Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:15:37 GMT

رییس فدراسیون بوکس: به وعده خودمان عمل کردیم

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۲۹۱۱

رییس فدراسیون بوکس: به وعده خودمان عمل کردیم

تیم ملی بوکس ایران در مسابقات گزینشی المپیک که با حضور ۳۵ کشور از قاره‌های آسیا و اقیانوسیه در اردن برگزار شد به ۲ سهمیه المپیک دست یافت تا عملکرد خوبی را از خود برجای بگذارد.

در این خصوص «حسین ثوری» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: تیم ملی بوکس ایران دارای شخصیت خوبی در این مسابقات بود و با سبک خاصی مبارزه می‌کرد که تحسین دیگر کشورها را برانگیخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به غیر از وزن ۶۹ کیلوگرم، سایر نفرات ما مبارزات خوبی را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: در مسابقات قهرمانی جهان که اواسط سال جاری در روسیه برگزار شد از بین ۶ تیم برتر دنیا، چهار تیم ازبکستان، قزاقستان، هند و فیلیپین آسیایی بودند که این مساله نشان از قدرت بالای بوکس قاره کهن دارد. به واقع مسابقات گزینشی المپیک برای ما، آوردگاهی در قواره پیکارهای قهرمانی جهان بود.

رییس فدراسیون بوکس با ابراز رضایت از مبارزات ملی‌پوشان کشورمان، گفت: تابوی ازبکستان را در این مسابقات شکستیم و نفرات ما برابر قزاق‌ها به گونه‌ای مبارزه کردند که آنها را به دردسر انداختند. مبارزات طوفان شریفی، دانیال شه‌بخش، اشکان رضایی، امید احمدی‌صفا و شاهین موسوی بسیار زیبا بود.

ثوری با بیان اینکه تیم آینده‌داری تشکیل شده است، اظهار داشت: این تیم جوان می‌تواند تا ۱۰ سال برای بوکس کشور افتخارآفرینی کند. خلاء موجود از رفتن قهرمانان سابق ما که ایجاد شده بود اکنون در حال از بین رفتن است و یقین داشته باشید که بوکس ما روزهای بهتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه «دانیال شه‌بخش» نخستین ورزشکار المپیکی تاریخ استان سیستان و بلوچستان لقب گرفت، تصریح کرد: این هم یک موفقیت بزرگ دیگر است که از سوی تیم ملی بوکس ثبت شد.

ثوری با بیان اینکه قول کسب ۲ تا سه سهمیه را به مسوولان ورزش کشور داده بود، عنوان کرد: به قولمان عمل کردیم و بسیار ناراحتم که حق «امید احمدی‌صفا» را پایمال کردند. در واقع حق تیم ایران، کسب سه سهمیه بود.

رییس فدراسیون بوکس در مورد عملکرد «احسان روزبهانی» نیز گفت: او وزن زیادی برای حضور در ۸۱ کیلوگرم کم کرد و نتوانست آن‌طور که باید، مبارزه کند. ضمن اینکه حریف چینی او هم تا فینال پیش رفت.

وی در خصوص عملکرد کادر فنی، گفت: بسیار راضی هستم و با این بضاعت به آنچه می‌خواستیم دست یافتیم. «علیرضا استکی» سرمربی تیم ملی با توان فنی بالا و منش پهلوانی خود تاثیر مهمی در موفقیت تیم داشت. «همایون امیری»، «غلامرضا کریمی» و سایر مربیانی که این چند ماه در اردو بودند نیز، توان خود را اثبات کردند.

ثوری در خصوص مسابقات گزینشی فرانسه که قرار است اردیبهشت ماه سال آینده در سطح جهان برگزار شد، گفت: این مسابقات قطعا برگزار خواهد شد. البته ممکن است زمان و محل برگزاری تغییر کند. ما هم به احتمال زیاد با سه تا چهار بوکسور راهی این پیکارها می‌شویم تا شانس خود را برای افزایش سهمیه  المپیک ۲۰۲۰ آزمایش کنیم.

برچسب‌ها حسین ثوری فدراسیون بوکس المپیک توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسین ثوری فدراسیون بوکس المپیک توکیو اردن روسیه ازبکستان هند ازبکستان فرانسه حسین ثوری فدراسیون بوکس المپیک توکیو فدراسیون بوکس تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی

رضا جلیلی رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور از ۵ تا ۱۰ اردیبهشت ماه در سالن ۳ هزار نفری شهر ملایر استان همدان برگزار شد.

وی افزود: پیکار‌های این تورنمنت حکم انتخابی تیم ملی نوجوانان را داشت که با حضور بوکسور‌های تمام استان‌های کشور انجام شد.

رئیس هیات بوکس استان قروین اضافه کرد: از استان قزوین نیز تیمی متشکل از ۷ بوکسور، یک سرپرست و یک مربی در این مسابقات شرکت کرد.

جلیلی به نتایج کسب شده توسط بوکسور‌های قزوینی اشاره کرد و گفت: در این رویداد ملی سید محمد میری در وزن ۴۶ کیلوگرم، امیر علی محمدی در ۵۲ کیلوگرم، امیر حسین آقاجانی در ۶۶ کیلوگرم و ابوالفضل کاظمی در ۷۰ کیلوگرم برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

وی بیان کرد: در پایان این تورنمنت، سید محمد میری و امیرعلی محمدی توانستند دو مدال برنز مسابقات قهرمانی بوکس نوجوانان را کسب کنند.

رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: ماه آینده نیز بوکسور‌های رده نونهالان و جوانان قزوین نیز به مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • همدان قهرمان مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور شد
  • مسابقات قهرمانی بوکس کشور در ملایر
  • فینال مسابقات بوکس برگزار شد
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»