Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه در خصوص موضوعات مربوط به کرونا اظهار داشت: وزارت امور خارجه افتخار دارد که از اولین نهادهایی بود که در کنار مردم و وزارت بهداشت وارد تلاش ملی مبارزه با کرونا شد.
به گزارش خرداد، سید عباس موسوی افزود: حمایت از هموطنان مقیم خارج از کشور از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت امور خارجه است،  لذا در دوره انتشار کرونا در چین، همه راه‌های ممکن برای کمک به دانشجویان عزیز ایرانی مقیم شهر ووهان چین انجام شد و پس از بررسی و پیگیری همه گزینه ها و هماهنگی با نهادهای ذیربط بویژه وزارت بهداشت، با اعزام یک پرواز اختصاصی هواپیمایی ماهان بازگشت این عزیزان میسر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت امور خارجه سلامت این دانشجویان را مدیون از خود گذشتگی خدمه پرواز هواپیمایی ماهان دانست.
وی در ادامه اظهار داشت: در مرحله بعد و پس از انتشار ویروس کرونا در ایران، تلاش وزارت امور خارجه معطوف به جذب کمک های داوطلبانه دولت ها و ملت های دوست و همچنین سازمانهای بین المللی و هماهنگی انتقال آنها  به ایران بوده که همچنان ادامه دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این ارتباط کمک های دولتی و مردمی زیر تا کنون از چین دریافت و با هشت پرواز باری شرکت هواپیمایی ماهان بصورت رایگان به ایران منتقل و تحویل وزارت بهداشت شده است:۱- حدود ۳۵۰ هزار انواع کیت تشخیص ویروس کرونا۲- حدود دو میلیون و چهارصد هزار ماسک۳- حدود ۱۳۰ هزار لباس ایزوله۴- حدود ۱۲۰ دستگاه ونتیلاتور و اسپیراتور۵- حدود ۲۸۰۰ وسیله تب سنج و اکسیژن سنج۶- حدود ۱۳ هزار عینک محافظ۷- حدود ۱۶۰ هزار عدد محافظ صورت یا  کلاه محافظ۸- حدود ۵۰ کارتن داروی ویژه درمان کرونا
موسوی یادآور شد: روند ادامه دریافت کمک‌های سخاوتمندانه مردمی در چین ادامه دارد و هم اکنون نیز کمک‌های زیادی در حدود ۳۲ هزار کیلو انواع کمک ها بسته‌بندی شده و منتظر پروازهای بعدی برای انتقال به ایران است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با قدردانی از کمک‌های دولت و مردم چین، از هواپیمایی ماهان، وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی و گمرک جمهوری اسلامی ایران که در انتقال این کمک‌ها مساعدت داشته اند نیز تشکر کرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان خاطر نشان کرد: پس از توئیت‌های دکتر ظریف برخی کشورها و سازمان ها از آمادگی خود برای ارسال کمک‌های پزشکی یا تهیه و فروش آنها به ایران خبر دادند که برخی اطلاع رسانی شده و موارد آینده نیز به اطلاع مردم شریف و مقاوم ایران خواهد رسید. برچسب ها: وزارت خارجه ، کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت خارجه کرونا سخنگوی وزارت امور خارجه هواپیمایی ماهان وزارت بهداشت کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم