Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@11:32:42 GMT

قصرقند با دمای ۳۴ درجه گرمترین شهر کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۳۰۱۳

قصرقند با دمای ۳۴ درجه گرمترین شهر کشور شد

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته قصرقند با دمای 34.1 درجه سلسیوس گرمترین شهر استان و کشور شد.

محمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت از اواخر هفته گذشته روند افزایش دما در اکثر نقاط استان آغاز شد و دمای بسیاری از شهرهای استان نسبت به 48 ساعت گذشته روند افزایش به خود گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا عصر دیروز بیشترین افزایش دما با میزان پنج تا شش درجه سلسیوس در شهرهای شمالی استان روی داده و پس از آن شهرهای نیکشهر و قصرقند با حدود 4 درجه افزایش دما در جایگاه های بعدی قرار دارند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: غیر از چابهار که افزایش دما بسیار جزئی بوده است، در سایر ایستگاه های هواشناسی استان بین 2 تا 6 درجه افزایش دما روی داده است.

دیانتی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته حداقل دمای شش شهر استان به بیش از 30 درجه سلسیوس رسیده است و انتظار می رود امروز شمار شهرهای بالای 30 درجه استان بیشتر از این مقدار شود.

وی در بخش دیگری به آخرین وضعیت جوی پیش روی استان اشاره کرد و گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از شنبه تا دوشنبه در نواحی غربی، مرکزی و جنوبی استان وزش باد متوسط تا به نسبت شدید همراه با گرد و خاک روی می دهد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شنبه تا دوشنبه آسمان استان ابری پیش بینی می شود و دریای عمان تا سه روز آینده به نسبت مواج است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: کاهش دما سرما هوا قصرقند سیستان و بلوچستان ایستگاه های هواشناسی افزایش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سامانه بارشی از فردا (پنج‌شنبه) در استان تقویت می‌شود، گفت: انتظار می‌رود با تقویت سامانه بارشی در استان، شاهد بارش‌های رگباری در مناطق مختلف این منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های رگباری و رعد و برق بیشتر در مناطق نیمه غربی و جنوبی استان رخ خواهد داد، افزود: با وجود اینکه آسمان زنجان تا حدودی ابری است اما از بعد از ظهر امروز شاهد وزش باد و بارش خفیف باران در ارتفاعات خواهیم بود.

این مسوول با تاکید بر اینکه روز جمعه هفته جاری بارش‌ها با شدت بیشتری در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش‌بینی شده، هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه مردم استان طی روزهای آینده هوای خنک‌تری را نسبت به شرایط امروز تجربه خواهند کرد، ادامه داد: دمای فعلی شهر زنجان با یک درجه سانتی‌گراد افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

وی یادآور شد: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۸ و ۲۷ درجه، ابهر ۸ و ۲۶ درجه، خرمدره ۹ و ۲۷ درجه، آب‌بر ۱۵ و ۳۱ درجه، قیدار ۷ و ۲۳ درجه، سلطانیه ۵ و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6093797

دیگر خبرها

  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • بارش باران در اروند
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود