Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@09:23:31 GMT

درباره تغییر تقویم آموزشی تصمیم می‌گیریم

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۲۱۳۳

درباره تغییر تقویم آموزشی تصمیم می‌گیریم

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، محسن حاجی میرزایی همچنین تأکید کرد: «در خردادماه باید سال تحصیلی تمام شود. این گفته‌ها در حالی بیان می‌شود که دانش‌آموزان دو هفته‌ای است از طریق مدرسه تلویزیونی درس و مشقشان را پیگیری می‌کنند تجربه‌ای که بسیاری از خانواده‌ها به خاطر سلامت دانش‌آموزان‌شان از آن استقبال کرده‌اند اما گروهی ازخانواده‌ها هم گفته‌اند که این آموزش‌ها کافی نیست و بعد از بحران کرونا و بازگشایی مدارس ، معلمان باید برای عقب ماندگی درسی دانش‌آموزان‌شان کلاس جبرانی برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته از همان روزهای اول تعطیلی اجباری مدارس برخی از کارشناسان آموزشی و معلمان هم اعلام کردند که این آموزش‌ها برای دانش‌آموزان مفید است اما کافی نیست و مسئولان آموزشی باید به فکر تغییر تقویم آموزشی باشند آنها از مسئولان آموزشی خواستند تا چند هفته‌ای رابه تقویم آموزشی برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان اضافه کنند همچنین امتحانات دانش‌آموزان هم در تیرماه برگزار شود. موضوعی که حالا با درخواست رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مواجه شده است.» محمدمهدی زاهدی  گفت: با بازگشایی مجلس نشست‌هایی با وزیر آموزش و پرورش و علوم خواهیم گذاشت و موارد را در شورای عالی آموزش کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح می‌کنیم. باز بودن مدارس در تابستان سال آینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می‌شود و قطعاً اگر به این نتیجه برسیم که برای جبران تحصیلی دانش‌آموزان نیاز است مدارس باز باشد، پیگیری خواهیم کرد.

مدل‌های دیگری برای آموزش دانش‌آموزان طراحی کرده‌ایم

این گفته‌های رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی البته مورد تأیید مسئولان آموزش و پرورش هم هست. دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش درباره تغییر تقویم آموزشی کشور گفت: هنوز برای تغییر تقویم آموزشی تصمیمی نگرفته ایم اما برنامه‌های مختلفی را برای آموزش دانش‌آموزان طراحی کردیم و تغییر تقویم آموزشی هم آخرین اقدام ما خواهد بود.

 مهدی نوید ادهم تأکید کرد: راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی و آموزش در فضای مجازی کارهایی بود که از سوی مسئولان آموزش و پرورش انجام شد. البته این را هم می‌دانیم که این آموزش‌ها ممکن است کافی نباشد بنابراین مدل‌های مختلف دیگری هم برای یادگیری دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ایم. او افزود: در روزهای آینده درباره مدل‌های دیگر آموزش تصمیم‌گیری می‌کنیم و البته گزینه تغییر تقویم آموزشی آخرین احتمال ما خواهد بود و هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌ایم.

نوید ادهم درباره تغییر زمان کنکور هم گفت: درباره تغییر زمان کنکور کمیته کنکور و وزارت علوم باید تصمیم‌گیری کند و فکر می‌کنم در این باره سال ٩٩ تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

با موافقت شورای عالی آموزش و پرورش امتحانات به تیرماه موکول می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نیز  گفت : موضوع تغییر تقویم آموزشی در جلسات وزارت آموزش و پرورش هم مطرح شده است ما باید در این باره با معاونان وزیر جلسه‌ای برگزار کنیم و در نهایت موضوع را از طریق شورای عالی آموزش و پرورش مطرح کنیم برخی‌ها بر این باورند که بعد از بحران کرونا و با بازگشایی مدارس ما باید چند هفته‌ای کلاس درس جبرانی برای دانش‌آموزان داشته باشیم هنوز نمی‌دانیم که چه زمانی مدارس باز می‌شود تا برای این موضوع برنامه‌ریزی کنیم با این حال اگر مدارس فروردین ماه ٩٩ باز شود اردیبهشت و خرداد ماه را برای جبران عقب ماندگی درسی در نظر می‌گیریم. ما باید بدانیم که چه زمانی از وضعیت بحرانی عبور خواهیم کرد و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم.

علیرضا کمره‌ای افزود: درباره کلاس‌های جبرانی پیش‌بینی‌هایی را انجام داده‌ایم و البته تغییر تقویم آموزشی آخرین راهکار ما خواهد بود. چرا که تاکنون در مدارس حدود ۷۰درصد محتوای آموزشی درس داده شده است و فقط ۳۰درصد باقی مانده است.

او با اشاره به اینکه زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست اظهار کرد: آموزش‌های تلویزیونی ما تا ۲۰ فروردین برنامه‌ریزی شده است. خانواده‌ها نگران آموزش و عقب ماندگی تحصیلی فرزندانشان نباشند اگر در شورای عالی آموزش و پرورش به این نتیجه برسیم که دانش‌آموزان نیاز به کلاس درس دارند با توجه به پیش‌بینی‌هایی که انجام داده‌ایم امتحانات را به تیر ماه موکول می‌کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش تقویم آموزشی محسن حاجی میرزایی مدرسه تلویزیونی آموزش در فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی نجفی عصر پنج شنبه در نشست صمیمی مدیران تبلیغات اسلامی گیلان با مدیران آموزش و پرورش با اهمیت نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام اظهار کرد: آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران با دستان دانش آموزان این مرز و بوم ساخته خواهد شد بنابراین نقش استراتژیک آموزش و پرورش در زمینه رشد آینده سازان ایران اسلامی غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان آمادگی دارد با آموزش و پرورش در سه محور فرهنگیان، دانش آموزان و والدین فعالیت مشترک داشته باشد، افزود: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری در حوزه نوجوانان و جوانان است و با توجه به اینکه بنیاد ملی نوجوانان در سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت بوده، فعالیت‌هایی چون «دختران حاج قاسم» و «رویداد نوآوین» ویژه پسران می‌تواند در سطح نوجوانان و دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان در برگزاری دوره‌های آموزش «ضمن خدمت» معلمان افزود: سازمان تبلیغات جز معدود ارگان‌هایی است که مجوز برگزاری دوره ضمن خدمت برای سایر ارگان‌ها را دارد اگر چه این موضوع در گیلان خیلی مسبوق به سابقه نبوده اما در استان‌های دیگر متداول است.

نجفی با بیان اینکه امروز یکی از مطالبات جدی از سازمان‌ها و نهادها مساله عفاف و حجاب است، تصریح کرد: در صورت توافق بین آموزش و پرورش استان و اداره کل تبلیغات این آمادگی وجود دارد تا دوره «اخلاق اداری و کارمندی» با محوریت «عفاف و حجاب» با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به ظرفیت مدارس «صدرا» و آمادگی سازمان تبلیغات برای حمایت از کادر مدرسه و اجرای کامل سند در فعالیت مستمر این مجموعه مدارس گفت: در مدارس «صدرا» برنامه‌ریزی برای معلمان، دانش آموزان و والدین با برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای سند صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول در سطح مدارس صدرای کشور بود، گفت: قطعاً همکاری با آموزش و پرورش و این مدارس ثمرات بهینه‌ای را برای نظام آموزشی و فرهنگی خواهد داشت.

نجفی با تاکید بر اینکه مدارس «صدرا» در چهارچوب کامل آموزش و پرورش و در راستای سند تحول است، افزود: این آمادگی وجود دارد تا در راستای کمک عمرانی، مخارج مدرسه و فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تحصیلی حمایت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

کد خبر 6088822

دیگر خبرها

  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند