Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هدف جشنواره اینترنتی بهاره ارائه خدمات آسان به مردم است، افزود: اینترنت این جشنواره رایگان است و در طول آن روزانه قرعه کشی انجام می‌شود و هر روز به ۴ نفر ۵ میلیون تومان هدیه داده می‌شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، دیشب در برنامه «پایش» که با موضوع «نمایشگاه بهاره اینترنتی» روی آنتن رفت، با اشاره به اینکه کرونا باعث آسیب به کسب و کار‌های کشور شده است، گفت: راهبرد کشور در شرایطی که نمی‌تواند حضوری خدمت بدهد، باید به سمت خدمات غیر حضوری سوق پیدا کند، در حال تلاش هستیم خدماتی که از سوی حاکمیت ارائه می‌شود، به صورت الکترونیکی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: جشنواره مجازی بهاره بدین صورت است که کسب و کار‌ها خدمات خود را به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام دهند، این کار البته نیاز به مقدماتی دارد که در حال فراهم آوری است.

مدرس گفت: در نگاه کلان باید زیرساخت‌های برگزاری این جشنواره‌ها در میان مدت ایجاد شود، تا آینده نیز بتوان از آن‌ها استفاده نمود.

این مسئول وزارت صنعت با بیان اینکه هدف جشنواره اینترنتی بهاره ارائه خدمات آسان به مردم است، افزود: اینترنت این جشنواره رایگان است و در طول آن روزانه قرعه کشی انجام می‌شود و هر روز به ۴ نفر ۵ میلیون تومان هدیه داده می‌شود.

وی ادامه داد: تا این لحظه ۸۰ فروشگاه اینترنتی اعلام آمادگی برای حضور در این جشنواره داشته اند، فروشگاه‌ها نیز خدمات مختلفی به مردم ارائه می‌دهند و از جمعه این جشنواره آغاز به کار کرده است.

رهبری گفت: برنامه‌ای با اتاق اصناف در خصوص کسب و کار‌هایی که فروش اینترنتی ندارند، طراحی شده، بدین صورت که فروشگاه‌های اینترنتی عضو جشنواره به این واحد‌های صنفی غرفه‌هایی رایگان را اختصاص می‌دهند تا این واحد‌های صنفی بتوانند به راحتی از فروش اینترنتی استفاده نمایند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، توضیح داد: به واحد‌های صنفی که دانش لازم برای کار با اینترنت نداشته اند نیز آموزش‌های لازم داده شده است.

رهبری ادامه داد: حضور در بازار تجارت الکترونیک، امکان رقابت و بازاریابی را نیز برای فروشندگان فراهم می‌کند، بستر‌های فروشگاه‌های اینترنتی، یک سری هشتگ برای فروشندگان تولید کرده اند که اگر فروشندگان کالا‌های خود را با این هشتگ به فروش رسانند، در یک بخش ویژه در سایت برای آن‌ها تبلیغ می‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر فرصت ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی جدید نیست، و ما فعلا در حال ساماندهی کردن فروشگاه‌های اینترنتی فعلی و استفاده از ظرفیت آن‌ها هستیم، برای بعد از سال روی اینکه خدماتی را به فروشگاه‌های جدید الاحداث بدهیم، برنامه‌هایی خواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت: در چندین سال اخیر برای تجارت الکترونیک کشور زحمات زیادی کشیده است و در برخی شاخص‌ها ما از نظر جهانی رتبه خوبی داریم، در سال گذشته ۲۰۸ هزار میلیارد تومان میزان تجارت الکترونیک کشور بوده و یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تعداد معامله الکترونیک کشور بوده است.

وی افزود: البته وقتی کسب و کار‌های ما به صورت حضوری فروش بیشتری دارند، طبیعی است برای ورود به بازار اینترنتی کند عمل کنند.

رهبری با بیان اینکه نیاز به مشوق‌هایی برای حضور کسب و کار‌ها در فضای الکترونیکی است، گفت: به عنوان مثال می‌توان از اهرم مالیات بر ارزش افوده برای این موضوع استفاده کرد و کسب و کار‌هایی که فروش اینترنتی دارند مالیات ارزش افزوده کمتری بپردازند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اغلب راهکار‌ها برای مقابله با کرونا از جنس تعویق و تخفیف است، اما فرصت تجارت الکترونیک می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند و باید قبل از وقوع حادثه به فکر آن بود.

مسئول تجارت الکترونیک کشور در پایان افزود: در جشنواره اینترنتی بهاره قرار بر این است هر استان واحد‌های صنفی خود را در فروشگاه‌های مختص همان استان سازماندهی کنند، اگر هماهنگی بین اصناف صورت پذیرد افرادی که کالا‌های کشاورزی نیز به فروش می‌رسانند می‌توانند از این بستر استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فروشگاه اینترنتی جشنواره مجازی بهاره فروشگاه های اینترنتی تجارت الکترونیک الکترونیک کشور واحد های صنفی کسب و کار کسب و کار ها فروشگاه ها وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم قرعه‌کشی دومین دوره جشنواره بزرگ اصناف این بانک، روز دوشنبه سوم اردیبهشت، با حضور نمایندگانی از واحدهای نظارتی بانک برگزار شد و طی آن برندگان سه فقره جایزه ویژه کمک هزینه خرید خودرو هر یک به ارزش سه میلیارد ریال، 77 جایزه نقدی 200 میلیون ریالی، 223 جایزه امتیاز تسهیلات 5 میلیارد ریالی، 520 جایزه امتیاز تسهیلات 2 میلیارد ریالی و 635 جایزه امتیاز تسهیلات 1 میلیارد ریالی مشخص شدند.

در دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک که با شعار «این تجارت سودمند است» از دهم شهریور تا پایان دی‌ماه سال 1402 برای مشتریان بخش اصناف بانک تجارت برگزار شد، بالغ بر 176 هزار نفر از مشتریان بخش اصناف حایز شرایط شرکت در این قرعه‌کشی بودند و مجموع امتیازات کسب شده آنان برای شرکت در قرعه‌کشی به حدود 304 میلیون امتیاز بالغ شد.

اسامی برندگان جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت شامل صاحبان واحدهای صنفی فعال کشور در گروه‌های تولید، توزیعی و خدمات و رسته‌های گوناگون آن‌ها بزودی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بانک تجارت به نشانی www.tejaratbank.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است