Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی از 2 هفته گذشته با بیماری کرونا درگیر شده و تاکنون علاوه بر شناسایی صدها مورد مشکوک به این بیماری، 144 نفر نیز کرونا مثبت اعلام شده‌اند تا این بیماری به مهمترین دغدغه مردم و مسوولان در روزهای پایانی سال تبدیل شود.

علاوه بر اقدامات بالینی که در راستای درمان بیماران مبتلا به کرونا همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز در حال انجام است، در میدان مبارزه و مقابله با همه‌گیری این بیماری نیز اقدامات گسترده ای شکل گرفته تا از بروز این همه‌گیری جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این اقدامات که با همراهی همه نهادها در حال انجام است، طرح غربالگری همگانی است که کلید آن با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی و سپاه شهدا و امضای تفاهم دوطرفه زده شد تا شناسایی، غربالگری، درمان خانگی و قرنطینه خانگی و بیمارستانی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی در آیین ویژه امضای این تفاهم گفت: قرار است همه جمعیت استان را در برنامه‌ای ویژه و گسترده، غربالگری کنیم.

محمدمهدی شهریاری افزود: در قالب این طرح با خانواده‌ها تماس گرفته می‌شود تا شناسایی شده و تحت مراقبت بهداشتی قرار گیرند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز در این خصوص بیان کرد: در قالب این طرح از ظرفیت بسیجیان پایگاه‌ها در زمینه غربالگری، آموزش و ضدعفونی معابر استفاده می‌شود.

سردار حبیب شهسواری اظهار کرد: بسیج با حضور مردمی‌ در بیش از پنج‌هزار پایگاه در سراسر استان مستقر است و قرار است گام‌های بلندی را در راستای مقابله با بیماری کرونا و کنترل این همه‌گیری بردارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی نیز در این باره گفت: در قالب این طرح، غربالگران خانه به خانه با منازل افراد تماس می‌گیرند و بیماران کرونایی را شناسایی خواهند کرد.

دکتر جواد آقازاده افزود: بیمارانی که مشکوک به کرونا باشند، در قالب این طرح تحت کنترل ویژه قرار گرفته می‌شوند و شامل غربالگری در منزل خواهند شد.

وی اضافه کرد: این افراد تحت درمان یا پیشگیری در همان منزل قرار گرفته و اگر لازم باشد به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این آیین که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بیان کرد: جداسازی افراد مشکوک از افراد آلوده و قرنطینه خانگی و بیمارستانی افراد بیمار از مهمترین برنامه‌های ماست که اگر این اتفاق بیفتد، طی 10 روز آینده شاهد اخبار خوبی در خصوص کنترل بیماری خواهیم بود.

دکتر سعید نمکی اظهار کرد: پرسشنامه بسیار ساده ای در سایت سلامت به آدرس salamat.gov.ir طراحی شده که مردم می‌توانند به آن مراجعه کرده و به پرسش‌های لازم در خصوص بیماری کرونا پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: تاکنون سه میلیون نفر در این سایت غربالگری شده اند.

به نظر می‌رسد که عزم جدی در مسوولان برای جلوگیری از همه‌گیری بیماری کرونا وجود دارد که مکمل این عزم، خودداری از حضور مردم در مراکز پرتجمع و خیابان‌ها و معابر است که می‌تواند زمینه کاهش ابتلا به کرونا را موجب شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی خانواده دانشگاه علوم پزشکی مراکز درمانی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی قالب این طرح بیماری کرونا همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد احمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیرهای عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.

وی افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضائی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

کد خبر 6089856

دیگر خبرها

  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب