Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@10:10:53 GMT

افردای که با شیوع ویروس کرونا میلیاردر شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۹۹۴۹

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  یک شرکت چینی تولید کننده و صادر کننده محصولات گاز استریل و ماسک توانسته به لطف شیوع گسترده ویروس کرونا مالکان خود را به جمع میلیاردرهای جهان اضافه کند.

 

کوی جینهای، که شرکت آلمد مدیکال را در استان هوبی، یعنی استان محل اصلی شیوع ویروس کرونا تاسیس کرده از جمله شرکت های چینی فعال در زمینه محصولات درمانی و بیوتکنولوژی است که ارزش سهام آنها همزمان با سقوط سهام سایر شرکت های جهان حدود 17 میلیارد دلار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش سهام شرکت آلمد امسال بیش از 2 برابر افزایش یافته و موسس خود را میلیاردر کرده است.

 

ویروس کرونا یا کووید-19 تاکنون بیش از 130 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و اقتصاد جهانی را در سراشیبی رکود قرار داده است. اما این بلای جهانی در عین حال موجب جهش خیره کننده ارزش سهام تولید کنندگان کیت های تشخیص و ماسک های صورت در کشورهای آسیایی شده است.

 

تقاضا برای این محصولات اکنون در کشورهای غربی نیز رو به افزایش است و موجب شده تا سهام شرکت آمریکایی ویر بیوتکنولوژی که با انستیتوی ملی بهداشت آمریکا در زمینه تحقیقات کرونا همکاری می کند نیز روندی افزایشی را طی کند. ارزش سهام این شرکت روز پنجشنبه 11 درصد افزایش داشت و از ابتدای سال 2020 تاکنون تقریبا 3 برابر شده است.

 

به گفته نیکی لو، تحلیلگر بازارهای بورس در موسسه بلومبرگ، افزایش ارزش سهام شرکت هایی همچون المد احتمالا نشان دهنده این واقعیت است که سرمایه گذاران درمانده برای یافتن محلی امن جهت سرمایه گذاری در اقتصاد تیره و تار این روزهای جهان راه دیگری جز سرمایه گذاری در شرکت های تولید کننده محصولات مقابله با کرونا نیافته اند.

 

دلیل اصلی جهش سهام شرکت آلمد، جهش فروش محصولات این شرکت در چین بوده است. سهام شرکت چینی ووندفو بیوتک هم که در زمینه تولید کیت های تشخیص کرونا و تست های آنتی بادی فعالیت می کند در سال جاری میلادی 40 درصد رشد داشته و لی ونمی، رئیس این شرکت و همسرش را به زوج میلیاردر تبدیل کرده است.

 

همچنین آن کانگ، رئیس و بزرگترین سهامدار شرکت مهندسی بیولوژیک هوالان که قبلا واکنس آنفولانزای اچ 1 ان 1 را تولید کرده بود و هم اکنون در حال تحقیق بر روی ویروس کروناست، از شیوع ویروس کرونا در جهان سود سرشاری را نصیب خود کرده است.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا بورس اقتصاد جام نیوز سهام ویروس کرونا سهام شرکت ارزش سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۹۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: استان کرمان با ارائه پنج محصول زنجیره ارزش راهبردی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده است.

امیر حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به حضور پنج شرکت بومی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، اظهار کرد: پنج محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در زمینه گیاهان دارویی، پسته، خرما، فرش و مس در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نوآوری و محصولات جدید، زنجیره ارزش خرما با تولید سرکه خرما و شکر خرما در نمایشگاه رونمایی شده است، افزود: در حوزه زنجیره ارزش ویژه تولید صنایع دستی، محصولات شرکت مس شهید باهنر برای نخستین‌بار به نمایش درآمده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: در حوزه گیاهان دارویی شرکت‌های فعال محصولات خود شامل دمنوش‌های مختلف و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید شده از گیاهان دارویی دارای زنجیره ارزش کامل را عرضه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا، حضور داشته و مذاکره و امکان برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف وجود دارد، یادآور شد: عرضه محصولات معدنی، پتروشیمی و صنایع پایین دستی مس می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را برای استان کرمان به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایمنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت با حضور تاجران و بازرگانان خارجی از ۱۰۰ کشور و حدود ۸۰۰ شرکت ایرانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود.

کد خبر 748694

دیگر خبرها

  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود