Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا به شدت در حال گسترش است و مشکلات بسیاری را در این دو قاره به وجود آورده است. تاریخ انتشار: 22:00 - 23 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۴۹۲۱

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر در شهر «ووهان» چین آغاز شده و اکنون بیش از ۱۰۰ کشور جهان با آن درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدید‌ترین آمار منتشر شده نشان می‌دهد شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در جهان به بیش از پنج هزار نفر رسیده و در حال حاضر بیش از صد و بیست هزار نفر دیگر نیز به این ویروس مبتلا هستند. شمار افرادی که تاکنون بهبود یافته اند نیز به ۶۶ هزار ۵۶۱ نفر افزایش است.

شیوع این ویروس در کشور‌های اروپایی و همچنین آمریکا به شدت افزایش یافته و مشکلات بسیاری را در این کشور‌ها به وجود آورده است.

مقام های آمریکا گزارش دادند که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا از مرز ۱۰۰۰ نفر عبور کرده و دستکم ۳۰ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بسیاری از مراسم ها، مدارس و موسسات تعطیل اعلام شده اند و هجوم مردم به فروشگاه‌ها برای خرید اجناس و به خصوص مواد ضدعفونی کننده و ماسک به بحرانی در این کشور تبدیل شده است.

 

بیشتر بخوانید:

کرونا در اروپا؛ شمار قربانیان در ایتالیا، انگلیس و فرانسه افزایش یافت کرونا در آمریکا| واکنش کاخ سفید به شایعه ابتلای ترامپ به کرونا

 

در همین حال وزارت دفاع امریکا نیز درباره افزایش شمار نظامیان آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده است.

اقتصاد آمریکا و همچنین بازار بورس این کشور نیز به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند و سهام‌ های مطرحی، چون وال استریت و داو جونز شاهد ریزش بسیار زیادی بوده اند.

ویروس کرونا اکنون به ۳۵ ایالت آمریکا رسیده و بسیاری از ایالت‌ها در این کشور اعلام وضعیت اضطراری کرده اند.

ویروس کرونا در کشور‌های اروپایی نیز به سرعت در حال شیوع است و تنها در ایتالیا بیش از ۱۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند و بیش از ۶۰۰ نفر نیز جان باخته اند.

علاوه بر این ایتالیا از روز چهارشنبه گذشته محدودیت تردد را در سراسر این کشور به اجرا گذاشته و افراد برای خروج از منزل باید دلیل قانع کننده‌ای ارائه دهند؛ به نوعی مقام های ایتالیا کل این کشور را قرنطینه کرده اند.

موضوع محدود به ایتالیا نیست و در کشور‌هایی مانند فرانسه و انگلیس و بسیاری کشور‌های دیگر اروپایی شیوع ویرس کرونا بحران‌های بسیاری را ایجاد کرده است.

از جمله این بحران‌ها آسیب به اقتصاد کشور‌ها و هجوم مردم برای خرید ماسک و دارو‌های ضد عفونی کننده است.

بسیاری از مقام های کشور‌های اروپایی نیز به این ویروس مبتلا شده و یا برای جلوگیری از ابتلاف خود را قرنطینه کرده اند؛ وزیر بهداشت انگلیس، وزیر فرهنگ فرانسه، وزیر دفاع نروژ و بسیاری دیگر از مقامات اروپایی از جمله این افراد هستند که به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

تعطیلی مدارس، مراسم ها، لغو نشست‌ها و بسیاری اقدامات دیگر برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور‌های اروپایی اتخاذ شده است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا تحولات بین الملل ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا کشور های اروپایی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط

پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: امیرعلی مهرابی در رشته لکوکیدز (مهندسی خلاقیت) و حسین شکری‌نیا در لیگ لکو الک (آزمایشگاه الکترونیک) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم، و سهمیه شرکت در مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط کشور عمان را دریافت کردند.

وی افزود: مسابقات کشوری دانش‌آموزی لکوکاپ ایران دو روز پیش، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و در این رویداد هزار گروه برتر حوزه رباتیک از سراسر کشور در ۱۵ رشته و ۳۰ لیگ با هم رقابت کردند.

لکوکاپ به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های پژوهش محور دانش‌آموزی در خاورمیانه است که هر سال در دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود.

این رویداد پژوهشی با ایجاد بستری مناسب، این امکان را به کودکان و نوجوانان می‌دهد که در هر رشته‌ای که فعالیت کرده‌اند، خلاقیت و مهارت‌های فرا گرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش‌آموزان رقابت کنند.

مسابقات جهانی مسقط آذر ۱۴۰۳ در کشور عمان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • حمایت همدانی ها از مردم غزه و دانشجویان آمریکا و اروپا