Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، نمودار توزیع سنی و جنسی موارد ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد.

کیانوش جهانپور بامداد شنبه در حساب توییتری خود، نمودارهای توزیع سنی و جنسی موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از این ویروس در کشور را منتشر کرد که بر این اساس، حداقل سن ابتلا به این ویروس در کشور زیر یک سال و حداکثر سن ابتلا نیز ۹۸ سال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نمودار دیگری که مربوط به موارد فوت ناشی از این ویروس است نیز حداقل سن فوت ناشی از ویروس کرونا در ایران مربوط به کودک سه ساله‌ای است که به سرطان خون مبتلا بوده و حداکثر سن نیز ۹۱ سال است.

بر اساس این نمودارها، نسبت مرد به زن در افراد فوت شده ۱/۴ و میانگین سنی افراد فوت شده تاکنون ۶۷ سال بوده است.

همچنین نسبت مرد به زن در موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در کشور هم ۱/۴ بوده و میانگین سنی ابتلا ۵۴ سال است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین در توییت دیگری فراوانی تجمعی موارد بیماری ناشی از ویروس کرونا در کشورها را مقایسه کرد. بر این اساس، متوسط میزان رشد روزانه مبتلایان در کشورهای مختلف ۳۳ درصد بوده و مدل نمودار استخراج شده برای ایران شبیه کره جنوبی است.

در این نمودار مقایسه‌ای، به نظر می‌رسد که نمودار برخی کشورها غیرعادی است. به طور مثال آمریکا به دلیل پنهان کردن کرونا تا روز ششم، ژاپن به دلیل اقدامات سخت و سریع یا عدم گرفتن تست از مبتلایان از این جمله است.

در توضیحات این نمودار گفته شده که به نظر می‌رسد شهر یا کشورهای کوچکی مثل هنگ کنگ و سنگاپور هم که در کنترل بیماری موفق بوده‌اند بیشتر به دلیل اقدامات سخت گیرانه است که در کشورهای بزرگ قابل اجرا نیست. مثل مجازات زندان یا پرداخت ۱۰ هزار دلار برای عدم قرنطینه خانگی و البته تعطیلی سریع مدارس هم موثر بوده است.

تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۵۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

منبع: انتخاب لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rzh خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ویروس کرونا فوت ناشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جستجوها برای کودک غرق شده فلاردی ادامه دارد/ پنج روز تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی

فرماندار فلارد گفت: تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده بعد از پنج روز همچنان ادامه دارد

کورش فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: روز یکشنبه گزارش مردمی از روستا نارمه در بخش امام‌زاده حسن شهرستان فلارد مبنی بر غرق شدن کودک پنج ساله در رودخانه خرسان اعلام شد، در ساعات اولیه هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت و روز بعد تیم‌های غرق نجات با پشتیبانی هلال احمر حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: مجدداً روز بعد با توجه به همجواری روستا با کهگیلویه و بویراحمد تیمی از طرف آتش نشانی این استان ارسال شد، مکان‌های تور بسته شده، پهبادهای شناسایی در حال گشت زنی هستند ولی متأسفانه هنوز ردی از این کودک پنج‌ساله یافت نشده است.

فرماندار فلارد تصریح کرد: امروز پنج روز است که تلاش‌ها برای یافتن این کودک ادامه دارد و فردا هم با هماهنگی استان همجوار دو تیم غرق نجات دیگر از طرف هلال احمر برای جست‌وجو ارسال خواهد شد.

فتحی تاکید کرد: دو تیم به‌صورت جهادی برای کمک اعلام آمادگی کردند ولی لازم است تدابیر برای حفظ جان امدادگران اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: رودخانه خرسان یک رودخانه با حجم بسیار زیاد و داری حفره‌های زیادی است که این موضوع کار جست‌وجو را سخت کرده است.

کد خبر 747984

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • جستجوها برای کودک غرق شده فلاردی ادامه دارد/ پنج روز تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی
  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش