Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهد با انتشار دو مطلب در صفحات مجازی خود، ضمن ابراز نگرانی شدید از اوضاع کرونا در مشهد، از مکاتبه مجدد با مسوولین مربوطه برای قرنطینه مشهد و قرنطینه خانگی خبر داد و هفته پیش رو را هفته‌ای سرنوشت ساز برای مشهد توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا کلایی، صبح امروز با انتشار تویبتی، از مکاتبه مجدد خود برای قرنطینه مشهد و قرنطینه خانگی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار مشهد در این توییت نوشت: طی مکاتبه‌ای با مراجع ذی‌صلاح و تصمیم‌گیر، مجددا درخواست قرنطینه مشهد از طریق محدودیت در مبادی ورودی و قرنطینه خانگی از طریق محدودیت فعالیت‌های غیرضروری در شهر را اعلام کردم.

وی در ادامه نوشت: در مشهد همه افراد و ارکان برای حفظ جان شهروندان و قطع زنجیره انتقال کرونا هم نظر و همراه هستند.

کلایی همچنین با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود، اظهار کرد: از روز اول معتقد بودم برای مقابله با کرونا مردم باید جدی باشند، دولت تصمیم صحیح بگیرد و ما هم به عنوان مدیریت شهری هر کاری از دستمان ساخته باشد را انجام بدهیم.

شهردار مشهد در ادامه این یادداشت ضمن ابراز نگرانی از اوضاع کرونا در مشهد، ادامه داد: متاسفانه روز جمعه اوضاع در مشهد حادتر و نگران کننده شد و متاسفانه خیلی از آن چیزهای بدی که پیش بینی کرده بودیم دارد اتفاق می‌افتد، هنوز معتقدم همین سه گروه(دولت، مدیریت شهری مشهد و شهروندان) با تقسیم وظیفه می‌توانیم از بحران خارج شویم.

وی خاطر نشان کرد: در قسمت مدیریت شهری، لایحه‌ای را به شورا فرستادم و درخواست کردم تا اطلاع ثانوی، بسیاری از اقداماتمان متوقف شود تا سریعتر به سمت خودقرنطینگی خانگی برویم.

کلایی یادآور شد: یکی از انتقاداتی که در هفته گذشته با آن مواجه بودیم، فعالیت کارگران خدوم فضای سبز، عمران و رنگ آمیزی در شهر بود، واقعیتش وقتی کارگر روزمزدی به مزد روزش محتاج است و خط بازیافت یا تفکیک پسماند را برای جلوگیری از شیوع تعطیل می‌کنیم باید یک کار کم خطرتر مثل رنگ آمیزی جدول به او بدهیم و نمی‌توانیم رهایش کنیم.

شهردار مشهد افزود: با این ضرورت ما در پروژه‌های عمرانی و استقبال از بهار آنها را به کار گرفتیم و تلاش کردیم تا با رعایت نکات بهداشتی، هم از آنها حمایت کرده باشیم و هم فضای شهر را برای روحیه دادن به شهروندان آماده کنیم. اما الان اوضاع نگران کننده تر از این حرف‌ها است.

وی در بخش دیگری از این یادداشت، نوشت: اگر شورای شهر مشهد موافقت کند تا پرداختی حمایتی به آنها ( به ویژه کارگران روزمزد) داشته باشیم، تمام این فعالیت‌ها را از یکشنبه تعطیل می‌کنیم تا نگرانی همشهریان کمتر و مدت بیکاری آنها هم جبران شود، در این صورت می‌شود تمهیداتی برای دورکاری همکارانمان در مناطق، ستاد و سازمان‌ها درنظر گرفت که نگرانی‌های آنها هم کمتر شود.

کلایی نوشت: بخشودگی عوارض کسب و پیشه در سه ماهه اول٩٩، تخفیف ۵۰ درصدی اجاره واحدهای تحت تملک شهرداری در مدت مذکور، همراهی برای کاهش زیان شرکت‌های تبلیغاتی(که از رکود شدید بیلبوردها متضرر شده اند)، اعطای مهلت درپرداخت بدهی‌های تقسیط شده مردم به شهرداری، معافیت تاکسی‌ها از پرداخت آبونمان برای چهارماه از مهم‌ترین مفاد لایحه حمایتی است که امیدوارم شورا تصویب کند.

شهردار مشهد ادامه داد: از طرف دیگر یادمان باشد این مفاد هم اگر تصویب بشوند و ما خودمان رعایت نکنیم، زنجیره انتقال ویروس ادامه دار بوده و در حال حاضر چاره فقط خود قرنطینگی هست که باید رعایت کنیم تا بتوانیم به سیر صعودی ابتلا در شهر پایان بدهیم.

وی اذعان کرد: متأسفانه باید بگویم اصلا متناسب با خطری که همه ما را تهدید می‌کند مسئوولیت پذیر نبودیم، باور دارم هفته پیش رو، سرنوشت سازترین هفته برای مشهد و مردمش هست.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد یادداشت مدیریت شهری فضای سبز شهردار مشهد محمدرضا کلایی شهردار مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات

سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: اواسط فروردین ماه امسال خانواده‌ای در جنوب تهران با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کردند که دختر ۱۶ ساله‌شان توسط فردی ربوده شده و آدم‌ربا با تماس تلفنی و تهدید به قتل، خواستار دریافت ۱۰۰ میلیارد ریال پول برای آزادی دخترشان شده است.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: پس از ثبت شکایت تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی را برای آزادی گروگان آغاز کردند. تیم جنایی در نخستین گام با اقدامات کارآگاهی اطلاعاتی هویت صاحب خط تلفنی را که با تهدید به قتل و درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال پول کرده بود، شناسایی کرده و متوجه شدند که او حدوداً ۲۵ ساله است و به تازگی از استان‌های غربی کشور به تهران آمده و در جنوب تهران ساکن است.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه اقدام به هماهنگی با مقام قضایی کرده و پس از اخذ مجوز‌های لازم راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای آدم‌ربا را طی یک عملیات ضربتی به دام انداخته و دختر نوجوان را آزاد کردند.

ولیپور گودرزی با اشاره به دستگیری و انتقال متهم به مقر انتظامی، گفت: متهم تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن طی اظهارات ضد و نقیضی منکر آدم‌ربایی شد و ادعا کرد که با دختر نوجوان در فضای مجازی آشنا شده و همه این تماس‌ها برای دریافت پول صحنه‌سازی شده است. با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزگ قرار گرفت و تحقیقات درباره ادعا‌های مطرح شده از سوی مرد جوان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • پیکان درخانه باخت و نگران سقوط شد
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • کاخ سفید: نگران حمله احتمالی اسرائیل به رفح هستیم
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود