Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@08:21:38 GMT

آغاز بارانی آخرین هفته سال در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۹۴۹۸

آغاز بارانی آخرین هفته سال در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه بارشی به استان و آغاز بارندگی در اغلب نقاط خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از اواسط وقت فردا شنبه تا اوایل روز دوشنبه، ورود سامانه بارشی سبب رگبار و رعد و برق در اغلب نقاط استان خوزستان به ویژه مناطق شمال، شرق، غرب و ارتفاعات استان و وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب مناطق استان و احتمال ریزش تگرگ به صورت نقطه‌ای خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه بارشی دوم از روز چهارشنبه خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سبزه‌زاری بیان کرد: در این ایام، شمال خلیج فارس مواج همراه با رگبار و رعد و برق است.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۳۰.۸ و ایذه با ۸.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین شهرهای استان خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۱۴.۹ و ۳۰.۱ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي بارندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرمزگان آخر هفته بارانی می‌شود

کارشناس هواشناسی هرمزگان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در غرب و جزایر استان به ویژه جزیره لاوان گفت: امروز تمام مناطق استان از جمله بندرعباس تحت پوشش سامانه بارشی قرار خواهند گرفت و آخر هفته استان بارانی است. - اخبار استانها -

مرضیه سی‌سی پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، اظهار داشت: سامانه بارشی که از امروز وارد استان شد سبب بارش باران، تگرگ و طوفان لحظه‌ای در مناطقی از استان شد.

وی افزود: در اثر فعالیت این سامانه شاهد بارش شدید تگرگ در جزیره لاوان بودیم در غرب هرمزگان نیز به ویژه در شهرستان پارسیان نیز تندباد لحظه‌ای و باد شدید به وقوع پیوست و در جزیره کیش سرعت باد به 72 کیلومتر در ساعت رسید. 

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: مطابق پیش‌بینی‌ها اصل فعالیت این سامانه بارشی در روز پنج شنبه خواهد بود و سراسر استان را در بر خواهد گرفت، از آخر شب نیز احتمال ابری شدن آسمان بندرعباس و آغاز فعالیت بارشی در مرکز استان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه این سامانه ترکیبی از سامانه مدیترانه‌ای و سودانی است تصریح کرد: تاثیرات این سامانه از امشب مجدد آغاز و در مناطق دریایی، غربی و مرکزی شاهد فعالیت این سامانه خواهیم بود و فردا هم مطابق پیش‌بینی و صدور هشدار سطح نارنجی سامانه در سراسر استان فعال خواهد شد.

سی‌سی پور گفت: در شرق استان محدوده میناب، بشاگرد، سیریک و جاسک از فردا بعد از ظهر و روز جمعه هم امکان فعالیت این سامانه وجود دارد.

وی افزود: مهم ترین نکته این سامانه همراه بودن آن با تند باد است و حین فعالیت سامانه بارشی امکان وقوع طوفان و تندباد لحظه‌ای وجود دارد و تاکنون در غرب و جزایر که سامانه فعال بوده این تندباد را همراه خود داشته است.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود با توجه به تندباد لحظه‌ای به ویژه در حوزه دریا، فعالیت‌های صیادی تعطیل و تردد شناورهای مسافربری با احتیاط کامل و رعایت ایمنی با نظر سازمان بنادر صورت گیرد.

وی ادامه داد: فردا با توجه به بارش ها احتمال وقوع آبگرفتگی معابر وجود دارد، برای شهر بندرعباس هم پیش‌بینی بارش قابل توجه شده است.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • آخر هفته بارانی مازندران
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • هرمزگان آخر هفته بارانی می‌شود
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • پیش بینی تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی
  • لرستان بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟