Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تجهیز زیرساخت‌های سلامت استان به ارزش ۳۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان از ابتدای مقابله با شیوع کروناویروس تاکنون خبر داد.

ارسلان سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی گیلان به ارزش ۳۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان خبر داد و اظهار کرد: بسیاری از زیرساخت‌ها و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی گیلان فرسوده بوده و امکانات فعلی نیز پاسخگوی نیاز مردم این استان نبودند ازاین‌رو تصمیم به تقویت زیرساخت‌های درمانی استان گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای مقابله عملیاتی با کروناویروس و کمک به بیماران تنفسی، مراکز درمانی به دستگاه اکسیژن ساز مجهز شدند، افزود: تاکنون دو دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری برای بیمارستان رازی و برای هرکدام از بیمارستان‌های ولایت، امیرالمؤمنین، لنگرود، لاهیجان، انزلی، فومن، تالش و الزهرا یک دستگاه اکسیژن‌ساز خریداری‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تجهیزات سرمایه‌ای در مراکز درمانی گیلان از نیازهای اساسی حوزه سلامت است، گفت: برای تجهیز مراکز درمانی گیلان به دستگاه اکسیژن ساز تاکنون ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

سالاری با بیان اینکه بیمارستان رازی رشت بیش از پنج سال است که فاقد لنژری (رخت‌شور خانه) بود، خاطرنشان کرد: علیرغم وجود بخش عفونی در بیمارستان رازی، این مرکز آموزشی‌ و درمانی فاقد رختشور خانه بود و البسه‌های این مرکز در بیمارستان‌های دیگر شست‌وشو می‌شد که برای تجهیز و راه‌اندازی آن بالغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه در دفاع با مهاجم منحوس کرونا از توسعه سایر زیرساخت‌های درمانی استان غافل نشده، گفت: برای تهیه سیستم تهویه مطبوع بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان که از تعهدات دانشگاه بود، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

سالاری همچنین در خصوص راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: سال‌های زیادی است که آزمایشگاه‌های بیمارستانی به‌صورت برون‌سپاری و توسط بخش خصوصی خدمت ارائه می‌کنند و این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌های سرسام‌آور به دانشگاه، باعث شده تا یک دستگاه آزمایشگاهی در طول این سال‌ها به دانشگاه اضافه نشود درحالی‌که بخش آزمایشگاه از بخش‌های سودآور مراکز درمانی است.

وی با بیان اینکه منابع لازم برای راه‌اندازی آزمایشگاه در بیمارستان رازی تأمین‌شده، گفت: تلاش کردیم تا در محوطه بیمارستان رازی یک ساختمان مجزا برای آزمایشگاه ایجاد کنیم که قرارداد آن با پیمانکار بسته‌شده و برای تکمیل این آزمایشگاه بالغ‌بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دو بیمارستان جدید تالش و لنگرود در حال تجهیز و راه‌اندازی هستند، افزود: بیمارستان تالش تحویل موقت شده و هم‌اکنون نیز در حال پذیرش بیمار است و علاوه بر آن درصدد هستیم تا به‌زودی بیمارستان لنگرود را نیز تحویل بگیریم.

سالاری با بیان اینکه بیمارستان لنگرود در حال تجهیز زیرساخت است، گفت: برای این بیمارستان نیز یک سردخانه جسد و سیستم امحاگر زباله بااعتباری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت گیلان توسعه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان میلیون تومان هزینه دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان رازی مراکز درمانی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم‌اکنون در حوزه بهداشت ۳۷ پروژه نیمه‌کاره با پیشرفت متوسط ۵۲ درصد در حال ساخت است که تکمیل آن به ۱۵۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فرهاد غلامی، امروز_پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در همایش استانی هفته ملی سلامت در ساری با بیان اینکه ۵۲۲ پایگاه سلامت در این استان فعالیت دارد، اظهار کرد: یک‌هزار پزشک، مراقب سلامت و منشی در ۴۰۰ پایگاه سلامت بخش خصوصی بدون تحمیل هزینه به دانشگاه روزانه ۱۳ هزار ویزیت و مراقبت را انجام می‌دهند.

وی هفته سلامت را فرصت و بهانه‌ای برای ارتقا و آگاهی مردم در حوزه بهداشت و درمان دانست و افزود: هفته سلامت فرصتی برای ارتقای سواد سلامت و کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه برای ساخت و تجهیز ۱۵ واحد بهداشتی شامل مرکز جامع سلامت، خانه بهداشت و انبار دارویی با متراژ هفت هزار و ۸۰ مترمربع ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: هم‌اکنون در حوزه بهداشت ۳۷ پروژه نیمه‌کاره با پیشرفت متوسط ۵۲ درصد در حال ساخت است که برای تکمیل آن به ۱۵۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

غلامی با بیان اینکه در بخش جوانی جمعیت، ۵۵۰ هزار مشاور فرزندآوری منتهی به دو هزار و ۶۰۰ مورد بارداری انجام شده است، افزود: شاهد کم شدن شیب کاهش تولد هستیم که کاهش ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، پنج درصد و در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل یک دهم درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد تومان برای ساخت، تکمیل و تجهیز مراکز ناباروری بهشهر، نوشهر و امام ساری هزینه شده است، یادآور شد: در اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون در استان و پویش ملی سلامت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال استان مشارکت داشتند که ۳۲ هزار و ۹۲۵ نفر مشکوک به دیابت و ۳۳ هزار و ۲۰۶ نفر مشکوک به پرفشاری خون شناسایی شدند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در سال‌جاری پویش غربالگری سه نوع از سرطان‌ها انجام می‌شود تا افراد مبتلا شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: هشت دستگاه خودرو شاسی‌دار برای مناطق کوهستانی خریداری شد که این خودروها به‌زودی تحویل گرفته می‌شوند، امروز هم شاهد تحویل ۱۰۰ دستگاه موتور بودیم که برای استفاده بهورزان مرد در مناطق مختلف استان خریداری شده است.

کد خبر 747808

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • بازدید رئیس جمهور از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  • بازدید رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس