Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به دنبال شیوع بیماری همه گیر کرونا در سراسر جهان و هشدارها درباره ممانعت از هرگونه تجمع غیر ضروری، معترضان در الجزایر که به رسم هر هفته اعتراضاتی را برگزار می‌کنند در حال حاضر دچار دودستگی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، تظاهرات مردمی در پایتخت الجزایر و سایر شهرهای این کشور هر هفته طی روزهای جمعه و سه شنبه برگزار می‌شود اما معترضان درباره برگزاری راهپیمایی جدید در شرایط فعلی دو دسته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک راننده تاکسی در الجزایر می‌گوید: اعتراضات مردمی باید تا زمان سقوط نظام ادامه داشته باشد. نظام هنوز سقوط نکرده است. اگر اعتراضات مردمی متوقف شود، نظام بار دیگر سر بر خواهد آورد. خطر کرونا وجود دارد اما من در تظاهرات امروز (جمعه) شرکت خواهم کرد.
اما جمیله بیلید 43 ساله و مادر سه فرزند می‌گوید با اینکه حامی این اعتراضات است در این تظاهرات شرکت نمی‌کند زیرا در صورت ادامه تظاهرات، کرونا ممکن است شیوع پیدا کرده و تعداد بیشتری را مبتلا کند. وی گفت، به فرزندانش هم اجازه مشارکت در تظاهرات نخواهد داد.
پس از اینکه وزارت بهداشت الجزایر دو مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا و 26 مورد مبتلا را اعلام کرد، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری این کشور روز پنجشنبه دستور داد، تمامی مدارس و دانشگاه‌ها تا پنجم آوریل با هدف کُند کردن شیوع این ویروس تعطیل شوند.
همچنین دولت الجزایر مجموعه‌ای از اقدامات را برای پایان دادن به گسترش این ویروس اتخاذ کرده و حضور مردم در مسابقات فوتبال ممنوع و همه همایش‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را تعلیق کرده است. اما هنوز روشن نیست که آیا این تعطیلی‌ها شامل اعتراضات هفتگی می‌شود که از اوایل 2019 پایتخت الجزایر و دیگر شهرها را به لرزه در آورده و عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری مستعفی را مجبور به ترک قدرت کرده است.
اعتراضات مردمی الجزایر باعث سرنگونی بسیاری از مقامات ارشد این کشور شد و معترضان خواستار برکناری نخبگان حاکم، خروج ارتش از عرصه سیاست و ریشه کن کردن فساد هستند.
مردم الجزایر به دلیل ترس از گسترش ویروس کرونا پیرامون شرکت در تظاهرات هفتگی دو دسته شده‌اند؛ در این راستا،
با وجودی که دولت الجزایر و ارتش از اعتراضات قدردانی می‌کنند اما همواره تلاش کردند با استقرار پلیس، بازداشت‌ کردن‌ها و ارائه امتیازات این تظاهرات را خاموش کنند.
عبدالعزیز جراد، نخست وزیر الجزایر روز سه شنبه گفت، بحران چندجانبه‌ای که این کشور با سقوط قیمت نفت با آن روبروست باید مردم را وادار کند مطالبات خود را از دولت کاهش داده و تظاهرات را کمتر کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دودستگی معترضان الجزایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تصویب قانونی در گرجستان که به موجب آن تمام سازمان‌های مدنی این کشور تحت عنوان «عنصر بیگانه» شناخته خواهند شد، ده‌ها هزار نفر را در اعتراض به خیابان‌های پایتخت این کشور کشاند.

در این قانون، دلیل این برچسب، «دریافت حمایت مالی از منابع فرامرزی» عنوان شده است. با توجه به مقاومت و سرسختی دولت، به نظر می‌رسد که گرجستان در آستانه یکی از بحران‌های وخیم سیاسی چند دهه اخیر خود قرار دارد.

به نوشته رویترز، این تصمیم که حزب حاکم گرجستان موسوم به «رویای گرجی» به‌رغم مخالفت رییس جمهور، اپوزیسیون، جامعه مدنی و عملاً تمام جامعه بین‌الملل اتخاذ کرده، قانونی جنجالی و به شکافی عمیق بین طرفین درگیر منجر شده است و هر کدام مصمم به اتمام کار هستند!

در روزهای اخیر خیابان‌های تفلیس شاهد تظاهرات گسترده و مستمر معترضان با شعار «بله به اروپا، نه به قانون روس» بوده‌اند. تا پیش از دیشب، معترضان تجمع بحرانی برگزار نکرده بودند اما شرایط تغییر کرد. اعتراضات عمدتاً تحت رهبری جوانان و تشکل‌های دانشجویی اداره می‌شود. اپوزیسیون نامحبوب گرجستان هم به نظر راضی به حمایت پشت پرده از معترضان است. تا اینجای کار، حوادث اندکی گزارش شده اما شمار معترضان رو به افزایش است.

پارلمان اروپا هفته گذشته خواستار اعمال تحریم علیه رهبران گرجستان از جمله «بیدزینا ایوانیشویلی» نخست وزیر اسبق و بنیانگذار حزب رویای گرجی شد.

کد خبر 6092023

دیگر خبرها

  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • دموکراسی علیه آزادی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران