Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@18:28:38 GMT

درگذشت یکی از فرماندهان سپاه بر اثر کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۰۶۵۸

درگذشت یکی از فرماندهان سپاه بر اثر کرونا

سردار شعبانی از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران امروز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش تسنیم، سردار ناصر شعبانی از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران امروز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

به گزارش تسنیم، سرتیپ پاسدار ناصر شعبانی یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران با سابقه‌ای بیش از 37 سال در سپاه پاسداران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او رده‌های مختلفی از فرماندهی در سپاه از سطح فرمانده سپاه شهری تا فرماندهی لشکر و سپاه استانی و منطقه‌ای را طی کرده و در قرارگاه ثارالله تهران نیز مسئولیت داشت.

اولین مسئولیت مهم سردار ناصر شعبانی به 37 سال قبل بر می‌گردد؛ زمانی که فرمانده سپاه آمل در استان مازندران بود. او در این مسئولیت در ششم بهمن 1360 هدایت و فرماندهی نیروهای سپاه پاسداران در درگیری با چریک‌های منافق و کمونیست بر سر کنترل آمل را برعهده داشت. نبردی خونین که با شکست نظامی چریک‌ها پایان یافت. در این رابطه از او کتابی با عنوان جبهه سوم منتشر شده است.

جنگ هشت ساله ایران و عراق بویژه سال پایانی آن جایگاه سردار ناصر شعبانی به دلیل رشادت هایی که از خود بروز داد، در سپاه پاسداران ارتقا و تحکیم بخشید. در سال‌های پایانی جنگ و هنگامی که سپاه به سپاه‌های منطقه‌ای و فرااستانی تقسیم‌بندی شده بود او به فرماندهی سپاه چهارم بعثت برگزیده شد که مسئولیت هدایت و فرماندهی نیروها و یگان‌های سپاه پاسداران در غرب ایران و استان‌های کرمانشاه و ایلام را برعهده داشت و مقر فرماندهی آن در شهر کرمانشاه بود.

هنگام حمله نیروهای منافقین و ضد انقلاب، از مرز ایران و عراق به سمت کرمانشاه در مرداد 1367 با هدف تصرف تهران که عملیات فروغ جاویدان نامیده شد، سردار ناصر شعبانی فرمانده سپاه چهارم بعثت بود و علاوه بر اینکه خود او در نبرد با نیروهای منافقین حضور میدانی و مستقیم داشت، برخی یگان‌ها و تیپ‌های تحت امر او از جمله تیپ نبی اکرم مستقر در ایلام نیز در نبرد با آن نیروها در شهر اسلام‌آباد حضور جدی داشتند.

حضور و نقش سردار شعبانی در عملیات متقابل علیه منافقین که به عملیات مرصاد معروف شد، باعث تقویت جایگاه او در سپاه پاسداران شد. او بعدها بر اساس همین پایان‌نامه دکترایش از دانشگاه امام حسین سپاه را تحت عنوان «بن‌بست در استراتژی، شکست در تاکتیک» زیر نظر سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران تدوین کرد.

او در اوایل دهه 1390 برای نوشتن همین کتاب از سوی سپاه و برخی نهادهای نظامی و دفاعی دیگر مورد تشویق و قدردانی قرار گرفت. سردار شعبانی در همین دوران به جانشینی رئیس دانشگاه امام حسین، مهم‌ترین نهاد آموزش عالی سپاه پاسداران انتخاب شد. سردار شعبانی بعدها مسئولیت‌های ستادی مهم‌تری به او واگذار شد از جمله در اوائل دهه 1390 به معاونت عملیات قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران منصوب شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0030w9

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا سپاه سردار شعبانی سردار ناصر شعبانی سپاه پاسداران سردار شعبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی کل سپاه، مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس سرلشکر محمدرضا زاهدی و همراهان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار می شود.

این مراسم با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور خانواده معظم شهدا، مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم شریف تهران فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه شهدای بسیج، واقع در بزرگراه بسیج مستضعفین خیابان شهید رحیمی برگزار می‌شود.

در جنایت حمله موشکی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان به نام های حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعباس صالحی روزبهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903388

دیگر خبرها

  • تصویری دیده نشده از شهید زاهدی در کنار حاج قاسم و شهید کاظمی
  • ناصر میرواحدی درگذشت + سوابق
  • رئیس سابق فدراسیون کشتی درگذشت
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟ + تصاویر
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • سردار فدوی: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار است
  • نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل