Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:49:42 GMT

از موزه هنرهای معاصر تا پادکست‌های هنری

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۶۰۹۲

از موزه هنرهای معاصر تا پادکست‌های هنری

اداره کل هنرهای تجسمی برای روزهای تعطیل و ایام در خانه ماندن به علت شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های روزانه مجازی تهیه کرده است که شامل گالری‌گردی مجازی آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر با عنوان «نو به نو»، پادکست تاریخ هنر معاصر با عنوان «عصرانه هنر» و انیمیشن‌های کرونایی می‌شود.  

به گزارش ایسنا و به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، مسئولست طرح «نو به نو» با احسان آقایی (رئیس موزه هنرهای معاصر تهران)، مدیریت پروژه پادکست عصرانه هنر با سعید اسلام‌زاده و کارگردانی انیمیشن‌های کرونایی هم به عهده جمال رحمتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

احسان اقایی درباره طرح «نو به نو» توضیح داد که این پروژه‌، پروژه‌ای تعاملی از سوی موزه‌ی هنرهای معاصر است که سعی دارد در روزهای نیمه تعطیل پایان سال و ایام نوروز و از طریق فضای مجازی، مخاطب را با آثار گنجینه آشنا کند. این پروژه طی چهل و یک روز، هر روز یک اثر را که از طریق نظر سنجی بر روی صفحه‌ی اینستاگرام موزه به نمایش می‌گذارد و در پایان مدت پروژه، مخاطبان با نمایشگاهی مجازی روبه‌رو  هستند که آثار آن توسط خودشان انتخاب و به نمایش درآمده است.»

همچنین جمال رحمتی درباره انیمیشن «هفت خوان کرونایی‌» اظهار کرده است: این انیمیشن‌ها در ۷ قسمت ساخته می‌شود و موضوع اصلی آن مبارزه با کرونا است. هدف ما در ساخت این انیمیشن‌ها روحیه‌بخشی به مردم در این روزهای سخت است.

رحمتی درباره تکنیک ساخت این انیمیشن‌ها گفت: تکنیک اجرا کات اوت است و کاراکترها فانتزی آمد و فضاها برگرفته از مینیاتور ایرانی به‌ویژه رستم و اسبش رخش است. البته شخصیت‌های دیگری مانند زکریای رازی هم به این داستان اضافه می‌شوند. محور اصلی کار هفت خوان رستم است که با تغییراتی داستان را به سمت موضوعات کرونایی سوق داده‌ایم.

سعید اسلام‌زاده، مدیر ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی نیز درباره پادکست عصرانه هنر توضیح داد: پادکست عصرانه هنر، برنامه‌ای شنیداری است که در بیست قسمت ۱۰ دقیقه‌ای موضوعات مختلف تاریخ هنر معاصر ایران در صد سال اخیر را بررسی می‌کند، این پادکست در موضوعاتی مانند شکل‌گیری مدرسه صنایع مستظرفه، عکس و تاریخ، کاریکاتور در ایران، هنر مدرن در ایران و شخصیت‌های هنری معاصر مانند سهراب سپهری تهیه‌شده و در ایام نوروز و تعطیلات در سایت هنرهای تجسمی به نشانی http://www.civa.ir قابل دریافت است. این پادکست با اجرای غزل نهانی و تهیه‌کنندگی بشیر جعفر ی نیا تولید می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس موزه هنرهای معاصر تهران هنرهای معاصر هنرهای تجسمی عصرانه هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بسته پیشنهادی» ویژه طرفداران پادکست‌/احوالپرسی با طراح پارک ساعی

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «بسته پیشنهادی» شامگاه جمعه هفتم اردیبهشت با حضور اسماعیل باستانی به ارایه پیشنهادهایی درباره پادکست ها می پردازد.

همچنین مژده لواسانی مجری برنامه در بخشی هم میزبان منصوره مصطفی زاده نویسنده و فعال حوزه کتاب می شود تا درباره پادکست گفت‌وگو کنند.

آیتم احوالپرسی در این قسمت از برنامه نیز سراغ حسین محجوبی نقاش پیشکسوت و طراح و سازنده پارک ساعی می رود.

برنامه «بسته پیشنهادی» محصولی از گروه خانواده شبکه دو است که در حوزه فرهنگ و هنر به ارایه بسته‌هایی پیشنهادی برای مخاطبان می‌پردازد.

این برنامه با اجرای مژده لواسانی و تهیه‌کنندگی الهه بهبودی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها حوالی ساعت ۲۳ به پخش می‌رسد.

کد خبر 6089197 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • طرفداران پادکست‌ «بسته پیشنهادی» را ببینند
  • «بسته پیشنهادی» ویژه طرفداران پادکست‌/احوالپرسی با طراح پارک ساعی
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز