Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف الفتح عراق با تأکید بر لزوم اخراج نیروهای خارجی از این کشور، هدف واشنگتن را تخریب زیرساخت‌های عراق عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف الفتح عراق تجاوز شب گذشته جنگنده‌های آمریکا به مواضع نیروهای سازمان الحشد الشعبی را به شدت محکوم کرد.

الفتح با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد، حملات آمریکا باعث شد آسیب زیادی به مؤسسات غیر نظامی و نظامی حکومت عراق وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری السومریه به نقل از این ائتلاف گزارش داد، حملات اخیر آمریکا، بیانگر تجاوز فاحش، آشکار و چندباره به ملت و نیروهای مسلح عراق است.

الفتح تصریح کرد، حملات آمریکا نشان داد که رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی آمریکا عمدا، اهداف غیر نظامی را در عراق هدف قرار می‌دهند؛ زیرا این مسئله، بخشی از عملیات تخریب و نابودی عراق و ملت این کشور و تجربه سیاسی نوپای آن است.

در این بیانیه تصریح شد، حمله آمریکا تلاشی برای بر هم زدن معادلات نزد افکار عمومی جهانی و تعامل خارج از چارچوب حقوق بین‌الملل با عراق است که ملت عراق، این مسئله را نخواهند پذیرفت.

این ائتلاف تأکید کرد که ملت عراق در حملات آمریکا به حاکمیت این کشور، یکپارچه بوده و الحشد الشعبی، ارتش، رهبران سیاسی و ملت عراق، متحد خواهند بود.

الفتح خاطر نشان کرد، ملت و دولت عراق، در مسیر مقاومت در برابر طرحهای آمریکا با هم متحد هستند و چنین عملیاتی، در اراده ملت عراق برای حمایت از کشور، خاک و حاکمیت خود خللی ایجاد نخواهد کرد.
این ائتلاف ضمن محکومیت شدید و مجدد این تجاوز آشکار، تأکید کرد که «هیچ راهکاری جز خروج نیروهای خارجی از عراق وجود ندارد».
جنگنده‌های آمریکایی شامگاه گذشته فرودگاه در حال احداث کربلا، چندین مقر الحشد الشعبی در این استان و صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند.

انتهای پیام/
 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: الفتح عراق آمریکا حملات آمریکا ملت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سبأ یمن، یک منبع امنیتی یمنی تاکید کرد: نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند با همکاری وزارت دفاع تعدادی جاسوس را در یمن شناسایی و بازداشت کنند.

وی در ادامه افزود: جاسوس‌های بازداشت شده در جلسات بازجویی به اقدامات خود مبنی بر شناسایی مواضع شلیک موشک‌ها و پرواز پهپادها و همچنین مواضع استقرار قایق‌های نیروهای مسلح یمن اعتراف کرده اند.

بر اساس این گزارش، جاسوس‌های بازداشت شده گزارشات خود را به کارفرماها تحت عنوان گروه ۴۰۰ ارائه می‌دادند تا مواضع مذکور از سوی دشمن هدف قرار بگیرند. این افراد مأمور شده بودند عملیات خرابکارانه در خصوص تخریب و به آتش کشیدن تجهیزات نیروهای مسلح یمن انجام دهند.

منبع امنیتی یمنی مذکور اضافه کرد: این جاسوس‌ها همچنین مأموریت داشتند با استفاده از سلاح‌های صدا خفه کن و مواد منفجره دست به ترور برخی شخصیت‌ها بزنند تا بدین وسیله روحیه نیروهای مسلح یمن را در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی تضعیف کنند.

وی تصریح کرد: جاسوس‌های مذکور برای جاسوسی به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی استخدام شده بودند.

به نظر می‌رسد اینک که دشمنان یمن در میدان نبرد با نیروهای مسلح این کشور به ویژه ممانعت از حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ناکام مانده اند دست به دامن جاسوسی و اجرای عملیات خرابکارانه در این کشور شده اند.

کد خبر 6098008

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • بندر حیفا را موشک‌باران کردیم
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین