Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با 110 نفر افزایش به 395 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بر اساس نتایج آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز پنج‌شنبه، ۲۲ اسفندماه، هزار و 289 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به 11 هزار و 364 نفر رسید؛ بر این اساس در هر ساعت طی 24 ساعت گذشته 53.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد ایرانی‌ها به این ویروس آلوده شده‌اند.

بر این اساس تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی تا ظهر امروز، با 110 نفر افزایش نسبت به دیروز، به 395 تن رسید و با این رشد فزاینده 41 درصدی، زنگ هشدار را به صدا درآورد.

بیش از 68 درصد مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد!

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از ۳۰ بهمن ماه تا امروز، در مجموع 2 هزار و 544 بیمار مبتلا به عفونت‌های تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد هزار و 604 نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند؛ همچنین  هزار و 458 نفر یعنی بیش از 57 درصد این بیماران در بیمارستانهای تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده اند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد،۲۷۰ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان یعنی بیش از 68 درصد، در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

دانشکده علوم پزشکی نیشابور با  ۵۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا بعد از مشهد بیشترین تعداد بیماران را دارد و پس از آن دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت جام و سبزوار به ترتیب با ۲۷ و ۱۵ نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد و تربت‌حیدریه به ترتیب ۱۴ و ۱۲ نفر اعلام شده است.

گفتنی است؛ طبق گفته پزشکان و مسؤولان بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، پرهیز از سفرهای بین شهری غیر ضروری بوده که در این خصوص بر محدودیت در رفت و آمد و سفرهای شهری و بین شهری غیرضروری تاکید شده‌است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مبتلایان قطعی به کرونا خراسان رضوی زنگ هشدار دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد مبتلایان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو 100  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال