Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-یک تحلیلگر اصولگرا، گفت: نمایندگان در زمانی که فعالیت ندارند، اما می‌خواهند خود را فعال نشان دهند اقدام به استیضاح وزرا می‌کنند.

ناصر ایمانی کارشناس و تحلیل‌گر اصولگرا درخصوص ترکیب احتمالی فراکسیون‌ها در مجلس یازدهم، گفت: در مجلس آینده نیز همانند این مجلس سه فراکسیون خواهیم، نخست فراکسیون اصولگرایان که اکثریت خواهد بود که ممکن است هر اسمی انتخاب کنند، فراکسیون دوم اصلاح‌طلبان است که از حدود ۲۰ الی ۲۵ نماینده تشکیل خواهد شد و سومین فراکسیون هم از مستقلین تشکیل می‌شود که تعداد اعضای آن هنوز مشخص نیست، البته شاید بعضی از مستقلین تمایل داشته باشند که در یکی از دو فراکسیون دیگر عضو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال تقسیم شدن اصولگرایان به دو فراکسیون، اظهار داشت: در شرایط فعلی با توجه به وحدت ایجاد شده در روزهای قبل از انتخابات، بنا را بر این می‌گذاریم که یک فراکسیون باشند، اما این احتمالی که شما مطرح کردید نیز وجود دارد.

ایمانی در ادامه در خصوص ریاست مجلس یازدهم، ابراز داشت: برخی گزینه‌ها از هم‌اکنون مطرح هستند و در راس آن‌ها آقای قالیباف است که احتمال ریاست مجلس ایشان بیشتر از سایرین به نظر می‌رسد اما برخی گزینه‌های دیگر هم مطرح هستند و با ایشان(قالیباف) رقابت خواهند کرد، قاعدتا کاندیداهای ریاست از میان اصولگرایان هستند و از مستقلین و اصلاح‌طلبان با توجه به تعداد اعضای کمتری که دارند، کاندیدا نخواهند شد.

ایمانی ادامه داد: من تصور می‌کنم همه‌ی ناظران چه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و چه آن‌ها که گرایش جناحی ندارند، به این اذعان دارند که عملکرد مجلس دهم ضعیف بوده است، به طور طبیعی وقتی مجلس ضعیف عمل کند یا به موقع عمل نکند، یک چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. مثلا در خصوص مساله بنزین، مجلس در این حوزه می‌توانست فعال‌تر عمل کند همچنان که رییس مجلس اعلام کرد که افزایش قیمت را به اطلاع نمایندگان رسانده بودیم و نمایندگان مجلس اگر اطلاع داشتند، باید زودتر اقدام کرده و  به سرعت تصمیم‌گیری می‌کردند. بنابراین بخشی از اعتبار و شأنیت هر نهادی به عملکرد آن نهاد بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه تضعیف جایگاه مجلس توسط کسانی مطرح می‌شود که نمی‌خواهند ضعف عملکرد خود را بپذیرند، ابراز داشت: من این حرف که گفته می‌شود مجلس از جایگاه خودش تنزل داشته است، را قبول ندارم. به نظرم عمده کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند به دلیل این است که نمی‌خواهند به این که این مجلس عملکرد ضعیفی داشته اذعان کنند و می‌گویند که دیگران ما را تضعیف کردند. این کلمه «دیگران» همیشه برای فرار از پاسخگویی وجود داشته و حتی دولت‌ها هم این کار را کرده‌اند.

وی افزود: خیلی وقت‌ها برای اینکه بابت عملکرد خود پاسخگو نباشند، می‌گویند نیروهای دیگر در نظام هستند یا خارجی‌ها نگذاشند و یا تحریم شدیم. برای اینکه مسئولیت را از خود بردارند، این آقایان که عمدتا این حرف را اصلاح‌طلبان زده‌اند برای این است که به افکار عمومی درخصوص عملکرد خودشان(در این دوره مجلس) پاسخ ندهند، این چنین می‌گویند. همچنان که اخیرا یکی از نمایندگان توییت زده بود که می‌خواستیم وزرا را استیضاح کنیم اما از بالا گفتند که کشش ندید. این‌ها به نظرم بیشتر برای فرار از پاسخگویی است و واقعیت بیرونی ندارد.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین کرباسچی مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن، در تحلیل مصاحبه‌ی اخیر مهدی نصیری با بی‌بی‌سی گفت: من اصلا ایشان را آدم متعادلی نمی‌دانم که بخواهد طرح و رویکردی بدهد. ایشان یک زمانی شاگرد آقای شریعتمداری در کیهان بود، آنقدر فحاشی و ناسزا به همه اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های محترم از جمله مرحوم آقای هاشمی، آقای خاتمی و همین آقای تاج‌زاده و امثال آقای تاج‌زاده کرد و حالا آدم باید چه روحیه و رویی داشته باشد که حالا با این حد از افراط یک مرتبه این طرف صفحه بیاید.

وی ادامه داد: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد. در آن طرف هم، اگر کسی از مخالفین نظام سوابق ایشان را بررسی کنند، می‌فهمند که ایشان آدم متعادلی نیست.

کرباسچی اظهار داشت: کسی حرف او را حساب نمی‌کند که بخواهد چنین طرحی بدهد. حالا موضع‌گیری‌های اصلاح‌طلبان، به ویژه شخص آقای تاجزاده و آقای موسوی خیلی مشخص است به نظرم ایشان تعادل ندارد و لازم نیست درباره آن صحبت شود.

نصیری می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود

وی در پاسخ به این سوال که طرح این موضوع از سوی آقای نصیری دارای چه اهدافی است، گفت: آقای نصیری آدمی است که می‌خواهد خودش را مطرح کند و حرف‌های شاذ می‌زند. زمانی فکر می‌کردم ایشان از طرف همین آدم‌های افراطی مأموریت دارد تا طوری حرف بزند که اگر حرف‌های معقولی زد، جایگاهی پیدا نکند و بگویند فلانی بهترین حرف را برای بی اعتبار کردن حرف‌های انتقادی صحیح می‌زند.

کرباسچی تصریح کرد: اهداف خاصی پشت این موضوع نمی‌بینم و فقط می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود. سوابق او آنچنان است که برای آدم‌های اصلاح‌طلب خیلی روشن بوده و کسی حرف‌های ایشان را به بهای بهشت نمی‌دهد. سعی می‌کند حرف‌های تندتری بزند که جایگاهی برای خودش جذب کند.

نصیری فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد

وی گفت: نصیری آن زمانی هم که در کیهان و پیش آقای شریعتمداری بود و جا‌های عمومی کشور در دست آنان قرار داشت، فضاحتی علیه شخصیت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی به وجود آورد و آن همه توهین، ناسزا و تهمت علیه آن افراد زد که آن زمان هم معلوم بود که ایشان تعادل ندارد. در حال حاضر هم به دنبال همان مسیر است فقط ورق را برگردانده است. می‌داند که کسی به او وقعی نمی‌گذارد و جایگاهی ندارد، می‌خواهد این سمت افراط را بگیرد تا دیگران به حرف او گوش بدهند.

کرباسچی تاکید کرد: به نظر من آقای نصیری نه جایگاهی در محافل اصلاح‌طلب‌ها دارد، با توجه به سوابق ایشان، برانداز‌ها می‌فهمند که فقط به درد همین تبلیغات در رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی می‌خورد که مثلا حرف تازه‌ای زده شود. در هر صورت ایشان جایگاهی ندارد.

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • به دو دلیل مهم: شاید آلگری در یوونتوس بماند
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟