Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رضا رخشانی در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه کرونا تهدید نیست بلکه فرصتی برای تغییر روش‌های تدریس و فرآیند یاددهی یادگیری است، اظهار داشت: ظرفیت سنجی، رصد و پایش محتواهای تولید شده از فعالیت‌های آموزشی مدارس به طور مستمر در حال انجام است.

وی با ابراز خرسندی از حضور مؤثر، کارآمد و دلسوزانه همکاران پرتلاش و با تدبیر در سراسر استان سیستان و بلوچستان که با ایثار و همتی مثال‌زدنی به دنبال اقدام و حرکتی نوآورانه هستند، بیان داشت: اگرچه شاید بهترین صورت انجام فرآیند و چرخه آموزش، حضور معلم و دانش آموز در کلاس درس باشد اما در شرایط فعلی و با هدف ایجاد فرصتی جدید برای تکمیل و ادامه این مسیر، بهره‌گیری از دیگر ظرفیت‌ها کمک شایانی به برقراری ارتباط دوسویه بین معلم و دانش آموز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان یکی از ویژگی‌های کار معلمان در فرآیند آموزش مجازی را همه جانبه نگر بودن این فعالیت و پرداختن به بخش‌های مختلف اعم از آموزشی، تربیتی، شاد زیستی و در برگیرنده همه ساحت‌ها عنوان نمود و افزود: سعی شده و می‌شود تا در کنار آموزش، شرایط و ویژگی‌های فردی و شخصیتی دانش آموزان نیز در نظر گرفته شود.گ

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی در بین همه افراد جامعه به ویژه در خانواده‌ها، لغو دید و بازدیدها و کاهش تردد افراد در بیرون از منازل را مؤثرترین روش برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و ادامه داد: مادامی که همه ما پایبند به اصول و روش‌های مقابله‌ای با این بیماری خطرناک باشیم یقیناً زودتر از آنچه که پیش بینی شده می‌توانیم این ویروس را شکست داده و جامعه را مصون از هر نوع بیماری و معضلی حفظ کنیم.

رخشانی با ابراز صمیمانه‌ترین سپاس‌ها و قدردانی از همراهی و مشارکت خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان در جریان فراهم نمودن زمینه اجرایی شدن آموزش مجازی و بسترسازی برای بهره‌گیری فرزندانشان از این مجال، تصریح کرد: خوشبختانه در سایه تعامل و همفکری و فرهنگ سازی این موضوع، همراهی و همدلی آحاد جامعه به ویژه اعضای خانواده دانش آموزان مثال‌زدنی است و این مهم، روز به روز در حال گسترش و فزونی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان سیستان و بلوچستان جامعه سیستان و بلوچستان فرهنگ سازی معلم بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر