Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@17:29:10 GMT

عراق از آمریکا به شورای امنیت شکایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۰۷۵۶

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه عراق اعلام کرد که این کشور از آمریکا به شورای امنیت و سازمان ملل متحد شکایت می‌کند.

وزارت خارجه عراق شامگاه جمعه (۲۳ اسفند) اعلام کرد که «اقدام نیرو‌های آمریکایی در بمباران مقر [نیروهای]دولتی عراق اقدام خصمانه و نقض حاکمیت است».

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای که منتشر کرده، گفته است که این گونه حملات آمریکایی‌ها تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم از بین برده و به توافق ایجاد شده بین عراق و ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا صدمه می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عراق گفته است که به‌زودی در نامه‌های جداگانه از آمریکا به دلیل حملات امروز به شورای امنیت و سازمان ملل متحد شکایت خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا امروز جمعه اعلام کرد که حملات هوایی «دقیقی» به فرودگاه درحال ساخت کربلا و مقر نیرو‌های ارتش و الحشد الشعبی در استان‌های الانبار و صلاح الدین انجام داده است. در این حمله چند نیروی عراقی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

پارلمان عراق ۱۵ دی بعد از اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی، به طرح اخراج نیرو‌های آمریکا از عراق رأی مثبت داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران حمله بیولوژیکی سردار شعبانی کریم همتی پایگاه نظامی التاجی صندوق بین المللی پول شورای امنیت سازمان ملل متحد وزارت خارجه عراق کروناویروس کرونا در ایران حمله بیولوژیکی سردار شعبانی کریم همتی پایگاه نظامی التاجی صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن

رسانه‌های یمن از تجاوز نیروهای آمریکا یی و انگلیسی به مناطقی در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «المسیرة»، هواپیماهای جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

هنوز جزییات این حمله مخابره نشده است اما روزنامه الاخبار لبنان امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که آمریکا در حال آماده شدن برای تجاوز هوایی گسترده به یمن به منظور پشتیبانی از حمله زمینی گروه‌های وابسته به امارات متحده عربی در چند جبهه است.

بر اساس این گزارش، تحرکات در جبهه‌های میدانی در استان‌هایی مانند تعز و لحج و تحرکات رصد شده آمریکایی‌ها در منطقه در ۴۸ ساعت گذشته، همگی نشان از آمادگی آمریکا برای تجاوز گسترده نظامی به خاک یمن با مشارکت کشورهای عربی دارد.

در همین ارتباط شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه‌شنبه) بر موضع ثابت خود در خصوص ثبات و امنیت منطقه، دریای سرخ، دریای مکران، باب المندب و اقیانوس هند تأکید کرد و به آمریکا درباره هر گونه اقدام تنش‌آمیز علیه امنیت و ثبات یمن هشدار داد.

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد