Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه معاونت فرهنگی- دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی اکبر حق دوست گفت: سیاست وزارت بهداشت، تکمیل نیاز دانشگاه های کمتر برخوردار از نظر اعضای هیات علمی است.

وی افزود: این دانشگاه ها به اعضای هیات علمی بالینی بیشتر نیاز دارند و بنابراین چهار - پنجم اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های کمتر برخوردار جذب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تصمیم وزارت بهداشت بر این است برای رفع نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی کمتر برخوردار که نتوانسته‌اند نیروهای مورد نیاز خود را از طریق فراخوان عمومی در دانشگاه جذب کنند دوره های تکمیلی را برای رفع نیاز این دانشگاه ها به اعضای هیات علمی اعلام کند.

حق دوست تصریح کرد: برنامه ما این است که سال آینده فقط برای دانشگاه های کمتر برخوردار و مناطق محروم و جذب هیات علمی خواهیم داشت.

وی در خصوص امکان اعلام فراخوان کلی برای جذب هیات علمی در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی این کشور در سال آینده نیز گفت: در واقع چهارپنجم جذب نیروی هیات علمی ما در سال ۹۹ در دانشگاه های علوم پزشکی کمتر برخوردار و مناطق محروم صورت خواهد گرفت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به امتیازات وزارت بهداشت برای اعضای هیات علمی در مناطق محروم یا دانشگاه های کمتر برخورداراشاره کرد و اظهارداشت: در این زمینه قوانین و آیین نامه هایی در این وزارتخانه وجود دارد که بر اساس آن امتیازات و مشوق‌های زیادی برای اعضای هیات علمی که در این دانشگاه‌ها مشغول خدمت هستند در نظر گرفته شده است،   یکی از مشوق‌ها این است که جذب این اعضای هیات علمی در دانشگاه ها راحت تر صورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه پایه حقوق این افراد به دلیل خدمت در این مناطق بیشتر از سایر اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها است.

حق دوست افزود: یکی دیگر از مشوق های وزارت بهداشت برای اعضای هیات علمی مشغول خدمت در دانشگاه های کمتر برخوردار این است که امکان کار آزاد در بیمارستانهای خصوصی و کار در مطب برای این افراد وجود دارد.

وی تاکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی کمتر برخوردار بیشتر از جهت تعداد اعضای هیات علمی در دوره های بالینی با کمبود مواجه هستند.

برچسب‌ها دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی اعضای هیات علمی دانشگاه ها وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ به همت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، ۶۵ استاد نمونه کشوری امسال معرفی شدند، که در بین آنها سه استاد دانشگاه اصفهان، یک استاد دانشگاه صنعتی اصفهان و یک استاد دانشگاه کاشان حضور دارند.
اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه اصفهان علی ربانی استاد گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، زهره حجتی استاد دانشکده علوم زیستی و فناوری و حسن سبزیان استاد دانشکده شیمی این مرکز علمی هستند.
حسین شریعتمداری، استاد پیشکسوت دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استادان نمونه کشوری معرفی شده است.
استاد نمونه معرفی شده از دانشگاه کاشان نیز محسن نیازی عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی این دانشگاه است.
بر اساس این لیست استان اصفهان از نظر تعداد استادان منتخب پس از تهران، رتبه دوم را (همراه با آذربایجان شرقی) در اختیار دارد.
تعداد اعضای هیات علمی نمونه کشوری امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ استاد نمونه از بانوان هستند.
استادان نمونه کشوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۳۱ دانشگاه و با توجه به شاخص‌ها و سوابق آموزشی و پژوهشی و در گروه‌های آموزشی علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری انتخاب شدند.
اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو، هفت هزار و ۲۰۲ عضو هیات علمی و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد