Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان با اشاره به آزادی زندانیان طالبان اظهارداشت که توافق آمریکا و طالبان دوجانبه است و دولت افغانستان تعهدی برای اجرای آن ندارد. ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رولاند کوبیا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان گفت که مسئله آزادی زندانی‌های طالبان بسیار نمادین بود و از نظر سیاسی نیز مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوبیا در توئیتی نوشت که این موضوع می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی گفت‌وگوهای بین‌الافغانی بگذارد؛ اکنون زمان برقراری تعادل و عمل متقابل است، هیچ طرفی نمی‌تواند همه چیز را دیکته کند.

وی افزود: طالبان می‌گوید: «شرایط آزادی زندانیان بخشی از توافق دوجانبه آن‌ها با آمریکا هست، این درست است اما این نیز صحیح است که دولت افغانستان هم بخشی از توافق نبوده، به آن مقید نیست و هیچوقت با آن موافقت نکرده است».

نماینده ویژه اتحادیه اروپا تصریح کرد: دولت از این زندانیان نگهداری می‌کند و می‌تواند بطور مستقل درباره شرایط آزادی آنها تصمیم بگیرد.

موضوع آزادی 5 هزار زندانی طالبان بخشی از توافق آمریکا و طالبان است که 10 فروردین بین دو طرف در قطر امضا شد و در مراسم انعقاد آن هیچ نماینده‌ای از دولت افغانستان حضور نداشت.

اشرف غنی: ترامپ درخواستی برای آزادی زندانیان طالبان نداشته است/کابل تصمیم می‌گیردسخنگوی اشرف غنی: آزادی زندانیان طالبان مشروط به کاهش خشونت‌هاستسخنگوی طالبان: با آزادی تدریجی زندانیان مخالف هستیم

«اشرف غنی» پیش از برگزاری مراسم تحلیفش می‌گفت که این مسئله نمی‌تواند پیش‌شرطی برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی باشد و باید در حین مذاکرات درباره آن بحث شود اما پس از برگزاری مراسم با آزادی مشروط و تدریجی زندانیان موافقت کرد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان آزادی زندانیان طالبان دولت افغانستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان

حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • وقوع انفجار در کابل
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی