Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ارسلان سالاری اظهار کرد: بسیاری از زیرساخت‌ها و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی گیلان فرسوده هستند و امکانات فعلی نیز پاسخگوی نیاز مردم این استان نیست از این‌رو تصمیم به تقویت زیرساخت‌های درمانی استان گرفتهایم.

وی با بیان اینکه برای مقابله عملیاتی با کرونا و کمک به بیماران تنفسی، مراکز درمانی به دستگاه اکسیژن ساز مجهز شده‌اند، افزود: تاکنون ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری برای بیمارستان رازی و برای هرکدام از بیمارستان‌های ولایت، امیرالمؤمنین، لنگرود، لاهیجان، انزلی، فومن، تالش و الزهرا یک دستگاه اکسیژن‌ساز خریداری‌ شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تجهیزات سرمایه‌ای در مراکز درمانی گیلان از نیازهای اساسی حوزه سلامت است، گفت: برای تجهیز مراکز درمانی گیلان به دستگاه اکسیژن ساز تاکنون ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده‌ است.

سالاری با بیان اینکه بیمارستان رازی رشت بیش از ۵ سال است که بدون لنژری (رخت‌شور خانه) بود، بیان کرد: علیرغم وجود بخش عفونی در بیمارستان رازی، این مرکز آموزشی‌ و درمانی بدون رختشورخانه بود و البسه‌ این مرکز در بیمارستان‌های دیگر شست‌وشو می‌شد که برای تجهیز و راه‌اندازی آن بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده‌است.

وی با بیان اینکه دانشگاه در دفاع با مهاجم منحوس کرونا از توسعه سایر زیرساخت‌های درمانی استان غافل نشده، گفت: برای تهیه سیستم تهویه مطبوع بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان که از تعهدات دانشگاه بود، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده‌ است.

سالاری همچنین در خصوص راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: سال‌های زیادی است که آزمایشگاه‌های بیمارستانی به‌صورت برون‌سپاری و توسط بخش خصوصی خدمت ارائه می‌کنند و این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌های سرسام‌آور به دانشگاه، موجب شده تا یک دستگاه آزمایشگاهی در طول این سال‌ها به دانشگاه اضافه نشود در حالی‌که بخش آزمایشگاه از بخش‌های سودآور مراکز درمانی است.

وی با بیان اینکه منابع لازم برای راه‌اندازی آزمایشگاه در بیمارستان رازی تأمین‌شده، گفت: تلاش کردیم تا در محوطه بیمارستان رازی یک ساختمان مجزا برای آزمایشگاه ایجاد کنیم که قرارداد آن با پیمانکار بسته‌شده و برای تکمیل این آزمایشگاه بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دو بیمارستان جدید تالش و لنگرود در حال تجهیز و راه‌اندازی هستند، افزود: بیمارستان تالش تحویل موقت شده و هم‌اکنون نیز در حال پذیرش بیمار است و علاوه بر آن درصدد هستیم تا به‌زودی بیمارستان لنگرود را نیز تحویل بگیریم.

سالاری با بیان اینکه بیمارستان لنگرود در حال تجهیز زیرساخت است، گفت: برای این بیمارستان نیز یک سردخانه جسد و سیستم امحاگر زباله با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

کد خبر 492449 برچسب‌ها استان گیلان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان كرونا در ايران دانشگاه علوم پزشکی میلیون تومان هزینه دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان رازی مراکز درمانی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال از ابتدای سال به صورت آزمایشی در خراسان شمالی آغاز و از امروز رسمی شد. - اخبار استانها -

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: از امروز به صروت رسمی بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع یک خبر خوب از حوزه وزارت بهداشت و درمان و دولت سیزدهم است٬ افزود: چنانچه کودکان به بیمارستان مراجعه کردند، از بدو پذیرش بستری تا انجام اقدامات تشخیصی و جراحی خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه ابتدای امسال نوید ارائه گسترده و عادلانه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی را اعلام کرده بودیم، گفت: کلنگ زنی و شروع ساخت بیمارستان مادر و کودک به عنوان بزرگ ترین پروژه درمانی استان و آغار درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در دانشگاه در این راستا محقق شد.

شاهین‌فر تصریح کرد: اجرای طرح رایگان درمان کودکان زیر 7 سال، در استان خراسان شمالی از ابتدای سال به شکل آزمایشی آغاز شده  بود اما امروز به صورت رسمی و سراسری این اقدام اجرایی می شود.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت