Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس گزارش ها  ویروس کرونای جدید از طریق سوپ خفاش به انسان منتقل شده است. در واقع این ویروس در کشور چین شیوع پیدا کرد و سپس طی چند ماه اخیر به ویروسی جهانی تبدیل شد و با جان هزاران انسان دراین کره خاکی بازی کرد.

ویروس کرونای جدید در حال حاضر علاوه بر دیگر کشور‌های جهان وارد ایران شده است و بیشترین کسانی که در معرض خطر ابتلا به آن هستند، می‌توان از کودکان، افراد مسن بالای ۶۵ سال و بیماران با زمینه‌های قلبی، ریوی، دیابت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نام برد.

سازمان بهداشت جهانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است افراد با رعایت اصول بهداشتی از قبیل شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع می‌توانند خطر ابتلای خود به این ویروس خطرناک و کشنده را کاهش دهند، اما در این میان افرادی هستند که به علت ناتوانی جسمانی نمی‌توانند آنطور که باید از سلامت خود محافظت کنند و بیش از سایرین در معرض خطر هستند که توجه، راهنمایی و کمک به آن‌ها امری خداپسند است.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ آیا سرفه همراه با خلط از علائم کروناست؟

ویلچر

نخستین وسیله‌ای که به افراد معلول برای ادامه مسیر و رفتن به کوچه و خیابان بدون کمک دیگران مورد توجه است ویلچر نام دارد. اما این وسیله با وجود ویروس کرونا باید خوب شسته و تمیز شود تا فرد بیمار را به ویروس مبتلا نکند؛ بنابراین باید لاستیک ویلچر را پس از هر بار استفاده در بیرون از منزل به خوبی شستشو دهیم و آن سطوحی که مدام در تماس با دست هستند با الکل یا مواد دیگر به خوبی ضدعفونی شوند. اگر مجبور به نگهداری ویلچر در داخل منزل هستید حتما با رعایت اصول بهداشتی مانند انداختن زیرانداز و قرار دادن ویلچر روی آن، این کار را انجام دهید.

عصا

وسیله دیگری که برای راه رفتن به افراد ناتوان با معلول کمک می‌کند عصاست که باید تمامی سطوح آن را پس از هر استفاده شستشو دهیم و قبل لز رسیدن به منزل لاستیک آنرا ضدعفونی کنیم تا ویروس منتقل نشود.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ آیا حیوانات خانگی باعث انتقال آلودگی می‌شوند؟

سمعک

تمامی متخصصان عفونی و کارشناسان بهداشت عقیده دارند که ویروس کرونا از طریق چشم، گوش، بینی و دهان به راحتی منتقل می‌شود و از آنجایی که سمعک در داخل گوش قرار می‌گیرد بنابراین پس از هر بار درآوردن بهترین کار ضدعفونی کردن خود سمعک و باطری آن است.

عینک

چشم‌ها یکی از حساس‌ترین اعضای بدن هستند که ممکن است در معرض ابتلا به این ویروس خطرناک قرار بگیرند؛ بنابراین می‌توان با استفاده از پنبه و دستمال نرم کاغذی و آغشته کردن آن‌ها به الکل تمامی سطوح آن‌ها را ضدعفونی کرد و از ابتلا به این ویروس خطرناک تا حدودی خلاص شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایراندوست در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۲ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشنویه که اکثریت آنان در مناطق روستایی و منطق کم برخوردار شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

ایراندوست همچنین اشاره کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی خودروی معلولین ،سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ... برای توانخواهان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی و پس از تخصیص اعتبار از سوی اداره کل بهزیستی استان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام