Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری «پرنسالاتینا» کوبا، همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین، مقامات این منطقه در حال اتخاذ تدابیر جدی برای جلوگیری از شیوع گسترده تر این ویروس هستند.
در همین حال، مقامات ونزوئلا نیز برای بار نخست، دو مورد همزمان ابتلا به این ویروس در این کشور را تأیید کرده و از تشکیل کمیسیونی با مشارکت نیروهای مسلح برای مقابله با گسترش کرونا در این کشور خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت کاراکاس همچنین از تحریم های آمریکا علیه کاراکاس که مانع از خرید دارو و تجهیزات پزشکی شده، بشدت انتقاد کرد.
در همین حال، دولت برزیل اعلام کرد که تست کرونا «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری این کشور منفی اعلام شده است. پیش از این گزارش شده بود که بولسونارو به کرونا مبتلا شده و در سفرش به آمریکا این ویروس را داشته و با دونالد ترامپ نیز دیدار کرده است.
دولت پرو نیز از تأیید شش مورد جدید ابتلا شهروندانش به کرونا خبر داد.
تاکنون شمار مبتلایان به این ویروس در پرو ۲۸ نفر، کلمبیا ۱۳، شیلی ۴۳، آرژانتین ۳۱ (۲ فوتی)، پاراگوئه ۶، بولیوی ۳، مکزیک ۱۳، کاستاریکا ۲۳، اکوادور ۱۷، جامائیکا ۸ و پاناما ۲۷ مورد تأیید شده است.
وزارت بهداشت کوبا نیز دو روز پیش ابتلای چهار نفر به کرونا در این کشور را تأیید کرده است.
در همین حال، "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری ونزوئلا روز جمعه در توییتی از همکاری دولت با نیروهای مسلح این کشور و همچنین مسؤولان وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد.
به دلیل شیوع گسترده کرونا در کشورهای مختلف جهان و جدی بودن نگرانی ها از احتمال مبتلا شدن به این بیماری مسری، بسیاری از جلسات مهم بین المللی و منطقه ای لغو شده و یا به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می شود.
"تدروس آدهانوم" مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه با بیان اینکه قاره اروپا اکنون کانون شیوع ویروس کروناست، گفت: تجربه چین و کره جنوبی ثابت می کند که قرنطینه می تواند جان بسیاری از مردم را در ارتباط با این بیماری نجات بدهد و کشورها باید از این تجربیات استفاده کنند.
در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا با بیش از ۱۵ هزار نفر مبتلا و یک هزار و ۱۶ نفر فوتی بر اثر این بیماری، وضع وخیم‌تری نسبت به سایر کشورها دارد.
ویروس کرونا که از چین شیوع یافت، بسرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرد.
بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، در شرایط کنونی ۱۳۹ هزار و ۱۶ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۰ هزار و ۷۲۷ نفر بهبود یافته و پنج هزار و ۱۱۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها قاره اروپا ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره اروپا ویروس کرونا ونزوئلا آمریکا برزیل آمریکا دونالد ترامپ کلمبیا شیلی آرژانتین مکزیک ونزوئلا کره جنوبی ایتالیا قاره اروپا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبانت، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به انباشت زباله در نوار غزه، درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و وقوع اپیدمی در این باریکه هشدار داد.

آنروا با تاکید بر افزایش دما با نزدیک شدن فصل تابستان اعلام کرد که زباله در سراسر نوار غزه تلنبار شده و حشرات و موش‌ها و همچنین بیماری‌ها و اپیدمی‌ها رو به افزایش است.

به گفته این آژانس، فقدان سیستم بهداشت مناسب شرایط را وخیم‌تر می‌کند. هشدارها درباره شیوع بیماری‌های واگیر در شهر غزه پس از انباشت حجم وسیعی از زباله و فاضلاب در خیابان‌های این شهر، تشدید شده است. همچنین اجساد باقیمانده زیر آوار بمباران وحشیانه رژیم صیهونیستی نیز به این هشدارها دامن می‎‌زند.

کد خبر 6097958

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه