Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:14:24 GMT

هشدار بارش های سیل آسا در برخی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۴۰۵۳

هشدار بارش های سیل آسا در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در برخی استان های کشور تا سه شنبه خبر داد. در تهران نیز امروز بارش باران پیش بینی شده است.

به گزارش مشرق، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز فعالیت سامانه بارشی به کل نوار غربی، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران و برخی مناطق مرکز، جنوب و شرق کشور گسترش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و شمال خوزستان بارش باران شدت خواهد داشت. بارش ها در این مناطق به صورت باران و در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی شده است.

فردا فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تداوم داشته و به مرکز، شرق، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز گسترش می یابد.

در شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش های پراکنده روی می دهد و در جنوب ایلام، لرستان، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان بارش ها شدت خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دوشنبه سامانه بارشی در نیمه شرقی و دامنه های جنوبی البرز در استان سمنان فعال است. روز سه شنبه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور فعال خواهد بود، ضمن اینکه تا ظهر امروز برای استان های خورستان و ایلام وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی شده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی تهران سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شدت بارش‌های هشدار نارنجی امروز شنبه ( ۱۵ اردیبهشت) استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب غرب فارس، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شرق و شمال شرق سمنان، نیمه جنوبی بوشهر، شمال غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی است و برای روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت) رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و شمال قزوین پیش‌بینی می‌شود.»
در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
امین حسین نقشینه افزود: «علاوه بر هشدار نارنجی در استان‌هایی که گفته شد در حقیقت از امروز تا سه‌شنبه در کل کشور شاهد بارش باران خواهیم بود. امروز شنبه ( ۱۵ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌های شمالی رضوی، نقاط شمال غرب، غرب، جنوب غرب کشور، بوشهر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شاهد بارش هستند. یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در شمال غرب و شمال کشور بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.»
نقشینه ادامه داد: «دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) موج بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) نیز نیمه شمالی کشور بارش خواهد داشت.»
بارش پراکنده و گاهی رگبار باران در تهران همچنان ادامه دارد و به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بعد از ظهر امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت) وزش باد شدید در تهران نیز پیش‌بینی می‌شود.» بیشینه دمای تهران ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
بارش‌های فراوان بهاری ادامه دارد ؛ صدور هشدار نارنجی برای این استان‌ها

کد خبر 849034 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي استان خراسان رضوی

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • هشدار به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن ببرید
  • خبر خوب هواشناسی ؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات
  • نصف کم‌بارشی‌های کشور با بارش های امسال جبران شد
  • این ۱۷ استان امروز جمعه منتظر بارش شدید باشند / سامانه بارشی جید دوشنبه وارد می‌شود
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند