Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@19:31:57 GMT

امکان انتقال کرونا از مادر به جنین 

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۵۱۳۴

امکان انتقال کرونا از مادر به جنین 

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، به دلیل نقص در سیستم ایمنی نوزادان و احتمال انتقال بیماری از مادر حامله به جنین، همکاری خوب بین گروه پریناتولوژی و نوزادان برای انجام اقدامات عملی و موثر برای پیشگیری و کنترل عفونت و درمان موثر آن لازم بوده و نتیجه مطالعات این دو گروه نشان می‌دهد که شیرخواران مبتلا به کرونا مثل بزرگسالان ممکن است بدون علامت بوده یا علائم خفیف یا شدید داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شواهد بالینی نشان می‌دهد که دوران نهفتگی بیماری ۳ تا ۷ روز (کوتاه‌ترین یک روز و طولانی‌ترین ۱۴ روز) است. تشخیص بیماری بر اساس یافتن اجزای مطابق با ژنتیک سکانس ویروس در ترشحات دستگاه تنفسی فوقانی (نازوفانکس یا اروفارنکس)  یا ترشحات دستگاه تنفسی تحتانی (خلط، ترشحات ویروس در مدفوع افراد مبتلا RNA تراشه، برونکو آلوئولار لاواژ) یا در سرم است. در مطالعات جدیدتر هم دیده شده است که RNA ویروس در مدفوع افراد نیز وجود دارد، ولی انتقال بیماری از طریق آئروسل یا سیستم گوارشی ثابت شده نیست.  

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با انتشار این مطلب از محققان چینی در سایت خود تشریح کرده است؛ علائم بالینی در نوزادان مبتلا به کرونا به ویژه در نوزادان نارس، اختصاصی نیست، بنابراین لازم است در بیماران مشکوک علائم حیاتی، علائم تنفسی و علائم گوارشی نوزاد به‌دقت پایش شود. ناپایداری در دمای بدن به‌صورت تب یا هیپوترمی هر دو ممکن است. علائم تنفسی و قلبی عروقی شامل تاکی پنه، ناله، پرش پره‌های بینی، رتراکسیون عضلات فرعی تنفس، آپنه، سرفه و تاکیکاردی بوده و سایر علائم مربوط به این بیماری در نوزادان شامل بی‌میلی به شیر خوردن، خواب آلودگی، استفراغ، اسهال، اتساع شکم است.  

تعریف نوزادان مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس جدید

نوزادانی که از مادرانی به‌دنیا می‌آیند که ۱۴ روز قبل از تولد و ۲۸ روز پس از زایمان سابقه عفونت با کرونا  جدید ۲۰۱۹ دارند یا نوزادانی که در تماس مستقیم با افراد آلوده (افراد خانواده، مراقبان، پرسنل بیمارستان، ملاقاتی‌ها) با کرونا ویروس جدید قرار می‌گیرند.  

کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹ ممکن است نوزادانی را که سیستم ایمنی ناقصی دارند را هم درگیر کند و مواردی از ابتلای نوزادان به این ویروس گزارش شده است.  

چون نمی‌توان احتمال انتقال عمودی عفونت از مادر به نوزاد را رد کرد، در نوزادان مادران مبتلا به کروناویروس تاخیر در کلامپ بند ناف و تماس پوستی مادر و نوزاد پس از تولد توصیه نمی‌شود و تغذیه با شیر مادر هم نباید انجام شود.  

بخش نوزادان به سه قسمت بخش قرنطینه، بخش بینابینی و بخش عمومی تقسیم شود و اتاق زایمان و واحد انتقال در نوزادان مشکوک به کرونا ویروس دارای تجهیزات محافظت پرسنلی، مواد ضد عفونی‌کننده وسایل و محلول‌های ضدعفونی کننده دست‌ها باشند.  

تمام پزشکان و پرستارانی که از بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا ویروس جدید مراقبت می‌کنند، نیاز به استفاده از تجهیزات محافظت شخصی برای پیشگیری از سرایت بیماری و حمایت روانی دارند.  

حمایت خانوادگی لازم برای جلوگیری از اضطراب یا افسردگی در مادر مخصوصا در موارد جدایی از نوزاد لازم است.  

کد خبر 492502 برچسب‌ها نوزاد كرونا در ايران استان آذربایجان شرقی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوزاد كرونا در ايران استان آذربایجان شرقی کرونا ویروس جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان‌جنوبی، ۱۵ اردیبهشت در روزی که بر اثر سیلاب و جاری شدن رودخانه های فصلی تمامی جاده های روستایی مسدود شده بود، امدادگران پایگاه چاهداشی شهرستان گزارشی مبنی بر گرفتار شدن آمبولانس حامل مادر باردار پشت رودخانه فصلی روستای میغان دریافت کردند.

خودروی آمبولانس که برای انتقال مادر باردار از روستای بصیران به شهرستان نهبندان راهی این روستا شده بود، پشت رودخانه فصلی روستای میغان گیر افتاد و با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان جنوبی تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

بلافاصله پس از دریافت گزارش، خودروی آمبولانس هلال احمر پایگاه چاهداشی شهرستان نهبندان به روستای بصیران اعزام و مادر باردار را به سلامت به بیمارستان رساند.

نوزاد این مادر باردار به محض رسیدن به بیمارستان به سلامت به دنیا آمد و گرمابخش خانواده ۵ نفره شد.

دختر تازه متولد شده این مادر در سلامتی کامل به سر می برد.

دیگر خبرها

  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان
  • آغاز زندگی در حرکت خودرو امداد
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد
  • حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت