Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:19:38 GMT

عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی شرط ظهور امام زمان (عج) است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۸۷۳۵

عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی شرط ظهور امام زمان (عج) است

حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل درباره ارتباط دادن مساله شیوع ویروس کرونا با علائم ظهور امام زمان (عج) که از سوی برخی افراد مطرح شده به خبرنگار معارف ایرنا گفت: علائم ظهور را نمی‌توان به عنوان مقدمه و شرط ظهور دانست و هر اتفاقی را نمی‌توان به ظهور حضرت حجت (عج) ارتباط داد.

وی افزود: ظهور به شرایطی همچون عدالت خواهی، ظلم ستیزی و آمادگی دنیا ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی دنیا باید امام زمان (عج) را بخواهد و دنیا باید تشنه عدالت و ظلم ستیز باشد. بر همین اساس حرکت امام خمینی(ره) و انقلابی که در کشور رخ داد و این جریانی که آغاز شده بر اساس بسترسازی شرط ظهور بوده است ولی حضرت امام(ره) هیچ‌گاه در ادبیات گفتاری خود یا درشروع انقلاب اشاره ای بر اساس علائم ظهور نکردند.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) افزود: استفاده از روایات علائم ظهور یکی از آسیب‌هایی است که در این حوزه وجود دارد ولی آسیب بدتر تطبیق حوادث با علائم است. یعنی اگر روایتی صحیح باشد و از سوی امام معصوم نیز صادر شده باشد، تطبیق آن روایت با یک موضوع اشکال دارد.

علائم ظهور نقشی در ظهور امام زمان ندارد

کفیل اضافه کرد: مشکل بعدی و جدی تر این است که علائم به طور معمول نقشی در ظهور حضرت مهدی (عج) ندارد. یعنی بر فرض صحت روایت و صدور آن از سوی امام  و بر فرض این که علامت مورد نظر با موضوعی که ما تطبیق می کنیم درست باشد. مثلا اگر در روایت از مرگ سفید یاد شده و تطبیق مرگ سفید نیز درست باشد، این علامت نقشی در ظهور ندارد.

آیا از انتشار کرونا خوشحال می شوید؟

وی ادامه داد: آسیب بدتری که در این زمینه وجود دارد این است که وقتی علائم ظهور را این‌گونه مطرح می‌کنیم و حوادث مختلفی را به آن ارتباط می‌دهیم، معنای آن این است که باید از این وقایع خوشحال شویم. بنابراین وقتی از کرونا به عنوان علامت ظهور نام می بریم باید از انتشار این ویروس خوشحال شویم و بگوییم ظهور نزدیک است.

کسانی که به چنین مسائلی دامن می زنند، متوجه این آسیب نیستند که طرح چنین مسائلی باعث می شود جامعه از امام فاصله بگیرد. چون وقتی می گوییم آمدن امام زمان (عج) با چنین ضربه ها و سختی هایی همراه است، به طور طبیعی مردم می گویند ای کاش امام در زمان ما نمی آمدند.

کفیل اضافه کرد: برخی فکر می کنند با بیان این اتفاق ها امید را در میان مردم ایجاد می کنند و مردم به امام زمان عشق پیدا می کنند در حالی که فکر نمی کنند تطبیق این علائم و بیان این جملات سبب زدگی مردم از حضرت مهدی (عج) می شود و مردم می گویند اگر قرار است دچار چنین بدبختی هایی شویم، بهتر است که زمان ما دوران ظهور امام زمان نباشد.

بزرگان دین سرگرم علائم ظهور نشدند

وی اضافه کرد: مشکلی که وجود دارد، تطبیق دادن علائم از سوی افراد است یا این که با علائم ظهور می خواهند تعیین وقت کنند؛ به همین دلیل وقتی باران فراوانی می بارد، برخی می گویند این باران یکی از علامت های ظهور است و هر اتفاقی را به علامت ظهور ارتباط می دهند. بزرگان و اندیشمندان ما هیچگاه در طول تاریخ سرگرم علائم ظهور نشدند بلکه گفتند باید برای ظهور آماده شویم و جامعه باید مهیا شود تا ظهور رخ دهد.

کفیل اضافه کرد: مهیا شدن برای ظهور امام زمان (عج) به معنای فرار از ظلم نیست بلکه شناخت عدل است. یعنی کسی که حرم امام معصوم را بشناسد، به سوی آن می رود نه این که هنگام بیماری به حرم برود. برخی تصور می کنند هنگام بیماری و گرفتاری باید به سوی خدا رفت درحالی که باید خدا را شناخت تا به سوی درگاه الهی رفت و زمانی که ما برکات ظهور را بدانیم به سوی آن حرکت می کنیم و لذا لازم نیست به ستوه بیاییم آنگاه به سوی ظهور حرکت کنیم.

اگر در منابع دینی علائمی به عنوان علامت های ظهور مطرح شده یکی از دلایل مهم آن جلوگیری از حرکت مدعیان و مقابله با آنان بوده است تا مردم دچار آسیب ها و انحراف ها نشوند؛ نه این که خود این روایات ایجاد انحراف کند.

این پژوهشگر مذهبی افزود: درخصوص روایاتی که درباره علائم ظهور مطرح شده باید به موضوع هایی همچون زمان بیان روایت و چگونگی بیان آن از سوی امام و این که روایت را برای چه کسی گفته، توجه کنیم ولی نکته دیگر این است که معمولا روایات علائم ظهور روایاتی ضعیف هستند.

کرونا و آخرین اطلاعات پیرامون آن

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۵۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

وی درباره موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها نیز اظهار کرد: تهران ۳۰۳ نفر، قم ۴۲ نفر، گیلان ۷۱ نفر، اصفهان ۱۱۰ نفر، البرز ۶ نفر، مازندران ۱۹۲ نفر، مرکزی ۴۸ نفر، قزوین ۱۲ نفر، سمنان ۳۸ نفر، گلستان ۲۱ نفر، خراسان رضوی ۱۱۰ نفر، فارس ۳۳ نفر، لرستان ۲۵ نفر، آذربایجان شرقی ۹۷ نفر، خوزستان ۱۵ نفر، یزد ۴۶ نفر، زنجان ۲۰ نفر، کردستان ۹ نفر، اردبیل ۱۵ نفر، کرمانشاه ۱۵ نفر، کرمان ۱۲ نفر، همدان ۱۰ نفر، سیستان و بلوچستان ۲ نفر، هرمزگان ۴ نفر، ایلام ۸ نفر، آذربایجان غربی ۲۵ نفر و استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر بودن موارد ابتلای قطعی جدید به ویروس کرونا جدید گزارش شده‌اند.

برچسب‌ها عدالت اجتماعی ویروس کرونا امام زمان(عج) امام خمینی(ره) پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عدالت اجتماعی ویروس کرونا امام زمان عج امام خمینی ره عدالت اجتماعی ویروس کرونا امام زمان عج امام خمینی ره ظهور امام زمان ویروس کرونا علائم ظهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟

آیت‌الله ناصری(ره) معتقد است انسان برای رسیدن به قرب الهی و دیدن امام زمان(ع) باید یکسری موارد را رعایت کند تا حجاب‌ها برای او کنار زده شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله ناصری دولت آبادی رحمة الله برای کسانی که خواهان تقرب به خدا و ساحت مقدس امام زمان علیه السلام هستند موارد زیر را که متخذ از روایات هستند، توصیه کرده است.

از منظر این عالم ربانی این موارد در حقیقت، قدم‌های اولیه خودسازی و سلوک معنوی محسوب می‌شوند.

۱-هرکسی اول توبه‌ای از اعمال گذشته بکند و تصمیم بگیرد که در آینده گناه نکند، مبارزه با حق ننماید و شیطان را پیروی نکند.

۲-ملتزم بشود که نمازهایش را اول وقت بخواند.

۳-تسبیح حضرت زهرا علیها السلام را بعد نمازها حتماً بخواند.

۴-هر صبح، دعای عهد را بخواند.

۵-اغلب اوقات با وضو باشد.

۶-همین طوری که در روایت آمده است، روزی صد بار استغفار کند.

۷-روزی پنجاه آیه قرآن بخواند.

۸-موقع خواب، با وضو باشد و مقداری قرآن بخواند.

از منظر آیت‌الله‌ ناصری(ره) انجام این اعمال، بسیار مفید است و سبب زوال یا کم‌رنگ شدن این حجاب‌ها می‌شود و در نتیجه، انسان از انوار قدسی حضرت بیشتر بهره می‌برد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است