Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش های خبرنگاران در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه در خصوص موضوعات مربوط به کرونا اظهار داشت: وزارت امور خارجه افتخار دارد که از اولین نهادهایی بود که در کنار مردم و وزارت بهداشت وارد تلاش ملی مبارزه با کرونا شد. 

موسوی افزود: حمایت از هموطنان مقیم خارج از کشور از مهم ترین اولویت های وزارت امور خارجه است،  لذا در دوره انتشار کرونا در چین، همه راه های ممکن برای کمک به دانشجویان عزیز ایرانی مقیم شهر ووهان چین انجام شد و پس از بررسی و پیگیری همه گزینه ها و هماهنگی با نهادهای ذیربط بویژه وزارت بهداشت، با اعزام یک پرواز اختصاصی هواپیمایی ماهان بازگشت این عزیزان میسر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی وزارت امور خارجه سلامت این دانشجویان را مدیون از خود گذشتگی خدمه پرواز هواپیمایی ماهان دانست.

وی در ادامه اظهار داشت: در مرحله بعد و پس از انتشار ویروس کرونا در ایران، تلاش وزارت امور خارجه معطوف به جذب کمک های داوطلبانه دولت ها و ملت های دوست و همچنین سازمانهای بین المللی و هماهنگی انتقال آنها  به ایران بوده که همچنان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این ارتباط کمک های دولتی و مردمی زیر تا کنون از چین دریافت و با هشت پرواز باری شرکت هواپیمایی ماهان بصورت رایگان به ایران منتقل و تحویل وزارت بهداشت شده است: 

۱- حدود ۳۵۰ هزار انواع کیت تشخیص ویروس کرونا 

۲- حدود دو میلیون و چهارصد هزار ماسک 

۳- حدود ۱۳۰ هزار لباس ایزوله

۴- حدود ۱۲۰ دستگاه ونتیلاتور و اسپیراتور

۵- حدود ۲۸۰۰ وسیله تب سنج و اکسیژن سنج

۶- حدود ۱۳ هزار عینک محافظ 

۷- حدود ۱۶۰ هزار عدد محافظ صورت یا  کلاه محافظ

۸- حدود ۵۰ کارتن داروی ویژه درمان کرونا

موسوی یادآور شد: روند ادامه دریافت کمک های سخاوتمندانه مردمی در چین ادامه دارد و هم اکنون نیز کمک های زیادی در حدود ۳۲ هزار کیلو انواع کمک ها بسته بندی شده و منتظر پروازهای بعدی برای انتقال به ایران است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با قدردانی از کمک های دولت و مردم چین، از هواپیمایی ماهان، وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی و گمرک جمهوری اسلامی ایران و نیز سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و سرکنسولگری های تابعه در چین که در انتقال این کمک ها مساعدت داشته اند نیز تشکر کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان خاطر نشان کرد: پس از توئیت های دکتر ظریف برخی کشورها و سازمان ها از آمادگی خود برای ارسال کمک های پزشکی یا تهیه و فروش آنها به ایران خبر دادند که برخی اطلاع رسانی شده و موارد آینده نیز به اطلاع مردم شریف و مقاوم ایران خواهد رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ایران و چین وزارت امور خارجه ایران ویروس کرونا کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سخنگوی وزارت امور خارجه هواپیمایی ماهان وزارت بهداشت کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِی بی سی اعلام کرد که اشغالگران قدس پیش از آغاز حمله به رفح دیدگاه ها و نگرانی های واشنگتن را دریافت خواهد کرد.

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این گفتگوی تلویزیونی ادامه داد: آنها به ما اطمینان داده اند که تا وقتی درباره چشم‌ اندازها و نگرانی‌ های خود گفتگو نکرده‌ ایم، به رفح حمله نکنند.

«جان کربی» در این مصاحبه اضافه کرد که «در صدر برنامه سفر آتی بلینکن (وزیر خارجه آمریکا)» به منطقه، «تلاش برای حصول آتش بس موقت ۶ هفته ای ادامه خواهد داشت».

این مقام آمریکایی در ادامه افزود که در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است این آتش‌ بس برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

رویترز پیشتر اعلام کرده بود که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا دیروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

کد خبر 6091424

دیگر خبرها

  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم