Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:00:05 GMT

بسته خبری ویژه کرونا در کرمانشاه (۱۷ تا ۲۳ اسفند)

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۳۲۰۷

بسته خبری ویژه کرونا در کرمانشاه (۱۷ تا ۲۳ اسفند)

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان روانسر گفت: غار قوری قلعه به عنوان هفتمین اثر طبیعی ملی کشور در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

سیف الله رنجبر  افزود: به منظور سلامت هموطنان، بازدید گردشگران به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا از غار قوری قلعه این شهرستان تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری استان کرمانشاه در طول سال و به ویژه در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی همواره یکی از جاذبه های گردشگر پذیر این شهرستان است.

بازارچه جوانرود تا اطلاع بعدی تعطیل است

فرماندار جوانرود گفت: بنا به تصمیم کارگروه پدافند غیرعامل و  همکاری مردم بازارچه جوانرود تا اطلاع بعدی تعطیل است.

رستگار یوسفی در بازدید سطح شهر جوانرود افزود: با همکاری نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج، جمعیت هلال احمر و سازمانهای مردم نهاد تمامی ورودی و خروجی این شهرستان کنترل و از ورود خودروها و افراد غیربومی به داخل این شهرستان جلوگیری می شود.

وی  اظهارداشت: تمامی بارها و وسایل در ورودی شهرستان قبل از ورود به شهر جوانرود ضد عفونی می شوند.

فرماندار جوانرود خاطرنشان کرد: تمامی اماکن عمومی، مساجد، تالارها، مجالس عزا و عروسی، آرایشگاه های مردانه و زنانه برای پیشگیری از شیوع این بیماری تعطیل هستند.

برگزاری مراسم ختم در کرمانشاه ممنوع است

استاندار کرمانشاه با صدور ابلاغیه‌ای به فرمانداران شهرستان‌های استان دستور داد که از برگزاری تجمعاتی همچون پنجشنبه آخر سال و مراسم ختم جلوگیری کنند.

هوشنگ بازوند در این ابلاغیه خطاب به فرمانداران آمده است: با آرزوی توفیق در مسیر خدمت رسانی و قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای تامین و استمرار سلامت مردم در موضوع پیشگیری همه جانبه از ادامه انتشار بیماری موسوم به کووید ۱۹، در ادامه برنامه ها و اقدامات قبلی، ضمن آرزوی غفران و رحمت الهی برای همه درگذشتگان و همدردی با بازماندگان ضروری است.

در این ابلاغیه تاکید شده است: فرمانداران گرامی از برگزاری آیین پنجشنبه آخر سال و سایر آیین مشابه و هرگونه تجمع یا مراسم ختم در تمام نقاط شهرستان ممانعت به عمل آورده و با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود مردم و صاحبان مراسم را از دلیل این اقدام در شرایط بحرانی پیش آمده آگاه کنند.

یک کرمانشاهی بر اثر مسمومیت با الکل جان باخت

مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه از افزایش مسمومیت الکل در این استان خبر داد و گفت: در روزهای اخیر یک نفر بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست داد.

دکتر «جواد امینی‌سامان» گفت: از روز ۱۶ اسفند تا کنون ۱۶ نفر بر اثر مسمومیت با الکل در استان به بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه مراجعه کردند.

وی افزود: تاکنون یک نفر از این افراد بر اثر شدت مسمومیت جان خود را از دست داده و ۱۱ نفر دیگر نیز در بخش مسمومیت بیمارستان امام خمینی بستری هستند.

بازارچه شاه عباسی قصرشیرین تعطیل شد

فرماندار قصرشیرین گفت: بازارچه شاه عباسی به عنوان محلی برای عرضه کالاها و خرید مردم در این شهرستان که همه روزه مملو از جمعیت زیادی از بازدیدکنندگان و خریداران است، از امروز به مدت یک هفته برای مقابله با ویروس کرونا تعطیل شد.

مرادعلی تاتار  افزود: باتوجه به اینکه کاروانسرای شاه عباسی محلی برای تجمع انبوه خریداران کالاها در روزهای اخیر و به خصوص در ایام پایانی سال است و به منظور تامین سلامت مردم از امروز طی نامه ای و ابلاغ آن به اداره صنعت، معدن و تجارت این مکان تعطیل شده و بعد از گذشت یک هفته براساس ضرورت و با توجه به شرایط نیز تعطیلی آن تمدید می شود.

بیش از ۳۵ میلیارد ریال لوازم بهداشتی احتکار شده در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف مقدار زیادی انواع مواد شوینده و ژل‌های ضدعفونی، پدهای الکلی، دستکش، ماسک و مواد بهداشتی احتکار شده در استان به ارزش ۳۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال خبر داد.

سردار «علی اکبر جاویدان» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش ماموران پلیس از اول تا بیستم اسفند، ۲۰۰ تن مواد شوینده و ضدعفونی احتکاری کشف شد.

وی همچنین با اشاره به کشف هفت هزار و ۲۰۹ قلم انواع مواد بهداشتی احتکار شده، افزود: در مدت زمان یاد شده ۷۶۸ هزار و ۱۳۰ عدد دستکش و پنج هزار و ۴۳۶ عدد انواع ماسک نیز کشف شد.

سردار جاویدان همچنین با اشاره به کشف چهار هزار و ۲۵۵ لیتر الکل، خاطرنشان کرد: کشف پنج هزار و ۷۸۰ عدد پد الکلی از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به کشف ژل‌های ضدعفونی نیز اشاره کرد و گفت: در ۲۰ روز گذشته ۴۴ هزار و ۶۷۷ عدد از این نوع ژل‌ها توسط همکاران ما کشف شده است.

نماز جمعه کرمانشاه این هفته نیز برگزار نشد

نماز جمعه این هفته (۲۳ اسفند) کرمانشاه برای سومین هفته متوالی لغو شد.

این تصمیم به دلیل جلوگیری از شیوع بیمای کرونا و حفظ سلامت مومنان نمازگزار کرمانشاهی اتخاذ شد.

مراسم نماز جمعه این هفته علاوه بر شهر کرمانشاه در بقیه نقاط استان نیز اقامه نشد

امام جمعه کرمانشاه: همه ما باید به دستورات پزشکان عمل کنیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: همه ما موظف و مکلف هستیم به توصیه ها و دستورات پزشکان و مسؤولان بهداشتی عمل کنیم.

آیت الله مصطفی علما در پیامی به مردم استان کرمانشاه افزود: مردم بزرگ ایران همواره از این اتفاقات و امتحانات سربلند بیرون آمده است، زیرا رخدادهای بزرگی را پشت سر گذاشته است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: مردم شریف استان باید گوش به فرمان مقامات و مسوولان بهداشت و درمان باشند، تا به لطف الهی از این موقعیت هم به سلامتی و تندرستی گذر کنیم.

آیت الله علما تاکید کرد: این که می بینم سخنرانی سالیانه مقام معظم رهبری در حرم رضوی لغو می شود، دلیل بر اهمیت دادن معظم له به امر بهداشت و سلامت مردم است.

راه‌های ورودی و خروجی هرسین مسدود شد

فرماندار شهرستان هرسین از محصور شدن کامل این شهر به منظور حفاظت از جان مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

امیر شاه آبادی، اظهارداشت: تردد خودروها به داخل شهر هرسین فقط از قسمت غربی شهر ( جنب میدان امام خمینی (ره) و فرمانداری میسر خواهد بود.

فرماندار هرسین همچنین تصریح کرد : براساس مصوبه قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا از امروز خبازی ها، سوپرمارکت ها، فروشگاه های عرضه موادغذایی، قنادی ها، قصابی ها، تعمیرکاران، ارایه دهندگان خدمات خودرویی و صنف میوه و تره بار اجازه فعالیت در بازار را دارند.

شاه آبادی همچنین تصریح کرد : در صورت رعایت نکردن مصوبه یادشده توسط سایر اصناف، متخلفان به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

بانوان شاغل در ادارات استان کرمانشاه تا پایان سال تعطیل شدند

در راستای اجرای مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان کرمانشاه، بانوان شاغل در همه دستگاه‌های اجرایی استان به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان از ۲۲ تا ۲۸ اسفند تعطیل شدند.

در این مصوبه که روز پنجشنبه توسط «افشین کریمی» معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد؛ آمده است: باعنایت به تصویب نقشه راه کنترل و پیشگیری ویروس کرونا که در آن براساس مطالعات علمی قابل اعتماد هفته پایانی اسفند ۹۸ و هفته اول فروردین ۹۹ دوره پیک بیماری کرونا تشخیص و اعلام شده است.

در ادامه این مصوبه آمده است: بنا به پیشنهاد و تایید دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به منظور برخورد فعال با شیوع و کنترل بیماری، مقرر شد بخش اداری همه دستگاه‌های اجرایی استان از ۲۲ تا ۲۸ اسفند با ۲۵ درصد ظرفیت نیروی انسانی فعال باشند.

ورودی‌های کرمانشاه در پنج نقطه کنترل می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: مبادی ورودی استان در پنج نقطه تعیین کننده با استقرار تیم‌های بهداشتی و امنیتی در حال کنترل است.

محمدابراهیم الهی تبار در ستاد مدیریت کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: خودروهای ورودی به استان کرمانشاه در مبادی ورودی تحت کنترل تیم های بهداشتی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به مصوبات اخیر ستاد کرونای استان به آغاز اطلاع رسانی بلندگو در محلات اشاره کرد و گفت: این سبک آگاهی رسانی استمرار خواهد یافت و مناطق آلوده نیز از سوی شهرداری شناسایی شده اند. 

اعلام وضعیت قرمز در کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی ‌کرمانشاه با اعلام وضعیت قرمز و هشدار جدی یک بحران فراگیر در استان، گفت: مردم این هشدار را به منزله یک فوریت گسترده بهداشتی بدانند.

دکتر محمودرضا مرادی روز جمعه با صدور پیامی خطاب به مردم استان اعلام کرد: همانگونه که مستحضرید ویروس کرونا هم اکنون بیش از ۱۲۰ کشور جهان را درگیر کرده و بیش از ۱۲۰ هزار نفر مبتلا و حدود پنج هزار قربانی ماحصل هجوم این ویروس به کشورهای مختلف جهان است.

وی افزود: کشور ما و به تبع آن استان کرمانشاه نیز در معرض آسیب گسترده این ‌ویروس قرار گرفته و متاسفانه به زودی با آمار بالای مبتلایان، شاهد یک رخداد تلخ و همه گیر در کشور و استان خواهیم بود.

رییس‌ دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: لذا به صراحت با اعلام ‌وضعیت قرمز و هشدار جدی یک بحران فراگیر که شمار بسیاری از خانواده های استان را به گرداب رنج‌ و ‌عذاب خواهد کشید، از همه مردم، از هر قشر، صنف، ‌مذهب، منطقه و ... در استان قویا می خواهم‌ برای نجات جان خود و خانواده تان، در خانه به صورت قرنطینه و ‌بدون ارتباط با دیگران بمانید و به هیچ وجه با حضور در جمع، بازار ، خیابان و یا هرجای دیگری، خود را در معرض حمله دردآور ویروس به جان و روانتان قرار ندهید.

شمار مبتلایان کرونایی کرمانشاه به ۹۴ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت کرمانشاه استان کرمانشاه گفت: با مثبت اعلام‌شدن آزمایش ۱۵ نفر دیگر به بیماری کرونا، آمار مبتلایان این استان به ۹۴ نفر رسید که ۱۰ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز جمعه (۲۳ اسفند) در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۵۳ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۴۴۵ نفر از آنان ترخیص شده اند.
رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ نفر بیمار مشکوک‌ به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: شهرستان هایی همچون سنقر، کنگاور و اسلام آبادغرب وضعیت مطلوبی ندارند و امیدواریم با رعایت مردم شاهد شرایط بهتری باشیم.
وی عنوان کرد: تاکنون ۴۱ بیمار کرونایی در شهرستان کرمانشاه، هشت بیمار در اسلام آبادغرب، ۱۸ بیمار در سنقر، ۱۲ بیمار در کنگاور، ۲ بیمار در هرسین، ۲ بیمار در صحنه، ۶ بیمار گیلانغرب، ۲ بیمار در جوانرود، یک نفر در پاوه و یک نفر در سرپل ذهاب بستری هستند.
رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه سامانه اینترنتی غربالگری کرونا در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: سامانه salamat.gov.ir به منظور غربالگری عمومی کرونا راه اندازی شده است و مردم می‌توانند با ورود به این سامانه و پاسخ به پرسش های موردنظر از وضعیت سلامت خود و نزدیکانشان باخبر شوند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمانشاه هوشنگ بازوند ویروس کرونا کرمانشاه استان کرمانشاه جمعه کرمانشاه بیماری کرونا کرمانشاه گفت ویروس کرونا امام خمینی تعطیل شد کشف شد بر اثر یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۳۷۹.۹ بوده‌است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۴.۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد افزایش یافته‌است. در ماه مورد بررسی میانگین شاخص قیمت در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۵۷.۸ درصد افزایش یافته‌است.

کاهش تورم ماهانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به ۴.۱- درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲.۰- درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم «مرغ حذفی» (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم «جوجه یک روزه» (۱۱.۱- درصد) است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم «کود» (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم «جوجه یک روزه» (۱۲۹.۲ درصد) است.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی در داخل کشور در ۱۲ ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم «تخم مرغ خوراکی» (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم «جوجه یک روزه» (۱۰۰.۷ درصد) است.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

کد خبر 6092443

دیگر خبرها

  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳