Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه آستان قدس رضوی تولیت این آستان در این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب با رهنمودهایی که در راستای مقابله و جلوگیری از شیوع کرونا داشتند و با لغو  سفر نوروزی خود به مشهد مقدس نشان دادند که توجه ایشان به حفظ سلامت مردم و ضرورت پیشگیری و مقابله با شیوع این ویروس است و همین رهنمودها راهبرد آستان قدس رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی افزود: رقم پایین ابتلای مردم خراسان رضوی نسبت به سایر استان ها حاصل تلاش بی وقفه مسوولان استانی، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی دلسوز در بیمارستانهاست.  
وی با توجه به نزدیک بودن ایام سال جدید، شرایط امسال را استثنایی دانست و ادامه داد: براساس نظر وزارت بهداشت مبنی بر شیوع این ویروس در هفته های آینده و تاکید بر پرهیز از سفر به مشهد مقدس برای پیشگیری و مقابله با آن، همه تلاش ما بر آن است تا دلدادگی و توسل مردم به حضرت رضا(ع) را از طریق رسانه ملی و فضای مجازی بیش از گذشته فراهم کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی ضمن قدردانی از موضع گیری مناسب علمای مشهد مقدس، نماینده ولی فقیه و استاندار خراسان رضوی گفت: علاوه بر اقدامات اجرایی، باید برنامه های فرهنگی و پاسخگویی به شبهات دینی توسط نهادهای تبلیغی و فرهنگی افزایش یابد و قرارگاه بهداشتی حرم مطهر موظف شده است تا با تشکیل جلسات کارشناسی بیش از پیش اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی را در حرم مطهر برای حفظ سلامت زائران و کارکنان فراهم کند.
مروی با اشاره به مشکلات معیشتی ایجاد شده در شرایط فعلی برای اقشار ضعیف جامعه  افزود: خود را موظف می دانیم با توان و ظرفیت در اختیار خود در بخش های مختلف بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اقتصادی در خدمت به مردم انجام وظیفه کنیم و در همین راستا از توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده گرفته تا توزیع بسته های کمک معیشتی در مناطق محروم به ویژه حاشیه شهر مشهد در دستور کار آستان قدس رضوی قرار گرفته است.  
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن توصیه به اهتمام به امور معیشتی مجاوران که به سبب شرایط فعلی در وضعیت خوبی به سر نمی برند اقدامات آستان قدس رضوی در توزیع بسته های کمک معیشتی و بهداشتی را برای مردم به ویژه حاشیه شهر مشهد مؤثر و ارزشمند دانست.
آیت الله احمد علم الهدی با تاکید بر لزوم رعایت مسایل بهداشتی و توجه و توسل به حضرت رضا(ع) از راه دور افزود: همه ما باید مردم را به حضور در منازل در جهت کاهش ابتلای به بیماری ترغیب کنیم.
استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن تشکر از اقدامات آستان قدس رضوی و بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شرایط فعلی استان با توجه به اقدامات پیشگیرانه در وضعیت خوبی قرار دارد اما با وجود سیر صعودی شیوع این بیماری در دو هفته آینده، خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد به هیچ وجه آماده پذیرش مسافر نیست و همه مسوولان استان باید برای مقابله با این بیماری بسیج شوند.
علیرضا رزم حسینی افزود: ستاد پشتیبانی مردمی مبارزه با کرونا همانند دوران دفاع مقدس راه اندازی شده است و خود را پشتیبان بخش سلامت می دانیم.
در پایان این نشست نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی با تاکید بر نظر علما و مراجع مبنی بر رعایت مسائل بهداشتی و سفارش لازم در خصوص زیارت حضرت رضا (ع) از راه دور و همچنین اطلاعیه آستان قدس رضوی در خصوص عدم برگزاری مراسم سال تحویل، از همه مردم عزیز و ولایتمدار کشور خواستند در راستای توصیه وزارت بهداشت از سفر به مشهد مقدس و زیارت حضوری بارگاه منور رضوی خودداری کنند.
در ابتدای این نشست دکتر بحرینی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر شبستری، رییس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی، دکتر سرگلزایی رییس قرارگاه بهداشتی حرم مطهر امام رضا(ع) و مصطفی فیضی سرپرست معاونت اماکن متبرکه آستان قدس گزارشهایی از آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی استان و اقدامات پیشگیرانه در حرم مطهر امام رضا (ع) ارایه کردند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی با اضافه شدن ۱۱۰ مبتلای جدید به ۳۹۵ نفر افزایش یافته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حرم مطهر امام رضا خراسان رضوی کارشناسی مشهد مقدس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نماینده ولی فقیه آستان قدس رضوی خراسان رضوی مشهد مقدس حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مراسم وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) و استقبال از پرچم متبرک آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شامگاه سه شنبه (۴ اردیبهشت) بعد از نماز مغرب و عشا با حضور هیات اعزامی آستان قدس رضوی و ایرانیان دوستدار اهل بیت (ع) در محل رایزنی کشورمان در کوالالامپور برگزار شد.

حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، در این مراسم گفت: عشق به اهل بیت (ع) خصوصا امام رضا(ع) همواره در قلب ایرانیان موج زده است؛ امام رضا (ع) می‌فرمایند النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا؛ یعنی اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بی شک از ما پیروی می‌کردند.

ارزانی عنوان کرد: استقبال از پرچم متبرک آستان علی بن موسی الرضا(ع) جلوه ای از ارادت شیعیان به خاندان عصمت و طهارت (ع) است و این ارادت از هویت دینی و مذهبی ما نشأت گرفته است.

وی عنوان کرد: هیات اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر جمعی از اندیشمندان و فعالان فرهنگی بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی به مالزی سفر کرده اند که تبادل تجربیات مشترک در زمینه های قرآنی، چاپ کتاب قرآن مشترک، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین از اهداف این سفر است.

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز خدمت به بارگاه مطهر رضوی را توفیق بی‌مانند دانست و گفت: خدمت به خاندان اهل بیت (ع) عزت آفرین است.

وی با اشاره به اینکه وجود حرم امام رضا (ع) در ایران بزرگترین ظرفیت معنوی، معرفتی، فرهنگی و ایمانی است، گفت: ظرفیت معنوی و فرهنگی که در حرم رضوی وجود دارد موجب شده تا زائرانی که جهت زیارت به حرم مشرف می‌شوند، این نقطه را شروع تحول فردی خود قرار دهند.

در ادامه این برنامه قرائت دعای توسل و مداحی توسط حسین تفرشی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

بازدید از موزه شهر ملاکا، دیدار با مدیران بنیاد نشر و کتابت قرآنی رستو و بازدید از این مجموعه، بازدید از مرکز هنرهای اسلامی مالزی، بازدید از کالج اسلامی الصوفا و دیدار با تامان داتو احمد رازلی و پاسداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی(ره) از برنامه های این هیات به مالزی بوده است.

دیدار و گفت و گو با ولی الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی در مالزی با حضور میهمانانی از بنیاد رستو، اهدای فرش منقش به تصویر داتوک عبداللطیف از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در مالزی و بازدید از مجموعه کتابخانه و نمایشگاه علمی تمدنی الحمرا ایستک در کوالالامپور از برنامه های هیات اعزامی آستان قدس رضوی در روز چهارشنبه(5 اردیبهشت) است.

در بازدید از بنیاد قرآنی رستو و دیدار با پروفسورعبداللطیف رئیس بنیاد رستو قرآن ویژه مردم فلسطین که صرفا به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیات اهدا شد.

 
 

دیگر خبرها

  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند