Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، دولت ایتالیا همزمان با قرنطینه سراسر این کشور و تشدید محدودیت‌های ترددی برای مقابله فوری با گسترش شیوع ویروس کرونا، تدابیر پزشکی و بهداشتی گسترده‌ای را نیز به مرحله اجرا گذاشته است.

در پی موج شیوع این ویروس در ایتالیا، برخی از شهر‌های بزرگ این کشور، چندین بیمارستان را برای بستری شدن بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به منظور آلوده نشدن بخش‌های اورژانس به ویروس کرونا، بیش از ۵۰۰ چادر بزرگ در برابر بیمارستان‌ها نیز برای معاینه افراد مشکوک به ابتلا به این ویروس نصب شده است.

دولت ایتالیا از مردم دعوت کرده بیمارستان‌ها و به ویژه اورژانس‌ها را شلوغ نکنند و با پزشک خانواده خود در تماس باشند.

شمار افرادی که در ایتالیا تا صبح روز جمعه به ویروس کرونا مبتلا شده اند نزدیک به ۱۶ هزار نفر و تعداد قربانیان نیز ۱۲۵۸ نفراعلام شده است. بر اساس آمار روزانه‌ای که در ایتالیا منتشر می‌شود در ۴۸ ساعت گذشته در هر شبانه روز بیش از ۲ هزار نفر بر تعداد کسانی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: زلزله کرونا در سری آ ایتالیا + فیلم 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا اتحادیه اروپا حمید معصومی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مساله اصلی هرمزگان است
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان