Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاجی حسینی گفت: پس از اعلام لغو برگزاری نماز جماعت از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، همه متولیان مساجد همکاری کردند اما هنوز در یکی از مسجدها نماز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «رضا حاجی حسینی» روز جمعه در گفت و گویی افزود :  تا پیش از این متولیان چهار مسجد همکاری نمی کردند که با پیگیری های فراوان سه مسجد نیز بسته شد، اما اکنون مسجد شیخ علی اکبر باز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود، ادامه داد : در پی شیوع ویروس کرونا در کشور مرکز رسیدگی به امور مساجد ، لغو شدن برگزاری نماز جماعت مساجد را خواستار شد،  این در حالی است که  مسجد شیخ علی اکبر شاهرود هم چنان میزبان نمازگزاران بوده و روال عادی خود را طی می کند.

 

حاجی حسینی گفت: با توجه به وضعیت کنونی کشور ، اداره اوقاف که متصدی امور مساجد و بقاع متبرکه است طبق مصوبه شورای تامین، تعطیلی نماز جماعت و هم چنین بسته شدن درب مساجد را خواستار است.

 

وی افزود: در ابتدا  چهار مسجد همکاری نمی کردند که با پیگیری‌ها و ارایه تذکرات درب سه مسجد بسته شد.

 

حاجی حسینی خاطر نشان کرد: مسجد شیخ علی اکبر تنها مسجدی است  که در حال حاضر میزبان نمازگزاران بوده و همکاری لازم را با اداره اوقاف نمی کند.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود تصریح کرد: عاجزانه از هیات امنا و متولی این مسجد می خواهم تا با  بستن درب مسجد و تعطیلی نماز جماعت همانند دیگر مساجد، با ما همراه شوند چرا که به دلیل سرعت شیوع این بیماری قابلیت گند زدایی مداوم وجود ندارد .

 

گفتنی است، حجت الاسلام سید محمود شاهرودی امام جماعت این مسجد خود را جزو همیاران حوزه سلامت دانسته و بعد از صدور دستور قانونی ، برای برپایی  نماز جماعت در مسجد حاضر نشده است.

 

مسجد شیخ علی اکبر با قدمت ۱۷۰ ساله ،  در خیابان مزار شاهرود قرار داشته و یکی از زیباترین  مساجد شاهرود محسوب می شود.

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: شاهرود مسجد مسجد شیخ علی اکبر اداره اوقاف حاجی حسینی نماز جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • برپایی نماز جماعت باشکوه توسط معترضان مقابل کاخ سفید + ویدئو
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ببینید | نماز جماعت ۵ هزاری نفری در آمریکا
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • نماز جماعت ۵ هزاری نفری در قلب آمریکا + فیلم
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا