Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازسنا، احمد پویانفر در خصوص فروش تعهدی گفت: نبود ابزارهایی برای پوشش ریسک بازار معمولا پول را به سمت دیگر بخش ها هدایت می کرد اما هم اکنون با در اختیار داشتن فروش تعهدی که یک ابزار برای پوشش ریسک است سهامداران می توانند معاملاتی با امنیت بیشتر تجربه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به روند بازار، سهامدار سرمایه گذاری خود را از ترکیب دارایی های مختلف مانند اوراق بدهی، سهام و سپرده انجام می‌دهد؛ در بازار نزولی، چون ابزاری برای پیش بینی افت بازار وجود نداشت معمولا پول به سمت بازار بدهی یا سپرده هدایت می شد اما با این ابزار جدید می‌توان در  بازار سهام سرمایه گذاری و از قدرت پیش بینی هم سود کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تصویب قانون جدید مبنی بر افزایش حجم مبنا اظهار کرد: این اقدام، مانعی برای نوسانات هیجانی است و باید زودتر انجام می شد؛ البته  افزایش حجم مبنا برای شرکت هایی با مقیاس کوچک کارایی بیشتری دارد تا شرکت های بزرگ. از طرفی مانعی برای رشد نرخ کاذب در برخی سهام است.

پویانفر ادامه داد: افزایش حجم مبنا عاملی برای هدایت پول به سمت سهام  بنیادی است که این اقدام در بلند مدت به نفع بازار سرمایه همچنین اقتصاد کشور است.

وی در خصوص چشم انداز سال آینده بورس گفت: اتفاقات سال جاری هر کدام واکنش های مختلفی در بازار سرمایه داشتند، اما برای سال آینده با توجه به دلیل رشد حجم نقدینگی کشور و سرازیر شدن حدود ۲۰ درصد آن به بورس، چون سمت تقاضا به شدت در حال تحریک است اما عرضه ها در این ابعاد نیست، به نظر می رسد یک بازه زمانی کوتاهی بازار با تعدیل روبرو شود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا این میزان حجم نقدینگی آسیبی به بازار یا سرمایه گذاران وارد نکند، فشار به شرکت ها بابت افزایش نرخ شناوری،  هدایت سرمایه گذارها از طریق سرمایه گذاری غیر مستقیم و تسریع در فرآیند پذیرش شرکت ها که گلوگاه محدودیت عرضه در بازار سرمایه به شمار می‌رود، از جمله ابزارهایی است که درکوتاه مدت و میان مدت می تواند اثر ورود یکباره حجم نقدینگی را تعدیل کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه حجم مبنا سهام بنیادی هدایت پولی افزایش حجم مبنا بازار سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، آئین بهره‌برداری از سومین زمین چمن طبیعی مدرسه فوتبال مصطفوی در باشگاه شرکت نفت اصفهان عصر دوشنبه با حضور نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران شرکت نفت، هنرجویان و بازیکنان این مدرسه و خانواده‌های آنان برگزار شد.

در حاشیه این مراسم حامد یزدیان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درخصوص نیاز استان به افزایش سرانه و فضاهای ورزشی، اظهار داشت: یکی از راه‌کارهای افزایش سرانه ورزشی این است که مردم را باید درگیر ورزش کرده و سرمایه‌های خُرد آنان را نیز وارد فضاهای ورزشی کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه‌های دولتی ما، زمین‌های چمن یا امکانات ورزشی دارند که طی سال‌های پیش مختص کارمندان آنان بوده و اکنون بلااستفاده است یا در برخی روزها استفاده نمی‌شود؛ این فضاها را باید به کمک ورزش استان آورد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاری در زیرساخت ورزشی سرمایه زیادی نیاز دارد، افزود: لازم است که هم امکانات دولتی و هم داشته‌های مردمی در راستای توسعه ورزش استان به میدان بیاید زیرا این مهم بر شادی و نشاط و سلامتی جامعه مؤثر است.

همچنین محمدسعید مصطفوی مدیرعامل مدرسه فوتبال مصطفوی نیز در گفت‌وگو با مهر با اشاره به بهره برداری رسمی از سومین زمین چمن طبیعی این آکادمی‌، اظهار داشت: این مدرسه فوتبال دو زبانه که از سال ۱۳۹۷ تأسیس شده هم اینک دارای ۵۰۰ بازیکن در رده سنی پنج تا ۱۵ سال است و ۳۲ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

وی ابراز داشت: پس از سال‌ها عدم فعالیت در زمین چمن شرکت نفت در اصفهان، این فضای ورزشی با حمایت و همکاری مدیران شرکت در اختیار مدرسه فوتبال مصطفوی قرار گرفت و منجر به احیای دوباره این زمین چمن شد.

به گزارش مهر، در این مراسم که با حضور نماینده منتخب مردم و شماری از مدیران شرکت نفت اصفهان برگزار شد، از اپلیکیشن مدرسه فوتبال مصطفوی نیز رونمایی شد.

کد خبر 6098728

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • معادله تورمی بازدهی سهام