Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@07:47:28 GMT

مدارس گرمی مغان در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۹۱۳۴

مدارس گرمی مغان در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهناجو  روز جمعه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان گرمی اظهار کرد: با توجه به اینکه مدارس تا ۲۰ فروردین تعطیل هستند انتقال مطب پزشکان متخصص به مدارس باعث می شود تا مراجعان با رعایت فاصله در مدارس ویزیت شوند.

وی با بیان اینکه  بیشتر مبتلایان با عدم رعایت بهداشتی و بی‌توجهی دچار این ویروس می‌شوند، افزود: اگر با مردم در راستای توجیه و حساسیت موضوع خوب صجت شود و مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند این بحران مدیریت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مردم تا اطلاع ثانوی در خانه بمانند، گفت: تنها راه چاره قطع زنجیره این ویروس است و باید با رعایت اصول بهداشتی و توصیه‌های متخصصان این امر از شیوع آن به سایر افراد پیشگیری شود

وی تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی باید در اختیار فرمانداری ها با هماهنگی و محوریت مراکز بهداشتی باشند که در صورت نیاز از خدماتی تا راننده کمک حال ستاد پیشگیری باشند.

وی خانه درمانی را بهترین روش برای پیشگیری و بهبود دانست و گفت: افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند بهترین روش درمان در منزل در کنار خانواده است به شرطی که به دستورات متخصصان عمل کنند.

رییس شورای اداری استان ادامه داد: این روش در شهرستان خلخال بخوبی اجرا شده و نمونه موفق مقابله با کرونا در این شهرستان با تدبیر فرماندار و مسوولان بهداشتی رخ داده و تنها یک نفر در بیمارستان بستری شده است.

استاندار اردبیل  ورود دهیاران و شوراهای روستاها برای کنترل این ویروس را ضروری دانست و گفت:از ظرفیت بخشداران، دهیاران وشوراها در روستاها باید استفاده کنیم و بسیج محلات و هلال احمر نیز در جهت آموزش و پیشگیری در کنار کادر پزشکی متخصص تلاش می کنند.

وی به تولید مواد ضد عفونی کننده و ماسکN95 در داخل استان اشاره کرد و گفت: در هفته آتی این اقلام و همچنین داروهای مورد نیاز در اختیار مراکز بهداشتی و مردم قرار می گیرد هرچند که مواد ضدعفونی کننده به اندازه کافی تهیه شده است.

استاندار اردبیل تعطیلی صنوف در مراکز شهری و سایر نقاط را ضروری دانست و گفت: برای قطع زنجیر این ویروس تنها چاره عدم ارتباط و خانه ماندن است که مردم فهیم باید این موضوع را جدی بگیرند و نباید در کنار موضوعی به این بزرگی که بیش از۱۰۰کشور را درگیر کرده به راحتی عبور کنیم.

 در شهرستان گرمی از ۵۲ نفر نمونه برداری شده که ۳۶ مورد نتیجه آزمایش اعلام شده است که از ۳۶ مورود۱۸نمونه مثبت اعلام شده و ۱۸ نمونه نیز پاسخ نمونه منفی است که ۲۷ نفر در بخش ویژه اختصاصی بستری هستند و تا کنون ۷ نفر بهبود یافته و مرخص شده اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خانواده درمان شورای اداری هلال احمر همه دستگاه های اجرایی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف گردید.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی کردند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۵۱۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل عدم نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضا، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آنرا به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌

کد خبر 6093917

دیگر خبرها

  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • انتخاب دو معلم نمونه کشوری از گلستان