Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@22:51:41 GMT

پیام‌های سفر رسمی هیئت جهاد اسلامی به مسکو

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۶۳۰۳

پیام‌های سفر رسمی هیئت جهاد اسلامی به مسکو

تلاش روسیه برای برگزاری کنفرانس آشتی روسیه در مسکو، با حضور جنش جهاد اسلامی، سیلی محکمی به دولت‌های عربی است که در این عرصه شکست خورده‌اند و وارد روند عادی‌سازی با رژیم اشغالگر شده‌اند و ارتش سایبری خود را علیه مقاومت و قضیه فلسطین فعال کرده‌اند. ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم" در بخش سخن سردبیر به بررسی سفر رسمی هیئت جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مسکو پرداخته و نوشته است: بعد از سفر "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به پایتخت روسیه، رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین نیز یکی پس از دیگری عازم مسکو می‌شوند از جمله "زیاد النخاله" دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، که هفته گذشته به دعوت رسمی وارد مسکو شد و با "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود هیئتی به نمایندگی از "جبهه مردمی" نیز طی چند روز آینده وارد این شهر شود.

این روزها سوالات زیادی درباره دلایل این طرح دیپلماتیکی روسیه، به‌ویژه در برهه کنونی، مطرح می‌شود. برخی معتقدند حضور این مهمانان فلسطینی در پایتخت روسیه شاید به منظور مقدمه‌چینی برای برگزاری کنفرانس صلح باشد، در حالی‌که برخی دیگر می‌گویند رهبری روسیه می‌خواهد "پرونده فلسطین" را در سایه بی‌تفاوتی رسمی جهان عرب در قبال آن و روند عادی‌سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل، در دست بگیرد.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تلویزیون "المیادین" اعلام کرد، دولت روسیه قصد دارد در چند ماه آینده برگزاری کنفرانس عمومی برای آشتی فلسطین در مسکو را ترتیب دهد تا زمینه توافق بر سر فعال‌سازی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و برنامه ملی آن، فراهم شود.

آنچه از اظهارات زاخارووا می‌‌توان برداشت این است که تمامی این تحرکات دیپلماتیک در سطح فلسطینی به منظور احیای مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت اشغالگر اسرائیل با نظارت روسیه انجام می‌شود که در واقع، پاسخی به "معامله قرن" است که رهبری روسیه آن را ردّ کرده است.

این‌که مسئولان روسی و رهبران گروه‌های فلسطینی به نمایندگی از سازمان آزادی‌بخش و تشکیلات خودگردان دیدار می‌کنند، نشان‌دهنده تحولی جدید نیست، ولی دیدار رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی یک تحول است به این معنا که رهبری روسیه می‌خواهد پیامی به تل‌آویو بدهد و بگوید که هرگز شروط اخیر و استاندارهای آن را قبول نمی‌کند و با رویکردی مستقل، که منعکس‌کننده منافع روسیه در سرتاسر منطقه خاورمیانه باشد، با پرونده فلسطین تعامل می‌کند.

از این منظر، ما اعتقاد داریم که رهبری روسیه به اعتراض شدید اللحن اسرائیل به سفر النخاله و هیئت همراه او و دیدارش با لاوروف در مقر وزارت خارجه روسیه توجه چندانی نخواهد کرد و باید "بینامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل متذکر شود که او یک ابرقدرت را خطاب قرار می‌دهد.

تلاش روسیه برای برگزاری کنفرانس آشتی روسیه در پایتخت خود و با نظارت وزارت خارجه‌اش، که در آن جنش جهاد اسلامی- که در فهرست تروریستی اسرائیل و آمریکا قرار دارد- حضور خواهند داشت، سیلی محکم به دولت‌های عربی است که در این عرصه شکست خورده‌اند و خطرناک‌تر این‌که وارد روند عادی‌سازی با رژیم اشغالگر شده‌اند و ارتش سایبری خود را علیه گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین و قضیه فلسطین فعال کرده‌اند.

جنبش جهاد اسلامی وارد مسکو شد و برای دبیرکل آن و هیئت همراهش فرش قرمز پهن شد؛ چرا که این جنبش یکی از مهم‌ترین سرنیزه‌های مقاومت علیه اسرائیل اشغالگر است و جایگاه برجسته‌ای در محور مقاومت دارد و سکوهایی دارد که موشک‌های نقطه‌زن آن تا فرودگاه تل‌آویو می‌رسد و نیمی از جامعه اسرائیل را طی نبردهای اخیر فلج کرده است.

هر گونه آشتی فلسطین، چه در مسکو و یا هر پایتخت دیگری، باشد باید بر بستر مقاومت و نه مذاکرات انجام شود؛ چرا که مقاومت تنها زبانی است که دولت‌های اسرائیل می‌شناسند، از سوی دیگر تجربه مذاکرات با این رژیم نژادپرست، که 26 سال طول کشید، خروجی به جز فریب و گمراهی و نیز شهرک‌سازی‌های بیشتر و الحاق قدس و جولان( به اراضی اشغالی) نداشت و با "معامله قرن" به اوج رسید. امید است که این واقعیت را رهبری روسیه که در حال آماده کردن طرح دیپلماتیک خود در این زمینه است، مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" جهاد اسلامی فلسطین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه جهاد اسلامی فلسطین اخبار روسیه جهاد اسلامی فلسطین برگزاری کنفرانس رهبری روسیه جهاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سالار آبنوش که ظهر امروز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در دیدار شورای فرماندهی سپاه استان قزوین با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان به عنوان منتخب مجلس دوازدهم حضور داشت اظهار کرد: بسیجی بودن و پاسدار بودن یک افتخار است که به آن می بالم و همیشه خود را سرباز ولایت می دانم.

وی با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی به برکت وجود جبهه مقاومت و عملیات وعده صادق رسوای جهان شده است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی واکنش دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکا را برآمده از اراده خداوند دانست و خاطرنشان کرد: هیچ اراده ای نمی توانست افکار عمومی جهانیان و وجدان های آنها را به این سمت دفاع از حق رهنمون کند مگر اراده خداوند که به برکت وجود جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت این اتفاق امروز رخ داده و صدای جبهه مقاومت از قلب آمریکا فریاد زده می شود.

آبنوش تحولات دنیا و واکنش های ملت ها در
قبال جنایات صهیونیست ها و حمایت از مردم غزه و فلسطینی ها را در تاریخ چند دهه گذشته بی نظیر دانست و یادآور شد: همه این رخدادها و تحولات جهانی مرهون رهبری امامین انقلاب و جان فشانی خون شهداست.

کد خبر 6093441

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • پایان پوتین؟!
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات