Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@08:38:58 GMT

فعالیت سفره‌خانه‌های سنتی در مشهد مشروط شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۵۰۹۸

فعالیت سفره‌خانه‌های سنتی در مشهد مشروط شد

ابوالفضل دهستانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل کسادی بازار و نبود مشتری ناشی از شیوع کرونا، برخی سفره‌خانه‌ها و آشکده‌های مشهد تعطیل کرده‌اند اما هنوز بخشنامه‌ای مبنی بر الزام آنها برای تعطیلی ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: در این ایام آشکده‌ها باید به صورت کترینگی عمل کنند و غذا را در بسته‌بندی‌های مخصوص با رعایت کامل همه موارد بهداشتی توسط پیک به همراه دستگاه کارتخوان به دست مشتری برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سفره‌خانه‌های سنتی نیز ملزم به رعایت کامل موارد بهداشتی اعم از پوشیدن ماسک و روپوش مخصوص، ضدعفونی کردن کامل محل کسب و وسایل آن، قرار دادن وسایل شست و شو در معرض استفاده مشتری، نصب نرخنامه، پرهیز از انجام برخی موارد منکراتی و کمک به مشتری هستند.

دهستانی افزود: این اتحادیه در ایام نوروز همواره با بازرسان اتاق اصناف مشهد همکاری داشته و در قالب گشت‌های مشترک سفره خانه ها را تحت نظارت قرار داده و در آماده باش کامل بوده است.

وی اظهار داشت: بازرسان افتخاری و اعضای هیات مدیره این اتحادیه در تمام ایام سال فعال بوده و گزارشات مربوط به نظارت بر تخلفات را روزانه تحویل اتحادیه می دهند.

وی گفت: گزارشات تخلف و مواردی که از سوی شهروندان مطرح می شود کمتر از ۲۴ ساعت در این اتحادیه مورد رسیدگی قرار می گیرد.

دهستانی افزود: امسال نرخ خدمات سفره خانه ها در مشهد تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است در حالی که قیمت تمام شده خدمات در صنوف افزایش داشته است.

۵۷۰ واحد سفره خانه و آشکده زیر نظر اتحادیه سفره خانه های سنتی شهر مشهد فعالیت دارد که از این تعداد ۳۹۵ واحد پروانه کسب داشته و بقیه آنها در حال دریافت پروانه هستند. 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ایام نوروز ماسک مشهد سنتی سفره بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سفره خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: امسال نرم افزار سامانه اجاره بها به صورت برخط فعال شده است و همه مشاوران معاملات املاک در این شهر موظف به نصب آن هستند، با این نرم افزار امکان رصد فعالیتهایشان به طور کامل فراهم شده است.   محسن صیادی افزود: پارسال سامانه اجاره بها به صورت آفلاین بود و این موضوع قدری رصد فعالیت مشاوران املاک را دشوار می کرد اما از ابتدای سال همه مشاوران املاک موظف شده اند این نرم افزار را نصب و براساس آن اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.   وی بیان کرد: در پی گشتهای مشترک و تشدید بازرسی ها در حوزه مشاوران معاملات املاک مشهد در هفته پایانی فروردین ماه، از ۳۴۶ مورد بازرسی، ۲۲ فرم تعزیری برای متخلفان این صنف تنظیم و چهار واحد نیز پلمب شده است.   مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: ۱۱ هزار و ۶۷۵ واحد مشاور معاملات املاک معتبر در مشهد وجود دارد و سال گذشته نزدیک به چهار هزار واحد مشاور املاک بدون پروانه کسب در این شهر شناسایی و به آنها اخطار داده شد.   صیادی گفت: هزار و ۹۵۴ واحد مشاور املاک جدید هم در مشهد پروانه کسب گرفتند.

دیگر خبرها

  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • فیلم لحظه هولناک تخریب کامل یک خانه در اصفهان توسط باران!
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است