Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@16:13:21 GMT

تعطیلی مترو مشهد و محدودیت ناوگان اتوبوسرانی

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۵۶۴۸

تعطیلی مترو مشهد و محدودیت ناوگان اتوبوسرانی

با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد فعالیت قطارشهری از روز یکشنبه ۲۵ اسفند امسال تا پنجم فروردین ماه سال ۹۹ متوقف و فعالیت ناوگان اتوبوسرانی این شهر نیز محدود به چهار ساعت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد رضا حیدری، رییس شورای اسلامی شهر مشهد روز شنبه گفت: با توجه به اینکه آمار مبتلایان بر کرونا در مراکز استان‌هایی که حمل و نقل عمومی را محدود کرده‌اند کاهش یافته‌ است، این موضوع در مشهد نیز به صورت طرح دوفوریتی در دستور نشست علنی امروز شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر مشهد نیز گفت: آمار رسمی، نرخ رشد کرونا در ایران را بیشتر از چین نشان می‌دهد لذا اگر پیشگیری نشود به حالت انفجارگونه خواهیم رسید.
محسن ریاضی افزود: تعطیلات نوروزی به جای تهدید می‌تواند فرصت باشد و در این ایام فعالیت مترو و اتوبوس باید محدود شود.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: در حال حاضر تردد با مترو و ناوگان اتوبوسرانی بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.
مجتبی بهاروند افزود: در پایانه مسافربری برون شهری نیز سفرها از مشهد باید محدود شود و جابه‌جایی را به پنج درصد ظرفیت برسانیم ، هم اینک نیز حدود ۹۰ درصد تعداد مسافران این پایانه ها کاهش یافته‌ است.
در این نشست با موافقت اعضای شورای شهر مشهد سرویس دهی قطارشهری از فردا تا پنجم فروردین ماه سال آینده تعطیل شد و فعالیت ناوگان اتوبوسرانی نیز از ۲۶ اسفند تا ۲۹ اسفند از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا هشت و ۳۰ دقیقه و از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه خواهد بود و از ۲۹ اسفند تا پنجم فرودین ۹۹ نیز فعالیت اتوبوسرانی به طور کامل متوقف می‌شود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین گفت: تصمیم بر ادامه این روند بعد از پنجم فرودین ماه سال ۹۹ بر عهده شهردار و تصمیم گیری ستاد پیشگیری از کروناست.
حیدری افزود: تعطیلی پایانه مسافربری برون شهری نیز منجر به شکل‌گیری شبکه غیررسمی می‌شود ولی با موافقت اعضای شورای شهر مشهد محدودیت‌هایی با هماهنگی مراجع قانونی در پایانه های مسافربری اعمال شده و ممنوعیت فروش بلیت حضوری در پایانه‌ها و ارائه خدمات صرفا به صورت اینترنتی مصوب شده است.

معاون عمران و حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: ۲۳ اسفندماه پارسال ۶۹ هزار مبادله مسافری در پایانه های برون‌شهری داشتیم که این تعداد در ۲۳ اسفند امسال به ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر کاهش یافت.
خلیل الله کاظمی افزود: تعطیلی غرفه‌های پایانه مسافربری در شرایط فعلی و فروش بلیت به صورت اینترنتی اقدامات خوبی است که باید عملیاتی شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مترو شورای اسلامی شهر مشهد ناوگان اتوبوسرانی ۳۰ دقیقه مشهد نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم اسرائیل برای تعطیلی دفتر الجزیره

 
دولت اسرائیل روز یکشنبه تصمیم گرفت تا فعالیت شبکه خبری «الجزیره» را ممنوع کند.

به گزارش صدای ایران، این تصمیم که همزمان با افزایش تنش‌ها بر سر نحوه پوشش جنگ غزه از سوی «الجزیره» اتخاذ شد به معنای بسته شدن دفاتر این رسانه در اسرائیل است.

به گفته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، کابینه این کشور به اتفاق آراء به ممنوعیت فعالیت «الجزیره» رای داده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز در واکنش به ممنوعیت فعالیت این شبکه قطری در اسرائیل از آن به عنوان تصمیمی «سرکوب‌گرانه» یاد کرد. این نهاد در بیانیه خود نوشت که هدف از ممنوعیت فعالیت «الجزیره» در اسرائیل «سانسور این شبکه به دلیل نحوه پوشش جنگ غزه» بوده است.

نخست‌وزیر اسرائیل در حالی خبر رای کابینه این کشور به ممنوعیت فعالیت «الجزیره» را در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که هنوز مشخص نیست این تصمیم از چه زمانی به اجرا در خواهد آمد. علاوه بر این دائمی یا موقتی بودن این ممنوعیت نیز مشخص نشده است. 

شبکه الجزیره که مقر آن در دوحه، پایتخت قطر واقع شده این اقدام را محکوم و به شدت از این اقدام انتقاد کرد. یکی از گزارشگران این شبکه گفت که ممنوعیت فعالیت «الجزیره» تنها پوشش خبری در اسرائیل و شرق بیت‌المقدس (اورشلیم) را تحت تاثیر قرار خواهد داد و تاثیری بر خبررسانی از سرزمین‌های فلسطینی نخواهد گذاشت. 

شبکه «الجزیره» در پوشش خود از جنگ غزه اسرائیل را به «کشتار» و «جنایت جنگی» متهم می‌کند. در مقابل اسرائیل از این شبکه به عنوان «همکار حماس» یاد می‌کند.

دیگر خبرها

  • خدمات اتوبوسرانی برای بازی فوتبال استقلال و ذوب‌آهن
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • حکم اسرائیل برای تعطیلی دفتر الجزیره
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • سرویس‌دهی رایگان خط ۲ مترو به تجمع بزرگ صادقیون