعتی باشد. پژوهشگران و فناوران ایرانی برای رفع مشکلات فنی این بنگاه‌ها می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.

چالش‌های نوآوری «بالا بردن مقاومت لایه پلیمری در مقابل حرارت در دستکش‌های ایمنی و محافظ» و «افزایش مقاومت برشی لایه‌های پلیمری در دستکش ایمنی» این دو چالش باز هستند.

در یکی از این چالش‌ها یک شرکت تولیدکننده تخصصی پوشاک و محصولات ایمنی کار با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی به دنبال توسعه راهکارها و روش‌هایی برای بالابردن مقاومت برشی لایه پلیمری کف دستکش و حرارتی با استفاده از فناوری نانو است.

علاقه‌مندان می‌توانند به طور رایگان در این چالش شرکت کنند و از تسهیلات حمایتی و اعتبار شبکه آزمایشگاهی در مرحله اول و جایزه نقدی بهره‌مند شوند. همچنین برگزیدگان نهایی این چالش برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی طرح و نمونه‌های اولیه خود تا مرحله تولید انبوه فرصت همکاری با شرکت بوفالو دارند.

مهلت ارسال طرح تا 25 اسفندماه سال جاری است و اردیبهشت ماه 99 داوری نخست طرح‌ها انجام و در تیرماه نیز طرح برتر اعلام می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همچنین مسابقه طراحی و ساخت اسباب‌بازی‌های خلاقانه نانو، فرآورده‌های دارویی، مکمل، آرایشی و بهداشتی نوین؛ بویژه مبتنی بر نانوفناوری، فراخوان حمایت از طرح‌ در حوزه توسعه کاربردهای فناوری الکترونیک چاپی در منسوجات هوشمند، کاهش میزان گوگرد در سوخت مورد استفاده صنعت دریایی و شناورها، ساخت برچسب ایمنی و محافظ چندمنظوره برای شیشه و پنجره و ایجاد خواص خودتمیزشوندگی و ضدالکتریسیته ساکن در سطح پنل‌های خورشیدی برخی از چالش‌های در جریان هستند.

انتهاسی پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري بنگاه ها چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به پهناور بودن استان و حجم بالای مراجعان تاکید کرد: لازم است تلاش برای توسعه توانمندی‌ها و رفع چالش‌های حوزه سلامت، اولویت مسئولان باشد.

او، مرجعیت و قدرت تصمیم‌گیری را از ویژگی‌های اصلی اساتید عنوان کرد که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و در خصوص اخلاق پزشکی و توسعه مسائل فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راهکار‌هایی نیز ارائه داد.

تلاش برای تقویت برنامه آموزش دانشجویان و ارتقای جایگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه، دیگر تاکید نماینده ولی فقیه در فارس بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این دیدار، محور اصلی تلاش اعضای هیئت رئیسه دانشگاه را توسعه خدمات مجموعه در تمامی ابعاد و در تمامی مناطق استان عنوان کرد و ادامه داد: در کنار توسعه خدمات، از دغدغه‌های اصلی مسئولان دانشگاه، تقویت اهداف فرهنگی در سطح دانشجویان، کارکنان و اساتید است.

سیدوحید حسینی با اشاره به تلاش‌هایی که در حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده، به کسب موفقیت‌های حوزه سلامت استان فارس در این زمینه پرداخت و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه تخصصی پزشکی در جایگاه برتر کشور قرار دارد و با ظرافت ویژه‌ای مسایل اساتید، دانشجویان و دانشگاه در حال پیگیری است.

او از افزایش قابل توجه تعداد فلوشیپ و پزشک فوق تخصص طی ۳۰ ماه گذشته در دانشگاه خبر داد و افزود: همچنین در حال حاضر بیش از ۶۵۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان، به مردم خدمات سلامت‌محور ارائه می‌دهند.

حسینی در ادامه با ارائه توضیحاتی پیرامون تامین اعتبارات و پرداخت مطالبات کادر سلامت گفت: تقویت تامین منابع و معیشت اساتید، کارکنان و دانشجویان نیز با پیگیری مکرر مسئولان دانشگاه از مجموعه وزارت بهداشت و نهاد‌های مرتبط، در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه اهداف پژوهشی در حوزه سلامت فارس اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده و برنامه ریزی در زمینه تقویت امر پژوهش، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رتبه ششم کشور در حوزه پژوهش، به رتبه چهارم کشور ارتقا یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • حمایت ۲۷.۵ میلیاردی ستاد اتصال‌پذیری از ۲۵ طرح فناورانه
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر