Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد. تاریخ انتشار: 22:00 - 23 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۵۴۴۹

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

ممارست در تمرین برای یک بازیگر چه اهمیتی دارد؟

یک هنرجوی جدی که رشته‌ی بازیگری را انتخاب کرده است باید در هفته دو یا سه جلسه با همیار و یک جلسه با مربی کار کند. مربی باید بر جمله بندی و تلفظ صحیح همه‌ی زبان‌ها (گرامر‌ها و محاوره ها) که جملات گفتاری به استناد تحلیل وی و بر اساس آن نشانه گذاری نوشته شده و همچنین اجرا و سبک را با خونسردی و فاصله‌ی منطقی نسبت به بازیگر انتقال دهد. مربی و بازیگر باید کار یکدیگر را تقویت کنند. مربی باید استاد باشد و در کسب رنگ‌های صوتی، دینامیک‌ها و سبکی که متن نمایشی خواستار آن است به هنرجو کمک کند.

یک مربی معمولا یک بازیگر نیست بنابر این پس از پیدا کردن شناخت کافی از بازیگر، نباید با تکنیک شخصی او کاری داشته باشد.

پس از اینکه بازیگر در تکنیک خود به ثبات رسید، می‌تواند تمرین – درس‌های کمتری داشته باشد و بیشتر بر احساس و منطق دیداری و شنوایی تماشاگران خوب خود تکیه کند. پس از آن، قطعا با چالش‌هایی برخورد می‌کند که تمرین وتکرار‌های فردی خود را با همیار انجام می‌دهد و سپس آن‌ها را برای مربی قابل اعتماد خود، به آزمون می‌گذارد.

بازیگر با همراهی مربی می‌تواند با اعتماد به هم، سمت اهداف برنامه ریزی شده پیش بروند وسرانجام به اهداف نهایی دست یابند.

هنرجو هرگز نباید در تمرین افراط کند. به علاوه، او باید قطعاتی را انتخاب کند که مکمل وسعت فعلی صدا و توانایی هایش است. چیز‌های فراوانی وجود دارند که هنرجو می‌تواند در سکوت آن‌ها را فرا گیرد؛ مانند: حفظ کردن متن‌های متعدد از انواع شعر‌ها یا نمایشنامه‌های متفاوت.

ترجمه‌ متن اگر به زبانی دیگر باشد پرورش شخصیت یا مجسم کردن حالتی که باید به صدا به شنونده منعکس کند کمی بیشتر کار می‌برد. به طور معمول وبا اتکا به ضرب المثل معروف ایتالیای‌ها (مترجم خائن است) و یا گفته‌های فیلسوف‌هایی همچون هایدگر، زبان قابل ترجمه نیست، مترجمی که متنی را با جدیت و تلاش فراوان ترجمه می‌کند، خود به خوبی واقف به کافی نبودن آشنایی‌هایش با زبان تخصصی‌اش بوده و می‌داند که زبان با زیستن از طفولیت تکمیل می‌شود ونه با آموزش و تکرارصرف.

این بازیگران برای کار با یک ترجمه، خیلی اوقات مجبور به دستکاری روی جمله‌ها می‌شوند تا به زیستن شخصیت‌ها کمک کند. البته مربی – کارگردان به خوبی در این کار نقش تعیین کننده دارد. مربی –کارگردان با اعمال تحلیل و گرامر محاوره‌ای مدنظر خود به بازیگران این قدرت را می‌دهد که آن‌ها فقط در سکوت روی تکنیک‌ها کار کنند. فهمیدن متن و هماهنگ کردن معنای آن با خود نمایشنامه زمان می‌برد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد

وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: اسلام‌آباد اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی‌دهد و هر آنچه که مطابق با منافع ملی باشد انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، سناتور محمد اسحاق دار طی گفت وگو با خبرنگاران در پارلمان در اسلام‌آباد گفت: سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است و دولت به زودی رهبران جناح اپوزیسیون را در جریان کامل جزئیات و دستاوردهای این سفر قرار خواهد داد.

وی درباره طرح خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان نیز افزود که ما نیازی به پنهان کاری نداریم و اگر سوء تفاهم‌های اخیر میان دو کشور حل نشده بود پس چرا رئیس جمهور ایران باید به پاکستان سفر کند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: اینکه در بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پایان سفر آیت‌الله رئیسی اشاره‌ای به مذاکرات خط لوله گاز نشده است، مساله‌ای نیست؛ بحث اصلی این است که ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

وی تاکید کرد: پاکستان هر آنچه که مطابق با منافع ملی خود باشد را انجام خواهد داد و ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

سناتور اسحاق درباره گزارش حقوق بشری وزارت امور خارجه آمریکا علیه پاکستان نیز گفت که ما این بیانیه را رد کرده و پاسخ مناسبی به آن داده‌ایم.

پیش از این وزیر دفاع پاکستان سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را بسیار حائز اهمیت و موفقیت آمیز خوانده و تاکید کرده بود: ما به یافتن راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی با تهران خوشبین هستیم.

خواجه محمد آصف با اشاره تلویحی به آمریکا که اخیرا نسبت به تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد ابراز نگرانی کرده است، افزود: ما اهمیتی به مخالفت‌های خارجی نمی دهیم، لذا اگر کسی در پی سفر آیت‌الله رئیسی دچار دردی شده، ما دوایی برای درد آنان نداریم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، روز دوشنبه سوم اردیبهشت وارد اسلام‌آباد شد. رئیس جمهور ایران همچنین از شهرهای لاهور و کراچی نیز بازدید کرد.

وی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس آیت‌الله رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد؛ جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از وی استقبال کرد. پس از آن دیدارهای دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور آیت الله رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهم نامه همکاری نیز امضا کردند.

آیت الله رئیسی سپس با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه نوار غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز امروز در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به اهمیت توافقات اخیر با جمهوری اسلامی ایران به ویژه برای تسریع نهایی‌سازی قرارداد تجارت آزاد و مذاکرات درباره خط لوله گاز، تاکید کرد: سفر آیت‌الله رئیسی فرصتی برای تعمیق همکاری‌های همه جانبه ما با ایران بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نظر مولر درباره حواشی هوینس-توخل: اهمیتی نمی‌دهم!
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو
  • مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • توخل: اهمیتی به رانگنیک نمی‌دهم
  • بازیگری پوتین، ۲ عمارت و مسافران تایلند