Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-08@03:04:07 GMT

خبر 13، 23 اسفند 98

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۷۸۹۳

‍‍‍‍‍‍

نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی نیرو‌های مسلح با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، در ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این جلسه، به ریاست رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح و با حضور فرماندهان کل ارتش، سپاه، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رئیس اداره بهداشت و درمان ستادکل نیرو‌های مسلح و معاونان ستادکل نیرو‌های مسلح برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، درباره جزئیات تشکیل این قرارگاه و ساختار آن بررسی و تصمیم گیری شد.
***
بسته‌های حمایتی دولت برای اقشار کم برخورداری که کسب و کار آن‌ها در آستانه سال نو خسارت دیده است.
رئیس جمهور پس از دریافت گزارش کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا، دستور داد بسته‌های حمایتی در اختیار اقشار کم برخورداری که کسب و کار آن‌ها در آستانه سال نو، خسارت دیده، قرار گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: این تسهیلات با سود ۱۲ درصد از بانک‌ها پرداخت می‌شود که ۸ درصد سود آن را سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌کند و ۴ درصد باقیمانده به عهده گیرندگان وام است. آقای نوبخت گفت: این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد و با کارت یارانه قابل پرداخت است.
***
ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای مردم را به همراهی بیشتر دعوت کرد.
در این اطلاعیه با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در کشور برای مقابله با کرونا متناسب با استاندارد‌های سازمان جهانی بهداشت و دانش روز است تاکید شده ستاد در عمل به مسئولیت خود کوتاهی نخواهد کرد، اما بیشترین نیاز را به همراهی مردم در قطع زنجیره شیوع و پیشگیری از ابتلا دارد.
ستاد ملی مقابله با کرونا از بکارگیری ظرفیت و امکانات همه دستگاه‌های دولتی، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های مردمی خبر داده و اعلام کرده است که ستاد در مرکز و استان‌ها ۲۴ ساعته فعال است و با تأمین نیاز‌ها همه مساعی خود را برای پیشگیری و درمان مبتلایان بکار گرفته است.
در اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت تنها مرجع رسمی انتشار آمار تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا اعلام و تاکید شده است که انتشار برخی اظهار نظر‌ها و گمانه‌زنی‌ها از سوی افراد غیرمرتبط، غیرمسئول و غیرمتخصص هیچ گونه مبنای مستند و علمی ندارد. در این اطلاعیه به پرهیز از شبهه افکنی و تشدید اضطراب مردم در این شرایط حساس توصیه شده است.
***
رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با رؤسای سازمان‌های صمت، جهادکشاورزی و اتاق اصناف قم برلزوم همکاری نهادها، اصناف و خیرین قم علیه کرونا تأکید کرد. آقای لاریجانی در این گفتگوها، ضمن آگاهی از آخرین تدابیر و اقدامات برای مقابله با بیماری کرونا در قم، همکاری همه نهاد‌ها و اصناف استان قم را برای ریشه کنی این بیماری مورد تأکید قرار داد. آقای لاریجانی از مسؤولان استان قم خواست تا اهتمام خود را در مسیر تأمین سلامت مردم و رفع نیازمندی‌های استان مضاعف کنند. نماینده مردم قم گفت: استفاده از ظرفیت خیرین در استان قم برای تجهیز مراکز درمانی و نقاهتگاه‌ها تجربه‌ای موثر بوده و همچنین تعامل اصناف و فعالان اقتصادی با مجمع خیرین، اقدامی ارزشمند است.
***
معاون کل وزارت بهداشت که به تازگی از بیماری کرونا بهبود یافته در نخستین اقدام پس از بهبودی، برای سرکشی از مراکز درمانی، به استان گیلان رفته است. آقای حریرچی دیروز در حکمی به عنوان نماینده وزیر در طرح بسیج ملی شکست کرونا منصوب شد. ارتباط تصویری برقرا شده با آقای حریرچی در رشت ...   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
***
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران بهترین، شجاع‌ترین و کارامد‌ترین کادر درمانی و پزشکان را دارد و نیازی به پزشک آمریکایی ندارد. آقای موسوی با بیان اینکه بهتر است مردم آمریکا را دریابید، گفت: رئیس جمهور آمریکا به جای دلسوزی ریاکارانه و فخر فروشی مشمئز کننده، تروریسم اقتصادی و تروریسم درمانی را متوقف کند تا دارو و تجهیزات درمانی به دست مردم ایران برسد.
*
رئیس جمهور آمریکا در دیدار نخست وزیر ایرلند مدعی شده: آمریکا بهترین پزشکان را دارد و آماده است به کشور‌های درگیر کرونا از جمله ایران کمک کند.
***
شمار جان باختگان ویروس کرونا در سراسر جهان تا صبح امروز به چهار هزار و ۹۸۴ نفر رسید. همچنین شمار کسانی که در جهان به این ویروس گرفتار شده اند به ۱۳۴ هزار و ۹۱۸ نفر افزایش یافت که تا کنون ۷۰ هزار و ۳۹۴ نفر آنان بهبود یافته اند.
شمار جان باختگان از این بیماری در چین با گزارش ۸ مورد مرگ جدید، به ۳ هزار و ۱۷۷ نفر رسید که کمترین تعداد از ماه ژانویه (دی) است. این روند کاهشی نتیجه هفته‌ها اقدامات دقیق برای کنترل رفت‌و‌آمد مردم، قوانین محدود‌کننده شهری و قرنطینه شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان است. مقامات کره جنوبی اعلام کردند: امروز نخستین بار از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در این کشور تعداد افراد بهبود یافته از موارد جدید ابتلا فراتر رفته است. همچنین روند کاهشی موارد جدید تشخیصی، امید‌ها را نسبت به متوقف شدن همه‌گیری بیماری در این کشور افزایش داده است. شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور به ۷ هزار و ۹۷۹ نفر و شمار افراد جان باخته به ۶۷ نفر رسید. در دیگر کشور‌های شرق و مناطق آسیا، اما آمار‌ها همچنان افزایشی است. شمار مبتلایان به این بیماری در ژاپن به ۶۹۱، سنگاپور ۱۸۷، مالزی ۱۵۸، هنگ‌کنگ ۱۳۲ و هند به ۷۵ نفر رسید. همچنین در قطر ۲۶۲، بحرین ۱۹۷، امارات ۸۵، عراق ۸۳، کویت ۸۰، لبنان ۷۳، عربستان ۶۲، الجزایر ۲۶ و عمان ۱۸ نفر به این ویروس آلوده شده اند. وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از افزایش شمار مبتلایان کرونا در سرزمین‌های اشغالی به ۱۰۹ نفر خبر داد
جولان کرونا در اروپا هم در حال شدت گرفتن است.
در ایتالیا که تاکنون ۱۵ هزار و ۱۱۳ نفر به این ویروس مبتلا و هزار ۱۶ نفر جان باخته اند که پس از چین بیشترین تلفات را دارد. در میان اسامی مبتلا به این بیماری نام دیبالا فوتبالیست مطرح تیم یوونتوس هم دیده می‌شود
----
شمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا ۳۱۴۸ نفر رسیده است. رسانه‌های این کشور تصاویری از چهار شهر قرنطینه شده این کشور را منتشر کرده اند. در آلمان و فرانسه هم به ترتیب ۲۷۵۰ و ۲۸۷۶ به این بیماری مبتلا شده اند. ۱۰ نفر از نمایندگان پارلمان فرانسه جزو بیماران هستند. رئیس‌جمهور فرانسه گفت: ویروس کرونا بدترین بحران بهداشتی قرن در این کشور است. همچنین شمار مبتلایان به کرونا در سوئیس به ۸۶۸، سوئد ۶۸۷، دانمارک ۶۷۴ و هلند به ۶۱۴ و نروژ به ۸۰۱ نفر رسید. پادشاه، ملکه و اعضای دولت نروژ در قرنطینه قرار گرفتند. در انگلیس هم
۵۹۰ به این ویروس آلوده شدند که سرمربی تیم آرسنال از جمله افراد آلوده به ویروس هستند. با ابتلای میکل آرتتا، مسابقه آرسنال با برایتون که قرار بود فردا برگزار شود به تعویق افتاد. -----
در دیگر کشور‌های اروپایی آمار‌ها از ابتلای ۳۹۹ نفر در بلژیک، ۴۲۸ نفر در اتریش، ۱۱۷ نفر در یونان، ۱۰۹ نفر در فنلاند، ۱۱۷ نفر ایسلند، ۱۱۶ نفر جمهوری چک، ۹۶ نفر اسلوونی، ۷۸ نفر پرتغال و ۳۴ نفر در روسیه حکایت دارد.
در استرالیا نیز ۱۶۰ نفر آلوده شده اند که نام نخست وزیر این کشور در فهرست بیماران قرار گرفته. همچنین نام همسر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم در میان ۱۵۸ مبتلا به ویروس کرونا در این کشور دیده می‌شود. ترودو پس از مثبت شدن آزمایش کرونای همسرش گفت: علائم کرونا ندارد، اما دو هفته خود را قرنطینه می‌کند
*
در آمریکا، آمار‌های رسمی نشان می‌دهد تا کنون ۱۷۶۲ نفر به کرونا آلوده شده اند که از این میان، ۴۱ نفر جان باخته اند. در سایه نبود آمار‌های دقیق علمی از شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، زمینه گمانه زنی‌ها و ارزیابی‌های مختلف ایجاد شده است. از این جمله فرماندار ایالت اوهایو است که شمار مبتلایان در این ایالت را حدود یک درصد از ساکنان آن برآورد کرده است.
*
در حالی که کاخ سفید تلاش می‌کند خطر احتمالی شیوع ویروس کرونا را کم اهمیت جلوه دهد و شرایط مثبتی از اوضاع ترسیم کند، مقامات بلندپایه بهداشت و سلامت آمریکا می‌گویند این کشور در تامین امکانات لازم برای آزمایش از شهروندان مشکوک به بیماری شکست خورده است. آنتونی فاوچی رئیس بنیاد ملی بیماری‌های آمریکا، نظام آزمایشات پزشکی برای شناسایی ویروس کرونا در این کشور را شکست خورده توصیف کرده.
پیامد‌های ویروس کرونا در این کشور محدود در تلفات انسانی نبوده و بازار‌های مالی این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده.
ارزش شاخص «داو جونز» در بازار سهام نیویورک همزمان با افزایش نگرانی‌ها از تبعات شیوع کرونا حدود ۱۰ درصد سقوط کرد، رویدادی که بیش از ۳ دهه اخیر بی سابقه محسوب می‌شود، به طوری که حتی پس از حملات یازده سپتامبر نیز چنین اتفاقی نیفتاده بود.
***
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ترامپ به جای اقدامات خطرناک و اتهام‌زنی‌های بی‌پایه، حضور و رفتار نظامیان آمریکا را در منطقه بازنگری اساسی قرار دهد.
موسوی افزود: ترامپ از فرافکنی و اتهام‌زنی برای توجیه رفتار غیرمنطقی و فرار از مسئولیت اجتناب ورزد. موسوی گفت: آمریکا نمی‌تواند عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق و واکنش مردم آن کشور را به ترور و کشتار فرماندهان و رزمندگان عراقی با فرار به جلو برعهده دیگران بگذارد.
*
سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق هدف آمریکا از حمله به مواضع حشد الشعبی را تلاش مذبوحانه برای ضربه زدن به مقاومت مشروع ملت عراق در برابر حضور اشغالگران آمریکایی دانست. «محمد محیی» گفت: توطئه آمریکا برای جدا کردن مقاومت از ملت عراق محکوم به شکست است. محمد محیی با بیان اینکه آمریکا با هر بهانه‌ای به دنبال تقویت حضور خود در عراق است، افزود: دولت عراق باید بر اساس مصوبات مجلس نظامیان آمریکایی را از عراق بیرون کند.
*
جنبش «النجباء» عراق با انتشار بیانیه شدیداللحنی، حمله آمریکا به حشد الشعبی را محکوم و تأکید کرد: ملت عراق از مرحله مقاومت مشروع وارد مرحله مقاومت واجب در برابر جنایات آمریکا خواهند شد.
*
عدنان الاسدی نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس گفت: حملات بامداد امروز آمریکا تجاوزی آشکار و نقض حاکمیت ملی عراق است.
*
در پی حمله آمریکا به مواضع ارتش و حشد الشعبی عراق، نیرو‌های امنیتی در بغداد و سایر استان‌ها به شکل گسترده مستقر شدند.
*
ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های آمریکایی به چند پایگاه الحشدالشعبی، پلیس و ارتش حمله کردند. در این بیانیه آمده است: «ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد آمریکا پایگاه‌های الحشد الشعبی در چهار استان، گروه‌های ضربت و گردان نوزده ارتش را بمباران کرد. فرودگاه در حال تاسیس استان کربلا هم بمباران شد. وزارت دفاع آمریکا هم اعلام کرد پنج مقر تسلیحاتی در عراق را هدف قرار داده است. الاتجاه گزارش داد: در این حملات هفت نفر شهید و نه تن هم زخمی شدند.
*
این حمله دو روز پس از آن صورت گرفت که پایگاه التاجی محل حضور نظامیان خارجی هدف ۱۹ راکت کاتیوشا قرار گرفت که در آن ۴ نظامی آمریکایی و انگلیسی کشته و ۲۶ نظامی دیگر زخمی شدند.
***

وزرای دفاع ترکیه و انگلیس در آنکارا دیدار و درباره تحولات سوریه به ویژه اوضاع ادلب گفتگو کردند.
"بن والاس " و "خلوصی آکار" بر هماهنگی‌های دو دو کشور در موضوع ادلب تاکید کردند. (عکس در ال خبر)
*
پیش از این وزیر دفاع ترکیه گفته: ما با تمام امکانات و تجهیزات خود در ادلب باقی می‌مانیم.
*
رؤسای جمهور روسیه و ترکیه پانزدهم اسفند در مسکو، توافق آتش‌بس در استان ادلب امضا کردند. طبق مفاد آتش بس که از جمعه گذشته اجرا شده، روسیه و ترکیه یک راهگذر امنیتی در شش کیلومتری شمال و نیز شش کیلومتری جنوب جاده متصل‌کننده لاذقیه به حلب ایجاد می‌کنند. گشت‌های مشترک دوکشور هم از ۲۵ اسفند نزدیک شهر سراقب که در کنترل ارتش سوریه قرار دارد، آغاز خواهد شد.

نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی نیرو‌های مسلح با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، در ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد. این جلسه، به ریاست رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح و با حضور فرماندهان کل ارتش، سپاه، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رئیس اداره بهداشت و درمان ستادکل نیرو‌های مسلح و معاونان ستادکل نیرو‌های مسلح برگزار شد. در این جلسه، درباره جزئیات تشکیل این قرارگاه و ساختار آن بررسی و تصمیم گیری شد.
***
بسته‌های حمایتی دولت برای اقشار کم برخورداری که کسب و کار آن‌ها در آستانه سال نو خسارت دیده است.
رئیس جمهور پس از دریافت گزارش کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا، دستور داد بسته‌های حمایتی در اختیار اقشار کم برخورداری که کسب و کار آن‌ها در آستانه سال نو، خسارت دیده، قرار گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: این تسهیلات با سود ۱۲ درصد از بانک‌ها پرداخت می‌شود که ۸ درصد سود آن را سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌کند و ۴ درصد باقیمانده به عهده گیرندگان وام است. آقای نوبخت گفت: این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد و با کارت یارانه قابل پرداخت است.
***
ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای مردم را به همراهی بیشتر دعوت کرد.
در این اطلاعیه با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در کشور برای مقابله با کرونا متناسب با استاندارد‌های سازمان جهانی بهداشت و دانش روز است تاکید شده ستاد در عمل به مسئولیت خود کوتاهی نخواهد کرد، اما بیشترین نیاز را به همراهی مردم در قطع زنجیره شیوع و پیشگیری از ابتلا دارد.
ستاد ملی مقابله با کرونا از بکارگیری ظرفیت و امکانات همه دستگاه‌های دولتی، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های مردمی خبر داده و اعلام کرده است که ستاد در مرکز و استان‌ها ۲۴ ساعته فعال است و با تأمین نیاز‌ها همه مساعی خود را برای پیشگیری و درمان مبتلایان بکار گرفته است.
در اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت تنها مرجع رسمی انتشار آمار تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا اعلام و تاکید شده است که انتشار برخی اظهار نظر‌ها و گمانه‌زنی‌ها از سوی افراد غیرمرتبط، غیرمسئول و غیرمتخصص هیچ گونه مبنای مستند و علمی ندارد. در این اطلاعیه به پرهیز از شبهه افکنی و تشدید اضطراب مردم در این شرایط حساس توصیه شده است.
***
رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با رؤسای سازمان‌های صمت، جهادکشاورزی و اتاق اصناف قم برلزوم همکاری نهادها، اصناف و خیرین قم علیه کرونا تأکید کرد. آقای لاریجانی در این گفتگوها، ضمن آگاهی از آخرین تدابیر و اقدامات برای مقابله با بیماری کرونا در قم، همکاری همه نهاد‌ها و اصناف استان قم را برای ریشه کنی این بیماری مورد تأکید قرار داد. آقای لاریجانی از مسؤولان استان قم خواست تا اهتمام خود را در مسیر تأمین سلامت مردم و رفع نیازمندی‌های استان مضاعف کنند. نماینده مردم قم گفت: استفاده از ظرفیت خیرین در استان قم برای تجهیز مراکز درمانی و نقاهتگاه‌ها تجربه‌ای موثر بوده و همچنین تعامل اصناف و فعالان اقتصادی با مجمع خیرین، اقدامی ارزشمند است.
***
معاون کل وزارت بهداشت که به تازگی از بیماری کرونا بهبود یافته در نخستین اقدام پس از بهبودی، برای سرکشی از مراکز درمانی، به استان گیلان رفته است. آقای حریرچی دیروز در حکمی به عنوان نماینده وزیر در طرح بسیج ملی شکست کرونا منصوب شد. ارتباط تصویری برقرا شده با آقای حریرچی در رشت ...
***
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران بهترین، شجاع‌ترین و کارامد‌ترین کادر درمانی و پزشکان را دارد و نیازی به پزشک آمریکایی ندارد. آقای موسوی با بیان اینکه بهتر است مردم آمریکا را دریابید، گفت: رئیس جمهور آمریکا به جای دلسوزی ریاکارانه و فخر فروشی مشمئز کننده، تروریسم اقتصادی و تروریسم درمانی را متوقف کند تا دارو و تجهیزات درمانی به دست مردم ایران برسد.
*
رئیس جمهور آمریکا در دیدار نخست وزیر ایرلند مدعی شده: آمریکا بهترین پزشکان را دارد و آماده است به کشور‌های درگیر کرونا از جمله ایران کمک کند.
***
شمار جان باختگان ویروس کرونا در سراسر جهان تا صبح امروز به چهار هزار و ۹۸۴ نفر رسید. همچنین شمار کسانی که در جهان به این ویروس گرفتار شده اند به ۱۳۴ هزار و ۹۱۸ نفر افزایش یافت که تا کنون ۷۰ هزار و ۳۹۴ نفر آنان بهبود یافته اند.
شمار جان باختگان از این بیماری در چین با گزارش ۸ مورد مرگ جدید، به ۳ هزار و ۱۷۷ نفر رسید که کمترین تعداد از ماه ژانویه (دی) است. این روند کاهشی نتیجه هفته‌ها اقدامات دقیق برای کنترل رفت‌و‌آمد مردم، قوانین محدود‌کننده شهری و قرنطینه شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان است. مقامات کره جنوبی اعلام کردند: امروز نخستین بار از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در این کشور تعداد افراد بهبود یافته از موارد جدید ابتلا فراتر رفته است. همچنین روند کاهشی موارد جدید تشخیصی، امید‌ها را نسبت به متوقف شدن همه‌گیری بیماری در این کشور افزایش داده است. شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور به ۷ هزار و ۹۷۹ نفر و شمار افراد جان باخته به ۶۷ نفر رسید. در دیگر کشور‌های شرق و مناطق آسیا، اما آمار‌ها همچنان افزایشی است. شمار مبتلایان به این بیماری در ژاپن به ۶۹۱، سنگاپور ۱۸۷، مالزی ۱۵۸، هنگ‌کنگ ۱۳۲ و هند به ۷۵ نفر رسید. همچنین در قطر ۲۶۲، بحرین ۱۹۷، امارات ۸۵، عراق ۸۳، کویت ۸۰، لبنان ۷۳، عربستان ۶۲، الجزایر ۲۶ و عمان ۱۸ نفر به این ویروس آلوده شده اند. وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از افزایش شمار مبتلایان کرونا در سرزمین‌های اشغالی به ۱۰۹ نفر خبر داد
جولان کرونا در اروپا هم در حال شدت گرفتن است.
در ایتالیا که تاکنون ۱۵ هزار و ۱۱۳ نفر به این ویروس مبتلا و هزار ۱۶ نفر جان باخته اند که پس از چین بیشترین تلفات را دارد. در میان اسامی مبتلا به این بیماری نام دیبالا فوتبالیست مطرح تیم یوونتوس هم دیده می‌شود
----
شمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا ۳۱۴۸ نفر رسیده است. رسانه‌های این کشور تصاویری از چهار شهر قرنطینه شده این کشور را منتشر کرده اند. در آلمان و فرانسه هم به ترتیب ۲۷۵۰ و ۲۸۷۶ به این بیماری مبتلا شده اند. ۱۰ نفر از نمایندگان پارلمان فرانسه جزو بیماران هستند. رئیس‌جمهور فرانسه گفت: ویروس کرونا بدترین بحران بهداشتی قرن در این کشور است. همچنین شمار مبتلایان به کرونا در سوئیس به ۸۶۸، سوئد ۶۸۷، دانمارک ۶۷۴ و هلند به ۶۱۴ و نروژ به ۸۰۱ نفر رسید. پادشاه، ملکه و اعضای دولت نروژ در قرنطینه قرار گرفتند. در انگلیس هم
۵۹۰ به این ویروس آلوده شدند که سرمربی تیم آرسنال از جمله افراد آلوده به ویروس هستند. با ابتلای میکل آرتتا، مسابقه آرسنال با برایتون که قرار بود فردا برگزار شود به تعویق افتاد. -----
در دیگر کشور‌های اروپایی آمار‌ها از ابتلای ۳۹۹ نفر در بلژیک، ۴۲۸ نفر در اتریش، ۱۱۷ نفر در یونان، ۱۰۹ نفر در فنلاند، ۱۱۷ نفر ایسلند، ۱۱۶ نفر جمهوری چک، ۹۶ نفر اسلوونی، ۷۸ نفر پرتغال و ۳۴ نفر در روسیه حکایت دارد.
در استرالیا نیز ۱۶۰ نفر آلوده شده اند که نام نخست وزیر این کشور در فهرست بیماران قرار گرفته. همچنین نام همسر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم در میان ۱۵۸ مبتلا به ویروس کرونا در این کشور دیده می‌شود. ترودو پس از مثبت شدن آزمایش کرونای همسرش گفت: علائم کرونا ندارد، اما دو هفته خود را قرنطینه می‌کند
*
در آمریکا، آمار‌های رسمی نشان می‌دهد تا کنون ۱۷۶۲ نفر به کرونا آلوده شده اند که از این میان، ۴۱ نفر جان باخته اند. در سایه نبود آمار‌های دقیق علمی از شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، زمینه گمانه زنی‌ها و ارزیابی‌های مختلف ایجاد شده است. از این جمله فرماندار ایالت اوهایو است که شمار مبتلایان در این ایالت را حدود یک درصد از ساکنان آن برآورد کرده است.
*
در حالی که کاخ سفید تلاش می‌کند خطر احتمالی شیوع ویروس کرونا را کم اهمیت جلوه دهد و شرایط مثبتی از اوضاع ترسیم کند، مقامات بلندپایه بهداشت و سلامت آمریکا می‌گویند این کشور در تامین امکانات لازم برای آزمایش از شهروندان مشکوک به بیماری شکست خورده است. آنتونی فاوچی رئیس بنیاد ملی بیماری‌های آمریکا، نظام آزمایشات پزشکی برای شناسایی ویروس کرونا در این کشور را شکست خورده توصیف کرده.
پیامد‌های ویروس کرونا در این کشور محدود در تلفات انسانی نبوده و بازار‌های مالی این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده.
ارزش شاخص «داو جونز» در بازار سهام نیویورک همزمان با افزایش نگرانی‌ها از تبعات شیوع کرونا حدود ۱۰ درصد سقوط کرد، رویدادی که بیش از ۳ دهه اخیر بی سابقه محسوب می‌شود، به طوری که حتی پس از حملات یازده سپتامبر نیز چنین اتفاقی نیفتاده بود.
***
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ترامپ به جای اقدامات خطرناک و اتهام‌زنی‌های بی‌پایه، حضور و رفتار نظامیان آمریکا را در منطقه بازنگری اساسی قرار دهد.
موسوی افزود: ترامپ از فرافکنی و اتهام‌زنی برای توجیه رفتار غیرمنطقی و فرار از مسئولیت اجتناب ورزد. موسوی گفت: آمریکا نمی‌تواند عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق و واکنش مردم آن کشور را به ترور و کشتار فرماندهان و رزمندگان عراقی با فرار به جلو برعهده دیگران بگذارد.
*
سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق هدف آمریکا از حمله به مواضع حشد الشعبی را تلاش مذبوحانه برای ضربه زدن به مقاومت مشروع ملت عراق در برابر حضور اشغالگران آمریکایی دانست. «محمد محیی» گفت: توطئه آمریکا برای جدا کردن مقاومت از ملت عراق محکوم به شکست است. محمد محیی با بیان اینکه آمریکا با هر بهانه‌ای به دنبال تقویت حضور خود در عراق است، افزود: دولت عراق باید بر اساس مصوبات مجلس نظامیان آمریکایی را از عراق بیرون کند.
*
جنبش «النجباء» عراق با انتشار بیانیه شدیداللحنی، حمله آمریکا به حشد الشعبی را محکوم و تأکید کرد: ملت عراق از مرحله مقاومت مشروع وارد مرحله مقاومت واجب در برابر جنایات آمریکا خواهند شد.
*
عدنان الاسدی نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس گفت: حملات بامداد امروز آمریکا تجاوزی آشکار و نقض حاکمیت ملی عراق است.
*
در پی حمله آمریکا به مواضع ارتش و حشد الشعبی عراق، نیرو‌های امنیتی در بغداد و سایر استان‌ها به شکل گسترده مستقر شدند.
*
ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های آمریکایی به چند پایگاه الحشدالشعبی، پلیس و ارتش حمله کردند. در این بیانیه آمده است: ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد آمریکا پایگاه‌های الحشد الشعبی در چهار استان، گروه‌های ضربت و گردان نوزده ارتش را بمباران کرد. فرودگاه در حال تاسیس استان کربلا هم بمباران شد. وزارت دفاع آمریکا هم اعلام کرد پنج مقر تسلیحاتی در عراق را هدف قرار داده است. الاتجاه گزارش داد: در این حملات هفت نفر شهید و نه تن هم زخمی شدند.
*
این حمله دو روز پس از آن صورت گرفت که پایگاه التاجی محل حضور نظامیان خارجی هدف ۱۹ راکت کاتیوشا قرار گرفت که در آن ۴ نظامی آمریکایی و انگلیسی کشته و ۲۶ نظامی دیگر زخمی شدند.
***
وزرای دفاع ترکیه و انگلیس در آنکارا دیدار و درباره تحولات سوریه به ویژه اوضاع ادلب گفتگو کردند.
"بن والاس " و "خلوصی آکار" بر هماهنگی‌های دو دو کشور در موضوع ادلب تاکید کردند.
*
پیش از این وزیر دفاع ترکیه گفته: ما با تمام امکانات و تجهیزات خود در ادلب باقی می‌مانیم.
*
رؤسای جمهور روسیه و ترکیه پانزدهم اسفند در مسکو، توافق آتش‌بس در استان ادلب امضا کردند. طبق مفاد آتش بس که از جمعه گذشته اجرا شده، روسیه و ترکیه یک راهگذر امنیتی در شش کیلومتری شمال و نیز شش کیلومتری جنوب جاده متصل‌کننده لاذقیه به حلب ایجاد می‌کنند. گشت‌های مشترک دوکشور هم از ۲۵ اسفند نزدیک شهر سراقب که در کنترل ارتش سوریه قرار دارد، آغاز خواهد شد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خبر 13 23 اسفند ویروس کرونا در این کشور شمار مبتلایان به کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سخنگوی وزارت امور خارجه ستادکل نیرو های مسلح سازمان برنامه و بودجه ویروس آلوده رئیس جمهور آمریکا نفر جان باخته اند شمار جان باختگان شیوع ویروس کرونا آلوده شده اند نفر به این ویروس دیگر کشور بسته های حمایتی نظامیان آمریکا برای مقابله حمله آمریکا آقای لاریجانی روسیه و ترکیه حشد الشعبی مرحله مقاومت مقاومت مشروع بیماری کرونا وزارت بهداشت مراکز درمانی گمانه زنی ها بهبود یافته آقای حریرچی شش کیلومتری رئیس سازمان اتهام زنی دیده می شود خود در عراق خسارت دیده موارد جدید دفاع ترکیه شمار افراد شکست خورده روند کاهشی نخست وزیر وزیر دفاع تاکید شده قرار داده زخمی شدند محمد محیی قرار گرفت استان ها استان قم نفر رسید ملت عراق ۱۱۷ نفر ۱۰۹ نفر نهاد ها تا کنون آمار ها آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون برد در نقش جهان؛ آمار منفی سال 1403 برای سپاهان!

سپاهان آخرین بار 27 اسفند 1402 در نقش جهان پیروز شد

طرفداری | دیدار تیم های سپاهان و استقلال خوزستان در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نکته آماری منفی برای سپاهان ادامه روند بدون برد در نقش جهان طی سال جاری است. طلایی پوشان آخرین بار در تاریخ 27 اسفند 1402 پیروزی دو بر صفر مقابل گل گهر سیرجان را در ورزشگاه نقش جهان جشن گرفتند. دیداری که در هفته بیست و یکم لیگ برتر برگزار شد.

بعد از آن سپاهان در هفته 23 لیگ برتر در نقش جهان با نساجی مساوی کرد. در هفته 26 نیز، امروز سپاهان مقابل استقلال خوزستان ناکام ماند.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • قیمت آپارتمان‌های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران
  • گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است
  • اسب تروجان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • بدون برد در نقش جهان؛ آمار منفی سال 1403 برای سپاهان!
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • مرور یک تجاوز شیمیایی